رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چرا شایعه حضور کی‌روش در آفریقای جنوبی مطرح شد، گفت:‌ این شایعه است و او هم علاقه‌ای ندارد که آنجا برود.


به گزارش فارس، علی کفاشیان در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: مقابل آرژانتین ما چهره اصلی خودمان را به جهان نشان دادیم. من هم از این بابت خیلی خوشحالم و امیدوارم مقابل بوسنی نتیجه بگیریم و صعود کنیم.

وی ادامه داد: قبل از بازی با آرژانتین، ایران را دست‌کم می‌گرفتند و پیش‌بینی دریافت گل‌های زیاد را می‌کردند، اما دیدید وقتی آرژانتینی‌ها به ما گل زدند آنها حتی از خوشحالی گریه کردند. مسئولان فیفا هم به ما تبریک گفتند، اما از ناداوری هم ناراحت بودند.

کفاشیان در مورد اینکه آیا بعد از این بازی پیشنهادی برای بازی با تیم ملی ایران به فدراسیون فوتبال رسیده است، گفت: بله پیشنهادهایی از تیم‌های آسیایی از جمله ژاپن و کره داشتیم. الان تیم‌های بزرگی هستند که می‌خواهند با ما بازی کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: استرالیا هم پیشنهاد داده با ما بازی کند اما قطعا بر تعداد این تیم‌ها افزوده خواهد شد. قبل از این چهره‌های برتر خودشان را مطرح می‌کردند اما در حال حاضر تیم‌هایی مثل ایران توازن را بر هم زده‌اند. امیدوارم بتوانیم از این فرصتی که جام جهانی به ما داده نهایت استفاده را ببریم. آینده ما برای چهار سال آینده خوب خواهد بود و امیدوارم با کادر فنی خوب به همین شکل به کارمان ادامه دهیم.

کفاشیان در خصوص اینکه  آیا از وی حمایت خواهد شد تا بتواند کی‌روش را حفظ کند، تصریح کرد: فکر می‌کنم حتما این حمایت خواهد شد چون حفظ کی‌روش خواسته مردم است. حتی ایرانی‌های حاضر در برزیل هم اینجا از ما می‌خواهند کی‌روش را حفظ کنیم.

وی در مورد اینکه چرا شایعه حضور کی‌روش در آفریقای جنوبی مطرح شد، گفت:‌ این شایعه است و کی‌روش هم علاقه‌ای ندارد که آنجا برود. گزینه اول کی‌روش ایران است و ما هم گفته‌ایم که او مورد تأیید ماست. گزینه اول کی‌روش ایران است و قبلا هم با او مذاکره کرده‌ایم. گفته‌ایم از همه نظر او را تأیید می‌کنیم و شرایط را برایش فراهم می‌کنیم و فقط بحث مالی مطرح است که باید با او صحبت کنیم و مشکلش را حل کنیم. از همه نظر او مورد تایید ماست پس باید شرایطی فراهم شود که در زمینه‌های مالی هم با کی‌روش مشکلی نداشته باشیم.

کفاشیان ادامه داد: اگر بخواهیم قرارداد کی‌روش را تمدید کنیم برای 6 ماه و کوتاه‌مدت نیست بلکه می‌خواهیم تا بعد از جام جهانی بعدی او را در اختیار داشته باشیم و باید 3 ساله با او قرارداد ببندیم. الان کی‌روش بیش از سه سال است که با این تیم کار می‌کند و خیلی خوب تیم را می‌شناسد.

وی در خصوص اینکه آیا با این وضعیت کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا حفظ خواهد شد یا خیر، گفت:‌ ما اگر بخواهیم یک فرد خارجی جدید بیاوریم زمان خواهد برد تا مربی خارجی با جو آشنا شود. کی‌روش برای جام ملت‌ها برنامه هم داده است. در نهایت ما امیدواریم که به مذاکرات ادامه دهیم و بماند. کی‌روش خواسته‌هایی دارد و خواسته‌هایش هم به قول معروف فرست کلاس و تمام حرفه‌ای است. حفظ او از نظر هزینه‌ها یک بخش است و یک بخش هم خواسته‌هایش است که فدراسیون فوتبال به تنهایی توان برآورده کردن آنها را ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود:‌ باید بهترین هزینه‌ها را انجام دهیم. فدراسیون 18 تیم ملی دارد و من امیدوارم حمایت از فدراسیون انجام شود و کی‌روش را حفظ کنیم.

وی در مورد اینکه با توجه به اینکه برخی از ایرانی‌ها اعتراض کردند اقلام حمایتی از تیم ملی از جمله تی‌شرت به دستشان نرسیده است؛ آیا برای دیدار با بوسنی برنامه‌ خاصی اندیشیده‌ شده است، گفت:‌ فکر می‌کنم که این اقلام در دسترس نبود. هنوز هم اقلام زیادی در اختیار داریم. از همه ایرانی‌ها هم که آمدند باید تشکر کنم چون فضای خوبی به ما دادند. در مورد اقلام فرهنگی هم این آمادگی را داریم تا به همه هواداران آنها را بدهیم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا به مرحله حذفی صعود خواهیم کرد، گفت:‌ تا الان بچه‌ها کارهای بزرگی انجام داده‌اند و من امیدوارم با صعود آنها هم چیز تکمیل شود.

کی‌روش: عاشق ماندن در ایران بودم

سرمربی تیم ملی فوتبال می‌گوید ایران برابر بوسنی با شور و اشتیاق بیشتری به میدان می‌رود تا پیروزی به دست بیاورد.


به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران در کمپ کورینتیانس در جمع خبرنگاران حاضر شد و پاسخگوی سوالات آنها بود.

وی ابتدا درباره وضعیت تیم ملی گفت: خوشبختانه مطلبی را که می‌توانم اکنون بگویم این است که با وجود انجام دو بازی سخت به دلیل آماده‌سازی خیلی خوبی که پیش از جام جهانی داشتیم، اکنون هیچ مصدومی نداریم و همه بازیکنان‌مان سرحال هستند.

کی‌روش افزود: مطمئنا بازیکنان تیم ملی بعد از باخت به آرژانتین کمی عصبی هستند و بازسازی روحیه آنها کمی دشوار است اما از بعد روحی - روانی خیلی روی بازیکنان کار کردیم و به آنها گفتیم نتیجه بازی تمام شده را نمی‌شود، برگرداند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: نگرش ما این است که نسبت به نتایج به دست آمده رضایت نداریم و می‌خواهیم هرچه بیشتر پیشرفت کنیم و در بازی‌های بعدی عملکرد بهتری از خود نشان دهیم. نمی‌خواهم بازیکنانم حس رضایت یا خوشحالی داشته باشند چون هنوز چیزی به دست نیاورده‌ایم که به خاطرش جشن بگیریم. دقیقا نگرشی که از بازیکنانم انتظار دارم، داشته باشند، این است که با شوق و اشتیاق فراوان به مصاف بوسنی بروند تا به پیروزی برسند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه عملکرد تیم ملی برابر آرژانتین توقع مردم ایران را بالا برده و شاید این مسئله فشار روانی روی تیم ملی ایجاد کند، گفت: ما هرگز برای بالا بردن انگیزه‌مان به بازی‌های قبل توجه نداشته‌ایم. بازی به بازی میل و انگیزه‌مان را برای پیروزی بیشتر می‌کنیم. قطعا برابر بوسنی هم این گونه خواهد بود.

کی‌روش در ادامه گفت: امروز صبح به بازیکنانم گفتم که یک خبر بد برایشان دارم و یک خبر خوب. آنها خواستند که اول خبر بد را بشنوند. به آنها گفتم که خبر بد این است که اگر فکر کرده‌اند بازی برابر نیجریه و آرژانتین سخت بوده است، باید بدانند که بازی سوم بسیار سخت‌تر است.

وی افزود: خبر خوب هم این بود که اگر بتوانیم بوسنی را شکست دهیم، به دور بعدی صعود می‌کنیم. مسئله اصلی این است که اکنون تیم‌های زیادی در جام نیستند که وضعیت ما را داشته باشند و بتوانند با پیروزی در بازی آخر صعود کنند اما سوال این است که آیا این کار دشوار است؟ من می‌گویم که بله قطعا این گونه است و همین مسئله شور و انگیزه ما را زیاد می‌کند.

سرمربی تیم ملی افزود: مطلب مهمی که اکنون وجود دارد این است که اگر می‌خواهیم نتیجه دلخواهمان را کسب کنیم، نباید شادی بیش از حد داشته باشیم و مغرور شویم. باید با همان افتادگی قبلی برابر بوسنی قرار بگیریم.

خبرنگاری در ادامه از کی‌روش درباره تمدید قراردادش با تیم ملی پرسید و به او گفت که در ایران جو بسیار مثبتی برای ماندن او ایجاد شده است. کی‌روش پاسخ داد: در درجه اول خیلی شفاف می‌گویم که شنیدن این خبر که در ایران از بالاترین مقام اجرایی کشور گرفته تا مردم حس خوبی به من دارند، بسیار خوشحال کننده است.

وی افزود: از 10 ماه پیش که به جام‌جهانی صعود کردیم آرزویم بوده که در جام جهانی خیلی خوب کار کنیم. حالا هم تمرکز من کاملا بر روی بازی سوم‌مان برابر بوسنی است تا هر چه بیشتر افتخار و غرور برای ایران بیاوریم. ارائه جزئیات بیشتر دراین‌باره را فعلا مناسب نمی‌دانم.

کی‌روش با این حال گفت: در 10 ماه گذشته با کارها و رفتارهایم بارها ابراز کردم که ماندن در ایران برایم افتخار است و دوست دارم که در خدمت ایران باشم اما متاسفانه در این مدت برخی با من بازی کردند و این باعث شرمندگی من شد. عاشق ماندن در ایران بودم ولی برخی اجازه ندادند. وقتی برای خداحافظی به ایران بیایم، خواهم گفت که این افراد چه کسانی بودند اما اکنون فقط روی بازی با بوسنی تمرکز می‌کنم.

سرمربی تیم ملی همچنین در پاسخ به سوالی درباره عملکرد داور دیدار ایران و آرژانتین گفت: آن بازی تمام شده و بحث درباره آن فایده‌ای ندارد اما این را می‌گویم که اگر فیفا چمدان آن داور را نبدد و آن را به خانه‌اش نفرستد متوجه می‌شویم که آنجا مشکلی وجود دارد. همه می‌دانیم که فوتبال بازی اشتباه‌هاست. اما آن داور صربستانی باید پاسخ دهد که چرا صحنه پنالتی را دید ولی آن را ندیده گرفت؟ دیروز این فرصت را داشتم که سری به صفحه شخصی این داور در شبکه اجتماعی فیسبوک بزنم. نوع پاسخ دادن او به کامنت‌ها خیلی چیزها را نشان می‌داد که البته وظیفه من نیست درباره آنها تحقیق کنم بلکه رییس فدراسیون باید به این مسئله بپردازد.

مازیچ

کی‌روش ادامه داد: من فقط یک مربی هستم و اگر بیشتر درباره داوری صحبت کنم من را محکوم خواهند کرد اما واقعا این سوال را دارم که چگونه آن داور صحنه را دید و پنالتی را نگرفت. بالاخره یک نفر باید پاسخ این سوال را بدهد. ایشان باید به هواداران فوتبال در ایران پاسخگو باشد.

در این لحظه خبرنگاری به کی‌روش گفت که شاید داور صحنه را ندیده باشد؟ کی‌روش پاسخ داد: چنین چیزی ممکن نیست چون او در سه متری صحنه بود. من نمی‌خواهم به او بی‌احترامی کنم اما واقعا درک این مطلب دشوار است که چطور صحنه را دید و پنالتی نگرفت.

کی‌روش در پایان و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است آرژانتین و نیجریه در دیدار آخر خود دست به تبانی بزنند، گفت: من ذهن شکاکی ندارم.

در پایان نشست صحبت‌های جالبی بین خبرنگاران و کی‌روش مطرح شد.

خبرنگاران: تیم ملی چه زمانی عازم سالوادور خواهد شد؟

کی‌روش: امشب

خبرنگاران: با هواپیما می‌روید؟

کی‌روش: یعنی چه؟ مگر با چیز دیگه هم می‌شود رفت؟

خبرنگاران: بله با اتوبوس. ما با اتوبوس به بلوهورزینته رفتیم و 24 ساعت رفت و 12 ساعت برگشت در راه بودیم

کی‌روش: واقعا؟ (باتعجب)

خبرنگاران: بله. دقیقا!

کی‌روش: پس حسابی برزیل را گشته‌اید و خوش گذرانده‌اید. امیدوارم در سالوادور بیشتر به شما خوش بگذرد! (خنده حضار)

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا