به مناسبت سالگرد شهید مرتضی مطهری شامگاه چهارشنبه  دهم اردیبهشت ماه جاری به همت امور فرهنگی دانشگاه یزد  "همایش مطهر" در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد،  در این همایش معاون پژوهشی دانشگاه جامعه المصطفی اصفهان با تاکید براینکه مهمترین رکن وجود انسان قلب است گفت: قلب حقیقی مراتبی از روح است که گنجینه و خزینه خداست. وی افزود:قلب در انسان بسیار مهم است  و معیار خدا در مورد انسان قلب اوست.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شیخ بهایی به دانشجویان حاضر در این همایش توصیه کرد به قلب خود اهمیت دهند و به آن رسیدگی کنند.  وی افزود: این نظام فکری در کتاب های شهید مطهری آورده شده است و بسیار می تواند کمک کند تا گره‌های فکری شما باز شود و وقتی این گره ها باز شد می توانید به قلبتان رسیدگی کنید و تا وقتی مشکل فکری دارید فرصت رسیدگی به قلب ندارید و منظور کتاب های شهید مطهری همین است. وی با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب های شهید مطهری گفت: هیچ کس در کتاب های شهید مطهری متوقف نمی شود بلکه به شما کمک می کند که چگونه به قلبتان اهمیت دهید.

 وی در ادامه گفت: از طریق قلب آرامش پیدا کنید و آرامش قلبی با یاد خدا حاصل می شود هرچه با خدا مانوس تر باشید قلب شما آرام تر است و قلب که آرام باشد در بیرون از خود هم آرام هستیم و اگر در دل آرامش کسب کردید هیچ عاملی از بیرون نمی تواند شما را اذیت کند. وی همچنین خاطر نشان کرد رسیدن به این آرامش از طریق راه مودت با پیامبر و اهل بیتش است و سفارش کرد کتاب "امامت و رهبری" شهید مطهری را که در این مورد بحث شده است مطالعه کنند.

حجت الاسلام شیخ بهایی افزود: برای هدایت و کمک به جوانان بعد از کتاب های شهید مطهری کتاب های آیت الله علامه جعفری را سفارش می کنیم چرا که علامه جعفری به فیلسوف شرق معروف بوده است و کتاب های بسیار مفیدی را به رشته تحریر درآورده است.

وی اظهار کرد: فکر، مربوط به نفس و ذهن انسان است و فکر با قلب متفاوت است و افکار جزء مواردی است که قلب را تغذیه می کند. آن چیزی که در قلب سکونت دارد فکر نیست عقل است. قلب با دیدن، شنیدن، خوردن، لمس کردن، بوییدن، شهوت و غضب تغذیه می شود و اگر این ها زلال و پاک باشد قلب هم زلال و پاک می شود. وی افزود: کسی که قلبش قوی است در مواجهه با مشکلات به خدا توکل می کند و همه جوانان باید قلب خود را قوی کنند.

وی همچنین درباره  حفاظت از قلب و تقویت آن در جوامع امروزی گفت: رعایت احکام خدا و خلوت کردن با خود در ساعاتی از شبانه روز می تواند کمک کند تا به قلب خود رسیدگی کنیم و در واقع تمام احکام دین خدا برای حفاظت از قلب انسان است.

وی به حاضران گفت: باید تمرین کنید که مواظبت از قلبتان عادت شود و آرامش در قلب تداوم پیدا کند. اگر دوست دارید مورد احترام قلبی مردم باشید با نرمی و محبت رفتار کنید.

حجت الاسلام شیخ بهایی درپایان سخنرانی خود به سولات تعدادی از حاضران پاسخ گفت.

شایان ذکر است در پایان این همایش مراسم قرعه کشی ویژه شرکت کنندگان برگزار و به 4 نفر هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا