کارگاه آموزشی شهر خلاق با حضور معاون سابق نمایندگی دائم ایران در یونسکو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، با محوریت اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگي استانداری یزد،  کارگاه شهر خلاق با حضور دهشیری معاون سابق نمایندگی دائم ایران در یونسکو و معاون آموزشی پژوهشی مرکز مطالعات جهانی شدن به عنوان مدرس کارگاه برگزار گردید.
در این کارگاه که در سالن همایش های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برگزار شد، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعي استانداری و جمعي از مديران كل استان حضور داشتند.
در این کارگاه، دکتر دهشیری مدرس کارگاه ابراز داشت: حداکثر استفاده از ظرفیت ها ی بومی برای یونسکو بسیار مهم است و هم چنین استفاده از ظرفیت گروه های آماتور و آموزش های سنتی در زمینه ی مورد نظر بسیار تاثیر گذار است بدین معنی که یونسکو فقط فعالیت های حرفه ای را برای قضاوت در نظر نمی گیرد و باید به جامعه مدنی و بخش خصوصی بها داده شود تا بتوان برند شهر خلاق را کسب کرد.
دكتر دهشيري كسب عنوان شهر خلاق را بسيار با اهميت برشمرد و گفت : تا كنون هيچ يك از شهرهاي ايران كه متقاضي دريافت عناوین شهر خلاق بوده اند نتوانسته اند اين عنوان را كسب نمايند.
وي ابراز اميدواري كرد كه شهر يزد اولين شهري باشد كه عنوان شهر خلاق را به دست مي آورد.
هم چنین در پایان این کارگاه عنوان شد: شهر خلاق یک برند جهانی است و برای رسیدن به شهر خلاق نیاز به استراتژی بلند مدت است و اگر بتوانیم این برند را برای یزد کسب کنیم این شاخصه نیز به شاخصه های قبلی یزد مانند دارالعباده و دارالعلم اضافه می شود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

 

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

 

 












  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا