در جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیر کل دفتر امور شهری و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مشکلات شهرداری های استان مطرح و اقدامات انجام شده در خصوص آنها در سطح کشوری تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، جلسه طرح مشکلات شهرداری ها روز دوشنبه، 2 تیرماه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل دفتر امور شهری و شورا های استانداری، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و همچنین شهرداران استان برگزار شد و مشکلات شهرداری ها از سوی شهردار هر شهر مطرح و در خصوص اقدامات انجام گرفته در خصوص این موارد در سطح کشوری توضیحاتی ارایه شد.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه شهرداری ها خدمات و وظایف گسترده ای بر عهده دارند، شهرداری ها را تابعی از دولت دانست که هر زمان منابع اعتباری دولت ارتقاء می یابد، وضعیت آنها نیز بهبود خواهد یافت.
«محمد امامی امین» افزود: با توجه به افزایش سطح توقعات جامعه، از شهرداری ها نیز توقع می رود که فعالیت های عمرانی خود را افزایش دهند. از این رو، موفق شده ایم با همکاری نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی بودجه عمرانی کشور را بالغ بر 90 درصد افزایش دهیم.
وی گفت: لازم است سطح خدمات به شهر های کمتر توسعه یافته را افزایش داده و برای رساندن روستاها به سطحی از توسعه پایدار اقدام کنیم و توسعه آنها را در اولویت های سازمان قرار دهیم.
این مسئول در خصوص رویکرد کنونی سازمان شهرداری ها گفت: آنچه در نظر داریم در وهله اول خرید ماشین آلات و کمک های اجرایی است زیرا در چند سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات هیچ ماشین آلاتی از سوی سازمان به شهرداری ها داده نشده است.
وی افزود: توسعه ناوگان حمل و نقل و تجهیزات نیز در دست انجام است و قصد داریم به شهرداری هایی که مشمول دریافت اتوبوس هستند، به نصف قیمت در اختیار آنها قرار بگیرد.
امامی امین با بیان اینکه قیر هیبریدی برای شهرداری ها نیز در حال تهیه است، گفت: قرار بر این است که تفاهم نامه ای میان سازمان شهرداری ها و وزارت نفت مبنی بر در اختیار قرار دادن قیر به صورت اقساطی صورت بگیرد.
وی در خصوص نظام اداری استخدامی شهرداری ها گفت: به نظر می رسد که اتفاقات خوبی در این خصوص در حال انجام است و سعی ما در این است که وضعیت شهرداری ها را از نظام هماهنگی به لایحه خدمات تغییر دهیم.
معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در مورد بازنگری در بیمه های کارگری که از سوی برخی شهرداران مطرح شد گفت: در این خصوص کارگروه و همچنین کمیته هایی تشکیل شده و این موضع در دست پیگیری است.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت: مشکلات شهردای های یزد را یادداشت کرده ام و در اسرع وقت آنها را در سطح کشور مطرح و پیگیری خواهم کرد.
گفتنی است مواردی که در این جلسه از سوی شهرداران بیان شد، مشکلاتی در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشکلات حقوقی کارکنان شهرداری، چارت سازمانی شهرداری، بازنگری آیین نامه ها، حسابرسی در شهرداری ها، تفاهم نامه ها و همچنین مواردی در مورد ساماندهی نظام پرداخت در شهرداری ها، به روز رسانی برخی دستور العمل ها و همچنین آموزش شهرداران و اعضای شورای شهر بود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

 

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

 

 











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا