فرماندار يزد از برگزاري اختتاميه المپياد ورزشي درون  مدرسه اي همزمان با ايام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در جلسه المپياد ورزشي درون مدرسه اي با اشاره به برگزاري موفق اين المپياد در سطح مدارس شهرستان افزود: المپياد های دورن مدرسه ای نمای کوچکی از برنامه های بازی های المپیک مي باشد که برای آنها علاوه بر مراسم افتتاحیه، اهتزاز پرچم، سرود ملی، مشعل بازی ها، برگزاری رقابت ها و اختتامیه در نظر گرفته شده است.

فرماندار يزد با بيان اينكه اجراي المپياد ورزشي در بين دانش آموزان علاوه بر ايجاد شور و نشاط حاصل از فعالیت های ورزشی در بین آنان، زمينه ساز تمرين كارگروهي در مدارس شده است تصريح كرد: برپایی برنامه های از این دست مهارت های اجتماعی، حس مسئولیت پذیری، احترام به قانون،  روحیه تعامل و همکاری را در بین دانش آموزان تقویت می کند.

وي با اعلام اينكه اين مسابقات با همكاري و تعامل دانش آموزان، معلمان و خانواده ها برگزار شد خاطرنشان كرد: قطعاً اين المپياد ورزشي مي تواند گامي در جهت مبارزه با فقر حركتي و تقويت روحيه نشاط ، پويايي و تحرك در بين دانش آموزان باشد.

در ادامه اين جلسه معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نيز گفت: افتتاحيه اولين دوره المپياد ورزشي درون مدرسه اي از 26 مهرماه و همزمان با هفته تربيت بدني در 357 مدرسه ي استان برگزار شد.

عباس دهقان ارتباط بیشتر دانش اموزان با مدرسه، توسعه مشارکت های مردمی، مشارکت کارکنان و معلمان با دانش آموزان، شناسایی استعدادهای ورزشی و هدایت آنها به هيئت هاي ورزشي و باشگاه های تخصصی و المپیادهای منطقه ای نیز از دیگر اهدافی که بر اساس آن المیپاد های درون مدرسه ای برگزار می شود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا