به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان ميبد : آیت الله اعرافی در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان ميبد با اشاره به طرح مهندسی مهاجرت ها در شهرستان و پی گیری آن از سوی فرمانداری و دستگاه های ذی ربط ، بر همکاری همه ارگانها و نهادها تاکید کرد و گفت : باید بتوانیم مهاجرت ها را در این نکته تاریخ شهر و استان تدبیر و مهندسی کنیم تا در آینده با خطرهای بزرگتر در این زمینه مواجه نباشیم بلکه باید این معضل را به یک فرصت برای ارتقاء شهرستان مبدل کنیم .

امام جمعه میبد در ابتدای جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تسلیت ارتحال پیامبر اعضم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) به گوشه هایی از حماسه بزرگ اربعین حسینی امسال اشاره کرد و گفت : این راهپیمایی و همایش ، باشکوه ترین مراسم اسلامی است و گرچه به لحاظ رتبه معنوی ، مراسم حج برتر است اما اربعین به لحاظ حجم حضور مردم در این همایش اولین رتبه را در کل جهان اسلام دارد .

به نقل از میبد آدینه ، آیت الله اعرافی با اشاره به شرایط خاص منطقه و عراق ، راهپیمایی باشکوه اربعین امسال را بازدارنده خواند و گفت : حضور داعش در یک سوم کشور عراق و تهدیدهایی که متوجه منطقه و عراق است در این شرایط چنین راهپیمایی عظیم و باشکوهی بسیار معنی دار است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود : با وجود خطرهای بسیار زیاد ، بیش از ۲۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف بدون هیچ ترسی در این راهپیمایی باشکوه حضور پیدا کردند و این حضور  نشان دهنده این است که دیگران  بدانند که چنین قدرت بزرگی در مقابل قدرت های بیگانه و گروههای تکفیری و داعش وجود دارد .

وی افزود : بنابراین حماسه راهپیمایی اربعین امسال هم ذاتا یک ارزش معنوی و فرهنگی بالایی داشت هم در این شرایط منطقه عامل بازدارنده در مقابل دشمن و تکفیری بود .

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد : امیدواریم پیام این راهپیمایی عظیم و حماسه باشکوه را آنهایی که باید بدانند دریافت کنند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه به لحاظ تاریخ هیچ حادثه ای به عظمت عاشورا در دنیا وجود ندارد که بعد از ۱۴ قرن این همه به عظمت آن افزوده شود گفت : گذر زمان آنقدر بی رحم است که حوادث مهم را له و از بین می برد اما عاشورا با وجود بی رحمی و تسلسل تاریخی هر سال باشکوه تر و پرفروغ تر به حیات خود ادامه می دهد و امروز به نقطه ای رسیده است که در همه دنیا عاشورا گرامی داشته می شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه ، این راهپیمایی عظیم را یک حرکت فرهنگی و سازنده دانست و  افزود : در این راهپیمایی باشکوه حضور ایرانی ها هم رتبه اول را داشت و امسال بیش از یک و نیم میلیون نفر از ایران اسلامی در این راهپیمایی شرکت داشتند .

آیت الله اعرافی با قدردانی از خدمات شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی امسال از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت دولت در ایجاد راه آهن بین بصره ، خرمشهر و اهواز خبر داد و گفت : ایران اسلامی امسال نقش مهمی در ساماندهی مسائل کربلا و برقراری امنیت داشت و امیدواریم با تصویب ایجاد راه آهن بین بصره  و خرمشهر و اهواز ،  رفت و آمد زائرین عتبات عالیات آسانتر شود.

عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد مبنی بر تدابیر تسهیل زائرین به عتبات  عالیات هم گفت : پیش بینی می شود با تسهیلی که در رفت و آمد مردم فراهم می شود ؛ سال آینده حضور زائرین ایران از مرز ۲ میلیون نفر عبور کند و امیدورایم دولت هم روند تسهیل روابط دو ملت و کشور را دنبال کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح مهندسی مهاجرت ها در شهرستان میبد و پی گیری آن از سوی فرمانداری و دستگاه های ذی ربط بر همکاری همه ارگانها و نهادها تاکید کرد و گفت : باید بتوانیم مهاجرت ها را در این نکته تاریخ شهر و استان تدبیر و مهندسی کنیم تا در آینده با خطرهای بزرگتر در این زمینه مواجه نباشیم بلکه باید این معضل را به یک فرصت برای ارتقاء شهرستان مبدل کنیم .

امام جمعه میبد برگزاری کنگره شعر توحیدی در شهرستان میبد را برندی برای این شهرستان خواند و گفت : ثبت کنگره شعر توحیدی و همایش تعزیه سنتی بعنوان دو اتفاق ملی به نام شهرستان میبد باید در دستور کار اداره ارشاد اسلامی باشد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد در بخش دیگر از بیانات خود ایجاد موزه مواد مخدر به پیشنهاد دادگستری در شهرستان ، موزه فرهنگیان و شهدا را از اولویت های مسئولین در میبد عنوان کرد و افزود : مجموعه ایجاد ده نوع موزه در شهرستان می تواند خیلی در نشاط و ارتقاء فرهنگی شهر موثر باشد و مسئولین باید این مجموعه را که برای نسل نوجوان و جوان الهام بخش است باید جز اولویت های اصلی خود قرار دهند.

آیت الله اعرافی با قدردانی از اداره تبلیغات اسلامی بر برگزاری شورای قرآنی و حمایتی ، برنامه ریزی دقیق برای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به مسئله طلاق بعنوان یکی از آسیب های این شهرستان و اقدامات خوب بهزیستی در سال های اخیر در این راستا گفت : فرایند مشاوره و اقدامات پیشگیری از طلاق و حل معضلات را بهزیستی به شدت دنبال کند .

امام جمعه میبد با قدردانی از دولت و مجموعه فرمانداری در خصوص اختصاص بودجه مناسب برای مسائل فرهنگی در شهرستان گفت : امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و ادارات و نهادهای فرهنگی هم بودجه هایی که بویژه در حوزه میراث و ورزش امکان جذب آن از استان و کشور وجود دارد را دنبال کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به ۴ ورزشگاه نیمه تمام سپاه بر همکاری فرمانداری در تکمیل این  ۴ سالن ورزشی تا سال آینده تاکید کرد و با بیان اینکه این ۴ سالن می تواند وزن ورزش ما را بالا ببرد گفت : با تکمیل این سالن های ورزشی ، ۲ سالن ورزشی به صورت مستقل به بانوان در شهرستان اختصاص خواهد یافت .

فرماندار میبد هم در این جلسه قرار گرفتن موزه شهدا در بافت تاریخی و خانه سنتی را از امتیازات این موزه برشمرد و با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص آسفالت کوچه های منتهی به موزه شهدا و تامین روشنایی و اجرای آجر فرش  کوچه اصلی گفت : این پروژه در دهه فجر به بهره برداری میرسد.

حسین فلاح در ادامه با بیان اینکه اعتبارات خوبی که از تبصره ۲۲ و تملک دارایی ها وجود داشت در حوزه فعالیت های فرهنگی۳۰۰ میلیون تومان به سالن ورزشی شهدا ، ۱۵۰میلیون تومان به فعالیت های حلقه های صالحین ، بالغ بر ۶۰۰ میلیون به آموزش و پرورش ، ۲۸۰ میلیون تومان به دانشگاه آیت الله حائری ، یکصد میلیون تومان به پروژه مصلی و ۳۰۰ میلیون تومان هم جهت تسریع در پروژه روشنایی مسیر پل خورشید گذاشته شده است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا