نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس در همایش مدیران مدارس و کارکنان اداری آموزش و پرورش مهریز که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد گفت: مجلس آمادگی بررسی و تصویب طرح نظام رتبه بندی معلمان را دارد.



نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی در این همایش که در سالن کانون تربیتی شهید کشاورزی برگزار شد افزود: فرهنگیان در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش مهمی ایفا می کنند.

حجه الاسلام والمسلمین دخیل عباس زارعزاده در ادامه  خواستار مشارکت بیشتر فرهنگیان در بخش های مختلف و به خصوص توجه به تربیت دینی دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز کشور شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این همایش  گفت : نظام رتبه بندی شبیه درجه بندی اساتید دانشگاه است و هر فردی با توجه به تجارب،  توانمندی علمی و صلاحیت‌ها در رتبه خاصی قرار می‌گیرد.

احمد شیرزاد افزود: برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان تهیه نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای نیاز است و هر معلمی که به این سطح از توانایی‌های علمی رسید از مزایا و امتیاز آن رتبه بهره مند می‌شود.

در ادامه فرماندار مهریز ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت : برای توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش و کارایی آن جهت تربیت نسلی متناسب با نیاز جامعه امروز و فردای ایران با همه چالش‌هایی که به لحاظ مسایلی چون جهانی‌شدن، گسترش فناوری اطلاعات، شکاف و گسست سنی نسلی، کاهش تعاملات در درون خانواده و آسیب های اجتماعی  وجود دارد ، نیازمند معلمانی دلسوز و کارمد در نظام آموزش هستیم .

سید محمد رستگاری افزود: این ممکن نمی شود مگر با توجه به معیشت و رسیدگی به مسایل و مشکلات آموزشی در سطح کشور و این نگاه ویژه مسئولان را به بخش آموزش می طلبد.

 مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این همایش ضمن خیر مقدم به مدعوین با اشاره به اهمیت شغل معلمی گفت : آنچه مهم است تجربه معلمانی است که در کلاس گچ خورده‌اند و این معلمان برای فرزندان و نسل جوان و آینده کشور زحمت بسیار کشیده اند و   اگر شناسایی شوند می‌توان از تجارب آنها به خوبی استفاده کرد.

در این همایش سه نفر از مدیران به نمایندگی از مدیران مدارس  شهرستان مهریز مسائل و   مشکلات بر سر راه مدارس  را بیان نمودند.
پخش کلیپی از عملکرد 9 ماهه آموزش وپرورش مهریز،قرائت دلنوشته توسط دانش آموزروشندل واهداء لوح تقدیر وهدایا به پاس مساعدت و همراهی نماینده مردم درمجلس، مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرماندار و شهردار مهریز از دیگر برنامه های اجراء شده در این مراسم بود 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا