عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت عراق تهدیدات تروریست ها را تاکنون جدی نگرفته است، گفت: تندروی های داعش در منطقه شکست آمریکا در سوریه را رقم زد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت عراق تهدیدات تروریست ها را تاکنون جدی نگرفته است، گفت: تندروی های داعش در منطقه شکست آمریکا در سوریه را رقم زد.

محمد صالح جوکار در واکنش به اقدام تروریست‌های داعش در حمله به شهر موصل و یورش به استان صلاح‌الدین عراق، گفت: اقدامات تروریست های داعش در حمله به شهرهای مختلف عراق بسیارحساب شده می باشد، البته سرخوردگی عربستان و آمریکا از شکست در سوریه عاملی بر فعالیت های بیشتر تروریستی داعش در منطقه است.

نماینده مردم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: از لحاظ راهبردی آمریکایی ها از مدت ها پیش عملیاتی کردن نقشه های خود با کمک داعش درکشورهایی نظیر عراق، پاکستان و افغانستان را دنبال می کردند، همچنین از لحاظ دستوری و پشتیبانی این وهابی های سعودی هستند که تاکنون نقشه های آمریکا در خاورمیانه را به هدف نزدیک تر کرده است.

وی تصریح کرد: آمریکا بااقدامات داعش به دنبال بازسازی چهره تخریب شده و آبروی ازدست رفته خود در سوریه است، اما به طور قطع اینگونه اقدامات پایدار نیست چراکه پیش روی آنها با سرعت بالا و زودهنگام با طرح ریزی عملیاتی فوری غالبا به شکست منجر می شود؛ بنابراین داعش در تثبیت مواضع خود در آینده دچار مشکل می شود.

جوکاربا تاکید براینکه درحال حاضر زمینه برای فعالیت بیشترداعش در عراق فراهم است، افزود: پس از برگزاری انتخابات درعراق وفعالیت جنبش های سیاسی و عدم آمادگی لازم در ارتش عراق فعالیت های تروریستی داعش شدت گرفت، اما به اعتقاد من اکنون فرصت خوبی برای ارتش عراق در جهت جلوگیری از اقدامات داعش است.

وی ادامه داد: رویکرد دولت عراق درمبارزه با تروریست ها رویکرد قابل قبولی است، اما نمی توان گفت که عملکرد آنها تا چه میزان مثبت می باشد چرا که مقامات دولت عراق تهدیدات گروه های تروریستی را تاکنون جدی نگرفته اند، ازاین رو بسیار مشخص بود که پس از تحولات سوریه و انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس جمهور داعش در عراق بهتر می تواند به فعالیت های خود ادامه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم و افراطی گری باید همگرایی داشته باشند، بنابراین جمهوری اسلامی ایران می تواند به عنوان محور مبارزه با تروریست ها در منطقه قلمداد شود؛ البته برخی کشورهای منطقه باید دست از مواضع دوگانه خود درباره تروریست ها بردارند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا