مراسم بزرگداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید عصر روز گذشته  با حضور دشتی معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد، اکبری رئیس کمیته امداد استان یزد و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه های استان یزد به همت بسیج اساتید در سالن منتظر قائم دانشگاه یزد برگزار شد.

از تشکل های اسلامی حمایت می کنیم

یاراحمدی مسؤول بسیج اساتید استان یزد ضمن خیر مقدم، روز بسیج اساتید را اساتید تبریک گفت و بیان کرد:‌ شهادت شهید چمران دلیل بزرگداشت روز اساتید بسیجی است که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص روز بسیج اساتید و فعالیت تشکل های اسلامی بیان کرد:‌ تشکل های اسلامی باید در دانشگاه ها در راستای فعالیت های اسلامی و همچنین تحقق بیانات مقام معظم رهبری تلاش نمایند و ما نیز به عنوان بسیج اساتید از هیچ تلاشی در جهت حمایت این تشکل های اسلامی دریغ نخواهیم کرد.

مددکاری نوین مهمترین هدف کمیته امداد در دهه چهارم است

اکبری رئیس کمیته امداد استان یزد نیز در ادامه این همایش گفت: ما سه دهه از انقلاب را پشت سر گذاشتیم که کمیته امداد یکی از برکات وجودی رهبر کبیر انقلاب است که نهادی بر گرفته از توجهات مردمی و دولت هاست که اقدامات مختلفی را در راستای کمک به محرومان انجام داده است.

وی افزود: فعالیت های کمیته امداد در این دهه متفاوت از دهه های گذشته است زیرا که فقر امروز با فقر گذشته متفاوت شده و انتظارات جامعه اسلامی نیز بر این اساس تغییر کرده است.

رئیس کمیته امداد استان یزد خاطرنشان کرد:‌ کارکرد ابتدای انقلاب کمیته امداد متفاوت از امروز بوده بدین صورت که نگاه گذشته این نهاد، معیشت محور بوده اما در شرایط فعلی براساس مطالبات مقام معظم رهبری به فعالیت های خود ادامه داده است که در این جهت در تلاشیم تا مددکاری نوین را در جامعه جاری نماییم.

اکبری تصریح کرد: ‌ما سعی داریم معین دولت ها و نظام باشیم و در جهت کمک به محرومین و مستضعفین تلاش نماییم.

 وی ادامه داد:‌ امروز در دهه چهارم تشکیل کمیته امداد تحول اداری را در این نهاد تجربه می کنیم و بر خلاف احساس برخی از افراد در خصوص کمیته امداد، فعالیت های ما بیش از 140 سرفصل را داراست که به نوعی یک دولت کوچک و مکمل دولت است.

رئیس کمیته امداد استان یزد گفت: رسالت مهم ما، سوق دادن خانواده ها به سمت خودکفایی و توانمندسازی خانواده ها در ابعاد مختلف و همچنین توسعه مشارکت های مردمی است که در این راستا نخبه پروری و اعطای عزت نفس مهمترین اهدافمان است.

اکبری بیان کرد: ما به واسطه حمایت های فرهنگی در مصادیق مختلف در جهت نخبه پروری گام برداشته ایم که  با این امکانات نخبه های متعددی را نیز به مراکز مختلف معرفی نموده ایم .

وی تصریح کرد: رویکرد دوم ما شامل توسعه مشارکت های مردمی است که نگاه امداد نسبت به افراد و اقشار مختلف در کنار کمک مشرکت مادی به مشارکت معنوی نیز هست و به دنبال ارائه سرویس های مددکاری نوین در خانواده ها هستیم.

رئیس کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: بسیج، یکی از ارگان هایی که در کنار ما بوده که در راستای فضای اعتماد سازی این اهداف را دنبال کرده ایم، لذا در شرایط فعلی مشارکت فکری و معنوی خانواده ها را از این طریق پیگیری خواهیم کرد.

اکبری با اشاره به انتظارات کمیته امداد از اعضای هیأت علمی و فرهنیختگان علمی و دانشگاهی تصریح کرد: محیط دانشگاه محل تضارب آرا و افکار مختلف است که ما نیز به دنبال آن بوده ایم تا افکار را به کار ببریم.

وی افزود: در بخش تخصصی نیز تلاش ما در جهت به کار گیری  متخصص و به کارگیری افکار آنهاست که اعضای هیأت علمی از نمونه های بارز آن هستند و آنها می توانند با کمک های تخصصی خود به ما در راستای رسیدن به اهداف خود کمک کنند.

رئیس کمیته امداد استان یزد در پایان صحبت های خود بیان کرد: اساتید به عنوان  بهترین سفیران فرهنگی در جهت اقناع افکار عمومی تلاش نموده و در اتاق های فکر از آنها استفاده نماییم.

 شهید چمران دانشمند، انقلاب را حفظ کرد

دشتی معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد نیز به عنوان سخنران این مراسم با اشاره به شهادت شهید چمران  و شهید مطهری گفت: شهید مطهری و شهید چمران دو دانشمند دانشگاهی، عارف، مجاهد، عارف انقلابی بودند که از ظرفیت های بالایی برای الگو بودن و مدل سازی برخوردارند و می توان از شخصیت آنها استفاده کرد که مقام معظم رهبری نیز از استفاده از این الگوها سفارش می کنند.

وی افزود: شهید چمران پاسخگوی بسیاری از نیازهای امروز جامعه ماست و ایشان توانست با سیر زندگی خود تاثیر گذاری متفاوتی را در جهان داشته باشد.

معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد با اشاره به سیر زندگی شهید چمران بیان کرد: شهید چمران با زندگی خود و اثرگذاری برحزب الله امروز رژیم صهیونیستی را در تنگنا گذاشته است که این را می توان در جواب برخی انتقادها بیان کرد.

دشتی تصریح کرد: اولویت شهید چمران لبنان وعلم نبوده بلکه وی براساس حفظ اسلام و نظام اسلامی تلاش کرده است  و توانسته در تحولات منطقه ای حتی سوریه نیز اثرگذار باشد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات سوریه گفت: امروز دفاع الوطنی ایجاد شده  که ما نیز در جنگ خود آن مدل، تفکر بسیجی، ایمان و اعتقاد را داشته ایم که اینها همگی رد پای شهید چمران هاست.

معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد تصریح کرد: شخصیت شهید چمران مدلی است که می توان از آن برای استحکام پایه های علمی و دینی جامعه اسلامی استفاده نماییم که اگر این ساختار در مسیر مستقیم دین و شریعت قرار گیرد، می تواند پایه های بزرگ علمی را ایجاد کرد.

دشتی در پایان با اشاره به ضعف ها و موانع پیش روی انقلاب اسلامی گفت: عدم وجود توان تبدیل ایده های بلند به روش زندگی مهمترین ضعف است  زیرا که در جامعه ایده های مناسبی در خصوص مسائل مختلفی از جمله حجاب وجود دارد اما برای پیاده سازی آنها اقدامی صورت نمی گیرد.

خبرنگار: میررحیمی

عکس: مهدی دهقان چناری

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا