در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و مدیران ادارات و شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات استان برگزار گردید، سیستم جامع اطلاعات مکانی (SDI) شهرداری یزد به عنوان یکی از چهار سیستم برگزیده استان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری یزد در این جلسه مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری یزد گزارشی از اقدامات انجام‌شده این سازمان در زمینه راه‌اندازی و تکمیل سامانه جامع اطلاعات مکانی شهر یزد ارائه کرد.

مهدی فعالی گفت مطالعات اولیه راه‌اندازی این سیستم از سال 1382 در یزد آغاز شد و تست اولیه نرم‌افزار در سال 1392 به پایان رسید. وی ادامه داد در این ده سال دستورالعمل‌های بومی بر اساس استانداردهای جهانی جهت تبادل اطلاعات تدوین گردید، همچنین بستر‌های مختلف نقشه و اطلاعات مکانی پایه، نرم افزار، سخت افزار و ارتباطات شبکه‌ای مهیا شد. مدیرعامل سازمان فاوا اشاره کرد تفاهم‌نامه‌های مختلفی نیز با ارگان‌هایی مثل شرکت پست، شرکت آب و فاضلاب، شرکت برق،  سازمان آموزش و پرورش، پلیس راهور، معاونت بهداشتی دانشگاه و ثبت اسناد منعقد شد و اطلاعات آنها بر روی بستر سامانه SDI قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با برقراری و همکاری ادارات باقیمانده، برقراری ارتباط برخط با ارگانها و توسعه و ارتقای نرم‌افزار این سامانه برقرار کننده ارتباط تمامی ارگانها در زمینه اطلاعات توصیفی و مکانی و راه‌گشای بسیاری از موازی‌کاری‌ها در ادارات باشد.

شایان ذکر است علاوه بر سیستم SDI، سامانه  PVM مجازی سازی سرورها و مدیریت ماشین های مجازی،FLOSS  مهاجرت به فناوری‌ها و نرم افزارهای آزاد و متن باز و موتور جستجوگر پارسی جو به عنوان سیستم‌های برتر معرفی شدند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا