یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری عامل انتشار محتویات غیر اخلاقی درفضای مجازی خبر داد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس:سرهنگ "حبیب الله رجبلی" در تشریح این خبر گفت: برابر رصد فضای مجازی و همچنین اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط كارشناسان پلیس فتا گلستان وبلاگی كه اقدام به انتشار محتویات غیر اخلاقی می كرد را شناسایی و با تشكیل پرونده موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وی گفت: طی هماهنگی قضایی فردی به عنوان مسوول وبلاگ كه در سطح شهرستان مراوه تپه استان گلستان اقدام به بارگذاری مطالب و انتشار محتویات غیر مجاز در فضای مجازی می كرد را دستگیر كنند.
رئیس پلیس فتا گلستان تصریح كرد: در تحقیقات تخصصی بعمل آمده متهم به بزه انتسابی خود اقرار و انگیزه خود از این اقدام را سرگرمی و کنجکاوی در فضای مجازی اعلام کرد.
سرهنگ رجبلی در پایان افزود: متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
وی در پایان با تأكید بر برخورد قاطع پلیس با برهم زنندگان امنیت فضای مجازی گفت: برابر ماده 14 قانون جرائم رایانه ای، هركس به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی یا حامل های داده محتویات مبتذل و مستهجن را تولید، ارسال، منتشر، توزیع یا معامله كند و یا با قصد ارسال یا انتشار یا تجارت تولید یا ذخیره و نگهداری كند به حبس از نود و یك روز تا دو سال و یا جزاء نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال و یا هر دو مجازات محكوم خواهند شد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا