سپنتا نیک نام عضو شورای اسلامی شهر یزد قسمتی از مشکلات و کمبودهای شهر یزد را در کنفرانس خبری عنوان نمود

این عضو شورای اسلامی شهر یزد یکی  از عمده ترین مشکلات و کمبودهای شهر یزد را کمبود محلهای  تفریحی  و سرگرمی در یزد خواند و گفت: جوانان یزد اغلب فضای مناسبی برای تفریح ندارند و اگر اقدامی نشود ممکن است به سمت تفریحات ناسالم رو اورند.

سپنتا نیکنام،صبح امروز در نشست خبری اعضای شورای شهر با خبرنگاران ضمن گله از اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: صندلی خالی اصحاب رسانه یزد در صحن علنی شورا به چشم میخورد و به جز نشست‌های خبری، خبرنگاران اغلب در صحن  علنی شورا حضور ندارند.

وی عنوان کرد: موضوعات شهری بسیار وسیع و گسترده است و مردم حق دارند از طریق رسانه‌ها باخبرشوند در جلسات شورا چه میگذرد و افرادی را که به‌عنوان نماینده خود انتخاب کرده‌اند، در شورا چه برنامه‌هایی دارند.

نیکنام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گستردگی فضای کار شهری بیان کرد: از آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها تا زیرگذرها و روگذرها، جمع‌آوری زباله و کمپوست تا تعرفه و عوارض وشرکت در کمیسیونها و بازدیدها ... در برنامه کاری ما قرار دارد، عنوان کرد: بسیاری از موارد نیاز به پیگیری مردم و رسانه‌ها دارد.

وی افزود برخی موارد مطالبات مردمی است و باید پیگیری جدی از طریق خود مردم یا رسانه‌ها انجام شود تا در شلوغی پیگیری‌ و گستردگی فعالیت‌ها مورد غفلت واقع نشود.

نیکنام  با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های مورد سئوال خبرنگاران تصریح کرد: جو جلسات شورا با رسانه‌ها نباید جو مچ‌گیری باشد بلکه باید تلاش شود مطالبات مردمی پیگیری شود.

همچنین عنوان کرد که تا سال گذشته همه زباله‌های شهر یزد به‌صورت روباز جمع‌آوری می‌شد اما از امسال زباله‌ها به شکل بسته‌بندی و با وسایل روبسته جمع‌‌آوری می‌شود البته مشکلاتی نیز در زمینه زمان جمع‌آوری وجود دارد که با اطلاع‌رسانی در این زمینه، مشکلات حل خواهد شد.

نیکنام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خود را نماینده جوانان شهر یزد می‌دانم، خاطر نشان کرد: من به عنوان یک جوان، مشکل شهر یزد را نداشتن فضای شادی می‌دانم و یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما، نبود فضا برای تفریح است.

وی بیان کرد: باید فضایی فراهم شود تا حداقل در زمان‌های خاص نظیر ایام دهه فجر، بتوانیم روزها و شب‌هایی سرشار از شادی برای مردم رقم بزنیم.

نیکنام با تاکید بر اینکه جو شادی باید در شهر ما بیشتر شود، تصریح کرد: وقتی فضای تفریح و شادی جوانان ما به چند پارک خلاصه شود، جوانان برای ایجاد تنوع ممکن است به سمت تفریحات ناسالم نظیر قلیان بروند که این هم برای شهر و هم برای سلامت مردم مضر است.

وی در مورد وضعیت تاکسی و پارکینگ در یزد نیز بیان کرد: شهرداری و مردم باید با همراهی هم، پای کار بیایند زیرا در برخی نقاط که مسافر کم است و مردم اغلب با وسیله نقلیه شخصی تردد می‌کنند،‌ تردد تاکسی‌ها برای تاکسی‌داران مقرون به‌صرفه نیست.

نیکنام تصریح کرد: هم مردم باید از وسایل نقلیه عمومی برای ترددهای شهری استفاده کنند و هم تاکسیرانی باید تاکسی‌های همه خطوط را تقویت کند.

وی در مورد وضعیت آسفالت نیز بیان کرد: امسال اقدامات بسیار گسترده‌ای در این زمینه انجام شد و این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت اما مردم مناطقی که به شورا درخواست دهند، درخواستشان در اولویت پیگیری قرار می‌گیرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا