مدير كل روابط عمومي استانداري يزد با اشاره به اينكه پرسشگري، شفاف سازي و گفتمان سازي مي توانند به عنوان راهكارهاي تشكل هاي دانشجويي، براي فراگيرشدن فرهنگ حفاظت از محيط زيست در جامعه باشند گفت: تشكل هاي دانشجويي مي توانند با گفتمان سازي مباحث محيط زيستي و منابع طبيعي، جامعه را نسبت به اين موضوعات حساس نمايند.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "داود پاك طينت" در مراسم اختتاميه دومين همايش ملي توسعه پايدار، كه به همت انجمن علمي دانشجويي مجتمع منابع طبيعي، كشاورزي و محيط زيست دانشگاه يزد برگزار شده بود، سخنان خود را با اين سوال كه چرا اكثر افراد جامعه، همانند جمع حاضر دغدغه حفظ و نگهداري از گونه هاي طبيعي موجود و محيط زيست در كشور را ندارند، آغاز كرد و افزود: متاسفانه حفاظت از منابع طبيعي و محيط زيست به يك فرهنگ تبديل نشده است و هنوز اكثر جامعه به اين باور كه منابع طبيعي و محيط زيست در حال انقراض مي باشند نرسيده است.
وي گفت: بزرگان عرصه هاي فرهنگي اينگونه مي گويند كه براي تبديل شدن يك مقوله به فرهنگ، پذيرش و مقبوليت اجتماعي براي آن مقوله لازم است و در ادامه خطاب به دانشجويان رشته منابع طبيعي دانشگاه يزد حاضر در همايش، خاطر نشان كرد: شما به عنوان يك تشكل مي توانيد يكي از بهترين گروه هايي باشيد كه پذيرش اجتماعيِ حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي را در جامعه افزايش دهيد و اگر چنين شود، در طي زمان، حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي به فرهنگ تبديل مي شود.
پاك طينت ادامه داد: تشكل دانشجويي يك مزيت نسبت به تشكل هاي ديگر دارد و آن روحيه دانشجويي است كه پرسشگري را به دنبال دارد، از اين رو، تشكل هاي دانشجويي بايد دو مقوله پرسشگري و روشنگري پررنگ تر در نظر داشته باشند.
وي همچنين به قدرت تصميم سازي موجود در قشر دانشجو اشاره كرد و خواستار تلاش دانشجويان در سوق دادن مسئولان به سوي حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي شد.
وي اظهار اميدواري كرد: با محوريت آموزش مطلوب در سال هاي آتي و با در نظر گرفتن تجارب يپشين، همايش هاي به مراتب بزرگتري را برگزار نماييم.
درپايان مراسم با اهدا لوح تقدير از دست اندركاران اين همايش ملي تقدير شد.


مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا