به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" صبح یکشنبه اول تیرماه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل اتاق تعاون استان یزد برگزار شد، شرکت کرد.
در ابتدای این دیدار، " قمی" دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، به ارائه گزارشی از اقدامات این شورا پرداخت و سپس دستور کار جلسه در سه موضوع " گزارش بانک کشاورزی استان در مورد وضعیت تسهیلات بانکی مربوط به صادرات گلخانه ای استان" ، " بررسی پیشنهاد اتحادیه مرغداران در خصوص استاندارد نمودن وضعیت کشتارگاه های مرغ استان" و " بررسی پیشنهاد یکی از طرح های صنعتی استان در خصوص تعرفه های گمرکی" مطرح شد و هر یک از حاضرین به بیان گزارش و پیشنهادات خود در خصوص این موارد پرداختند.
 سپس استاندار یزد با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص سفر اخیر سفیر آفریقای جنوبی به استان خاطر نشان نمود: نباید فقط به مبادله هیئت دو طرف اکتفا نمود بلکه باید زمینه های همکاری هر دو کشور بررسی و پیگیری شود چرا که در موارد اینچنینی متاسفانه عمده مسائل به همین سفرها ختم می شود و این یعنی انجام کاری که نتیجه آن به ثمر ننشسته است.
وی افزود: به هر حال رفت و آمد این هیئتها باید منجر به یک همکاری مشترک شود و تنها به تشکیل  اتاق مشترک هم بسنده نشود چرا که باید کار مشترک را دنبال کنیم و فعالیتهای اقتصادیمان را گسترش دهیم.
میرمحمدی تصریح کرد: برنامه آموزش ارتباطات و تعامل با سازمانهای مردم نهاد بسیار جای تقدیر دارد برای اینکه یکی از ضرورتها و نیازهای امروز و آتی ما بحث آموزش است و معمولا در این زمینه ها کم توجهی شده و هر چه در این خصوص بیشتر کار شود و تعامل بین تشکلها تقویت گردد، می تواند باز دهی بیشتری داشته باشد و کارها نیز دقیق تر و بهتر انجام شود.
وی در خصوص شکل گیری کلینیک صنعت خاطر نشان نمود: طرح تشکیل این کلینیک، سابقه طولانی دارد ولی تا کنون اجرایی نشده و امیدوارم که این جلسات و هم اندیشی ها به اجرایی شدن آن کمک کند و تبادل نظر، همکاری و مشارکت فی مابین واحدهای صنعتی و دانشگاه ها جنبه عملی به خود بگیرد.
استاندار یزد بر لزوم جذب سرمایه گذاران خارجی در استان تاکید نمود و تحقق این امر را مستلزم برنامه ریزی و کار هدفمند دانست و گفت: اگر این امر محقق شود قطعاً در رونق اقتصادی و مبادلات فی مابین موثر بوده و کار ارزشمندی است .
میرمحمدی در ارتباط با بحث تولیدات گلخانه ای و صادرات آن از استان، خاطر نشان نمود: در این زمینه سه موضوع بازارهای هدف ، تولید و واسطه ها هر کدام مقوله های جداگانه ایست که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر ما بدون اندیشیدن تمهیدات لازم وارد مناسبات بازار شویم، هم بازار را از دست می دهیم و هم برای تولید کننده اسباب زحمت می شویم. ضمن اینکه بازارهای هدف نیز پیچیدگی های خاص خود را دارند و نباید فکر کرد که به سادگی میتوان وارد مقابله با دلالان و نقش آفرینان این عرصه شد.
رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در ادامه این نشست، با اشاره به گزارش مطرح شده از سوی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص وضعیت کشتارگاه های مرغ استان یزد، خاطر نشان نمود: معتقدم که ابتدا باید در جهت تجهیز کشتارگاه های فعلی برنامه ریزی کنیم چرا که باید همواره از سرمایه های موجود  حداکثر استفاده را داشته باشیم و سپس در خصوص بهره برداری از واحدهای کشتارگاهی جدید مرغ به صورت مکانیزه اقدام کنیم.
وی افزود:امروزه کشتارگاه هایی با بهره گیری از آخرین تکنولوژیهای روز فعالیت میکنند که همه اجزاء مرغ، اعم از خون و پر و دیگر ضایعات آنرا فراوری می نمایند و به آن ارزش افزوده می بخشند و باید سیاست استان در این بخش، احداث چنین کشتارگاه هایی در کنار تکمیل واحدهای کشتارگاهی موجود به این فناوری ها باشد.
استاندار یزد سپس به لزوم بازیافت غیر مستقیم آب مصرفی در کشتارگاه ها به صورت برنامه ریزی شده تاکید کرد.
میرمحمدی در پایان خاطر نشان نمود: در بحث پرداخت تسهیلات در استان مشکلی وجود ندارد ومیتوان با ارائه طرح های توجیهی، تسهیلات لازم را دریافت نمود و در این رابطه، صندوق توسعه و بانک کشاورزی ، آماده پرداخت تسهیلات جهت طرح های هدفمند و با برنامه هستند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

 

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

 

 


 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا