فرماندار اسبق بافق در نشست بررسی خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت : ۲۰ سال است در وزارت کشورم والان به عنوان شهروند ومشاور شورا صحبت می کنم مردم به خاطر فشارها وقول های شفاهی وکتبی اعتمادشان به مسئولان سلب شده است .

ندافیان افزود: وفاق وهمدلی در هم جای دنیا ومخصوصا در دین اسلام تاکید شده و به آن توصیه چرا که در حال حاضر در مردم ومسئولان شهرستان اتحاد ووحدت وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: بافق مشکلات زیادی همچون آب وبرق وجاده داشته که برخی از ان رفع شده وهنوز نیز برای توسعه نیاز به رفع مشکلات دارد.

ندافیان گفت : در سال ۹۰ نامه مسئولان واستاندار برای تامین خوراک جوارمعدنی پیگیری شده که صراحتا اعلام شد خوراک نه الان ونه هیچ وقت دیگر برای شهرستان در نظر گرفته نمی شود که ومدیر وقت صنعت پیشنهاد برنامه ریزی ومطالعه را داد .

وی با بیان اینکه حرف مردم این است افزود: اگر ما در بافق سنگ داریم بالاترین رنج هپاتیت را هم داریم ومشکلات دیگری مثل سرطان ، ناراحتی چشم و … را هم داریم .

 واحد تولیدی در شهرستان نداریم وچرخه تولید نهایی وجود ندارد

 وی گفت : در بازدید نماینگان مجلس اعلام کردم از سنگ اهن فقط گودال آن نصیب ما شده وکارخانه های جواری آن در حال حاضر دکوری است. آب هم نداریم که به این گودال برزیم و قایق سواری کنیم .

ندافیان تصریح کرد: اگر واگذاری صورت گرفت ۲۰ سال آینده مسئولان باید بتوانند در جمع مردم حضور پیدا کنند ومحکم بیان کنند که  چه تعهداتی داشته اند وآن را عملی کرده اند .

مشاور عالی شورای اسلامی شهر بافق خاطر نشان کرد: مسئولان دولتی از خود مردم اند ودولت ومردم یکی هستند ودولت باید از مردم رد دیون کند. 

ندافیان افزود: این برنامه ها باید خروجی داشته باشد ما شهر صنعتی می خواهیم استخراج در کنار گندله وآگلومره  واحیا وتولید نورد  هم ارزش افزوده وهم عوارض حق شهرستان است.

وی عنوان کرد: کارهای زیر ساختی باید اتفاق بیفتد وسرمایه گذار خرج کند وبه گفته مقام معظم رهبری اصل ۴۴ در کنار توسعه پایدار وعدالت اجتماعی واشتغال ورقابت منطقه ای واستفاده از سرمایه اجرا شود.

ندافیان بیان داشت : اشکالاتی در این خصوصی سازی وجود دارد، چرا رییس سازمان خصوصی سازی اعلام نکرده است که صندوق دولتی است ومکاتبه ۲ وزیر نیز از دیگر اشکالات این امر است .

وی گفت : ایجاد چالش ونداشتن امنیت شغلی حق کارگران بافقی نیست ، معدن از شهرستان بافق است حقمان را می خواهیم ومی گیریم

بافق- عبداللهی

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا