مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد بر لزوم تبیین شخصیت واقعی امام (ره) توسط رسانه ها برای نسل جوان تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ظهر شنبه یازدهم بهمن ماه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.
در این نشست خبری مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد گفت : طبق فرموده مقام معظم رهبری این انقلاب بی نام خمینی (ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست و بزرگترین خدمت به نسل جوان و نوجوان جامعه این است که روی گفتمان معمار کبیر انقلاب اسلامی کار کنیم و این گفتمان را به نسل جوان معرفی کنیم
داود پاک طینت ادامه داد : تبیین و ترویج گفتمان حضرت امام خمینی (ره) ضامنی برای تداوم انقلاب اسلامی است و اگر شخصیت واقعی امام (ره) را به نسل سوم و چهارم انقلاب معرفی نکنیم ظلم ناخواسته ای را انجام داده ایم.
رئیس کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان یزد افزود : شما اهالی رسانه انعکاس دهنده و پیوند دهنده رفتارهای مختلف در جامعه هستید و تصویر جامعه را به افکار عمومی منتقل می کنید و شایسته است که گفتمان حضرت امام خمینی(ره) در قلم شما پررنگ دیده شود.
پاک طینت اظهار داشت : آنچه مورد خواست امروز نسل جوان است این است که در کنار دستاوردهای علمی, عمرانی و فرهنگی و اقتصادی، دستاوردهای معنوی انقلاب نیز به نسل جوان گفته شود.
وی عنوان کرد : از مهمترین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی این است که مردم جایگاه و شخصیت یافته اند و در تعیین سرنوشت خود سهیم هستند و امروز مردم سالاری دینی بعنوان یک الگو برای سایر کشورها شناخته شده است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد ادامه داد : پس از گذشت سی و شش سال از انقلاب اسلامی بصورت میانگین هر سال یک انتخابات داشته ایم و در سال آینده نیز دو انتخابات مهم خواهیم داشت و این یعنی مردم در تعیین سرنوشت کشور نظام و سرنوشت خودشان نقش مهمی دارند.
پاک طینت به راه اندازی پورتال www.yfajr.ir  برای انعکاس اخبار دستگاههای اجرایی در رابطه با برنامه های دهه فجر خبر داد و گفت: بصورت روزانه کمیته های مختلف ستاد بزرګداشت دهه فجر برنامه های دستگاههای عضو کمیته خود را بر روی این ‍‍‍‍پورتال قرار می دهند تا برای مطبوعات خبرگزاریها و سایتهای خبری تولید محتوی داشته باشند.
وی همچنین از تشکیل باشګاه خبرنگاران افتخاری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود : در پایان دهه فجر از خبرنگاران فعال در این عرصه تجلیل خواهد شد.

سخنان امام به غیر از اسلام چیزی نبود

در ادامه این نشست خبری رئیس شورای هماهنګی تبلیغات اسلامی استان یزد، حضرت امام خمینی (ره) را نماینده عام امام زمان (عج) دانست و گفت: سخنرانی ها و صحبتهای حضرت امام (ره) چیزی به غیر از اسلام ناب محمدی (ص) نبود.
حجت الاسلام و المسلمین فخرالدینی به سخنان معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد : حضرت امام (ره) می فرمودند به من خدمتگزار بگویید بهتر از این است که رهبر بگویید و ایشان حقیقتاً با دستهای غیبی هدایت می شدند.
رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجرانقلاب اسلامی استان یزد افزود : تمام هدف امام (ره) از مبارزات علیه استکبار و نظام شاهنشاهی برقراری حکومت اسلامی بود و اینگونه 22 بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر ستمگران گردید.

اقدام ایثارگرانه برای بزرگداشت دهه فجر


قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در این جلسه گفت : طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم برای بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اقدامی ایثارگرانه و مجاهدانه لازم است.
سعید زارع ادامه داد : شایسته است رسانه ها در این دهه مبارک دستاوردهای انقلاب اسلامی شامل : استقلال ،آزادی، خودباوری، شهادت طلبی , مردم سالاری دینی و دفاع همه جانبه از ولایت فقیه را به نسل جوان انقلاب معرفی نمایند.
دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان یزد اظهار داشت : 25 کمیته تخصصی در این ستاد تشکیل شده و علاوه بر جشن های شورآفرین انقلاب اسلامی قبور 4100 شهید استان و 21 شهید استان در پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان مهمانی لاله ها در دهه فجر عطرافشانی خواهد شد.

نقش مهم زنان در پیروزی انقلاب اسلامی


مدیرکل دفتراموربانوان و خانواده استانداری یزد در این نشست خبری به نقش مهم زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور زنان در حوزه های مختلف پس از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.
"فخرالسادات خامسی هامانه" ادامه داد : اوج حضور زنان و استواری آنان در هشت سال دفاع مقدس جلوه گر شد و فداکاریهای همسران، مادران و دختران شهدا و ایثارگران در سی و شش ساللی که از عمر انقلاب می گذرد ستودنی است .
رئیس کمیته بانوان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان یزد گفت : امروز حضور زنان ایرانی در عرصه های مختلف با شور و شعور و همراه با آزادی و آگاهی است و توسعه پایدار در ایران اسلامی بدون حضور زنان محقق نخواهد شد.
خامسی به برنامه های متنوع این کمیته در دهه مبارک فجر اشاره و عنوان کرد: در این برنامه ها بر سه اصل جایگاه ویژه زنان در انقلاب اسلامی، نقش پررنگ مردم و سازمانهای مردم نهاد و تخصصی و آموزشی بودن برنامه ها تأکید شده است.

بازخوانی هنرمندانه انقلاب برای نسل جوان


رئیس کمیته دانشجویی و دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجرانقلاب اسلامی استان یزد، به بازخوانی هنرمندانه انقلاب اسلامی برای نسل جوان توسط رسانه ها، اهل قلم و اهالی هنر اشاره و عنوان کرد : نیاز است نسل جوان را با شور و با نشاط در مسیر اهداف انقلاب اسلامی نگه داریم.
ابرقویی به برنامه های مختلف این کمیته در دهه فجر اشاره کرد و گفت : دیدار با خانواده معظم شهدا و برگزاری کرسی های آزاداندیشی از برنامه های این کمیته است.
همچنین در این جلسه آخوندی جانشین کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان یزد به برنامه های این کمیته در دهه فجر اشاره کرد و افزود : برنامه های کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با محور نشاط افزایی و شادی بخشی در بین کودکان و نوجوانان استان برگزار خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا