استاندار يزد با قدرداني از حجم كمّي برنامه هاي ايام الله دهه مبارك فجر و برگزاري جلسات مختلف در خصوص روايت انقلاب، خاطر نشان نمود: آنچه مهم است، محتوای این جلسات است که به چه نحوی در آن، آرمانهای انقلاب تشریح شود و چه کساني اين آرمانها را مطرح کنند که هم از ویژگیهای انقلابی و اسلامی برخوردار باشند و هم مقبولیت لازم را در ميان عامه مردم داشته باشند .

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " سيد محمد ميرمحمدي" در نشست ستاد بزرگداشت دهه مبارك فجر كه صبح دوشنبه 6 بهمن ماه در شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد، ضمن گراميداشت اين ايام، انقلاب اسلامي را متعلق به همه مردم دانست و با بيان اين نكته كه " برای حفظ انقلاب بايد مباحث مرتبط با آن به دوش مردم باشد"، تاكيد كرد: اگر تنها يك طيف خاص متولي گراميداشت ايام پيروزي انقلاب و برگزاري برنامه هاي مرتبط با دهه مبارك فجر باشد، اين امر تضعيف انقلاب است چرا كه بايد انقلاب اسلامي را در حضور و مشاركت همه مردم تبلور ببخشيم.
استاندار يزد خاطر نشان نمود: شکل گیری و پیروزی انقلاب و آرمانهای آن، در كنار حفظ انقلاب و نظام و تداوم اين مسير، باید نسل به نسل تبیین، تشریح و جريان يابد چرا كه اسلام، جهانی است و همه مخلوقات تحت پوشش مکتب اسلام هستند و انقلاب ما نيز بر گرفته از اين مكتب انسان ساز است.
رييس ستاد بزرگداشت دهه مبارك فجر استان، اين دهه را به عنوان منبعی از انوار ارزشهای اسلامی خواند و با اشاره به درخشش جهاني انقلاب در اين ايام خاطر نشان نمود: همه کسانی که هويت خود را متعلق به انقلاب اسلامي مي دانند، بايد شادابتر، آماده‌تر و با صلابت بیشتر از قبل در صحنه های مختلف حاضر شوند و بايد این امر را مد نظر داشت كه هرگاه مردم دهه فجر را عاملي برای همبستگی، همدلی و در نهایت موجب زایش غرور ملی بدانند، پیر و جوان و زن و مرد به انقلاب افتخار خواهند كرد و آنگاه دیگر نسل امروز و نسل دیروز مطرح نیست زيرا انقلاب، بدل به يك جریان زنده، جاری و ساری است و در طول تاریخ باید شاهد گسترش بالندگی و فراگیری آن باشیم و اين امر با همت و حضور در صحنه و پاسداشت آرمانهاي انقلاب محقق خواهد شد .
وي با اشاره به موارد مطروحه از سوي مسئولين كميته هاي استاني و شهرستاني در خصوص برنامه هاي دهه مبارك فجر، خاطر نشان كرد: يكي از مواردي كه در اين خصوص بايد بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بحث اطلاع رسانی هم در زمينه آگاهي بخشي از محتواي برنامه ها و هم در خصوص زمان و مكان اجراي برنامه هاست تا مردم بتوانند زمان خود را براي حضور در اين برنامه ها تنظيم كنند.
ميرمحمدي با اشاره به اهميت بازار به عنوان یک شبکه بسیار موثر مردمی، بر مشاركت گسترده بازاريان در جشنهاي اين دهه تاكيد و خواستار آن شد كه با همت و حضور اصناف گوناگون، همانند ديگر جشنهاي مذهبي كه بازار پيشگام مي باشد، در دهه فجر نيز بازاريان رونق خاصي به بزرگداشت اين ايام ببخشند.
استاندار يزد بار ديگر بر حضور و مشاركت عامه مردم در جشنهاي دهه مبارك فجر تاكيد كرد و آنگاه با اشاره به لزوم نظم وانضباط در برگزاري مراسم مربوط به اين ايام،خواستار برقراري نظم توسط خود مردم شد و تصريح كرد: همانگونه كه در ايام انقلاب، خود مردم انتظامات برنامه ها و راهپيماييها را عهده دار بودند، امروز نيز خود مردم بايد به كمك نيروي انتظامي آمده و در كنار آنها، نظم و انضباط مراسم مختلف ايام الله دهه مبارك فجر را به عهده گيرند كه اين امر پيام بسيار پر مفهومي دارد.
عالي ترين مقام اجرايي استان با قدرداني از حجم كمّي برنامه هاي اين ايام و برگزاري جلسات مختلف در خصوص روايت انقلاب، خاطر نشان نمود: آنچه مهم است، محتوای این جلسات است که به چه نحوی در آن، آرمانهای انقلاب تشریح شود و چه کساني اين آرمانها را مطرح کنند که هم از ویژگیهای انقلابی و اسلامی برخوردار باشند و هم مقبولیت لازم را در ميان عامه مردم داشته باشند .
وي با تاكيد بر پرهيز از برنامه هاي روتين و نقش خلاقيت در اجراي برنامه هاي دهه مبارك فجر، خواستار استفاده بيش از پيش از ظرفيت هيدتهاي مذهبي يزد در اين ايام شد و افزود: همانگونه كه هيئتهاي مذهبي با مشاركت خودجوش مردم در ايام عزاداريها، اينگونه با زيبايي، هماهنگي و نظم به اجراي سروده ها مي پردازند، در اين ايام نيز مي توانند با اجراي سرودهاي جمعي شاد، زينت بخش برنامه هاي دهه مبارك فجر باشند.
رييس ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامي استان با بيان اين نكته كه " انقلاب یعنی یک حرکت تحول آفرین و از حالی به حال جدید و وضعی به وضع بهتر در آمدن" خاطر نشان نمود: بنابراین باید هرسال در دهه فجر نسبت به سال قبل، گامهايي به جلو برداريم و برنامه هاي ما كيفي تر شود و امسال نيز با توجه به شرايط جهاني و منطقه بايد اين سوال را ايجاد كنيم كه پيام ما در دهه فجر به مردم دنيا چيست؟ و اين پيام حتماً بايد از مشاركت و پشتيباني مردم سرچشمه گيرد تا به عنوان دخالت دولتي در امور ديگر كشورها نيز محسوب نگردد.
استاندار يزد در پايان ضمن قدرداني از تلاش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و همه نهادها و سازمانها و كميته هاي مرتبط با برگزاري جشنهاي اين ايام تاكيد كرد: بايد در برپايي مراسم مرتبط با اين ايام، تنوع، تحول، جذابيت ، دلپذیري و صلابت را براي جوانان و عامه مردم ايجاد نمود و خصوصاً بر نقش بانوان به عنوان عناصر تاثير گذار هم در پيروزي انقلاب و هم در تداوم آرمانهاي نظام و انقلاب اسلامي توجه ويژه كرد.
گفتني است در اين مراسم، حضرت آيت الله ناصري نماينده محترم ولي فقيه در استان نيز در بياناتي با بيان اين موضوع كه خداي متعال در دهه فجر عنايت خاصي به ملت ايران داشت، گفت: بايد در اين ايام، به تبيين حاكميت ولايت الهي بر مردم ايران و در تداوم آن ولايت پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و در نهايت ولايت فقيه پرداخت و مردم و نسل جديد را با آرمانهاي امام خميني(ره) آشنا كرد.
همچنين در ابتداي اين نشست، تعدادي از مسئولين كميته هاي برگزاري مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامي، به تشريح برنامه ها و اهداف خود در اين ايام پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا