یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس:پیامک‌های جعلی برنده شدن در مسابقات یکی از شگردها و ترفندهای کلاهبرداران برای به دام انداختن شهروندان می‌باشد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا بنابراعلام پلیس:رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: ارسال پیامک جعلی یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری در این راستا از هموطنانمان کلاهبرداری می شود.
سرهنگ "کوره بلاغی" افزود: پیامک‌هایی جعلی با متنی بسیار جذاب و اغوا کننده توسط کلاهبرداران طراحی و در غالب طرح‌های مختلف که همگی با استفاده از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی و در ایام و مناسبت‌های خاص صورت می گیرد یکی از مهمترین شگردهای کلاهبرداران برای به دام انداختن طعمه هایشان می باشد.
وی ادامه داد: انتشار پیامک جعلی با مضامینی مانند “مشترک گرامی شما برنده مبلغ 000/000/70 ریال در قرعه کشی همراه اول شده‌اید لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت به سایت ****** مراجعه فرمایید.” نمونه بارزی از این نوع کلاهبرداری ها می باشد.
سرهنگ "کوره بلاغی" تصریح کرد: در این شگرد پس از مراجعه کاربر به سایت مورد نظر کلاهبردار، در صفحه نخست آن سایت درگاه پرداخت جعلی یکی از بانک‌های معتبر مشاهده می‌گردد که طبق گفته سایت برای دریافت جایزه خود باید اطلاعات خواسته شده را پر نمایند که این اطلاعات شامل شماره حساب‌، رمز دوم‌، کد cvv2 و تاریخ انقضاء می‌باشد با توجه به این نکته در صورتی که کاربر این اطلاعات را وارد نماید حساب وی در مدت زمان کوتاهی توسط کلاهبرداران خالی می‌شود.
رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی در پایان به تمامی هموطنان توصیه کرد در صورت دریافت پیامک‌های از این دست به آنها پاسخ نداده و موضوع را سریعاً به پلیس فتا گزارش نمایند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا