در مراسمي با حضور مدير عامل صندوق ذخيره فرهنگيان كشور ، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي ، معاون برنامه‌ريزي استاندار يزد و مدير كل آموزش و پرورش استان كه در سالن پژوهشكده تعليم و تربيت دانشگاه فرهنگيان يزد برگزار شد ، اولين نمايندگي مؤسسه صندوق ذخيره فرهنگيان كشور در استان يزد رسماً افتتاح گرديد .

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ، نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نگاه ويژه اسلام و نظام جمهوري اسلامي به مقام معلم ، معلمان را محور حركت نظام خواند و تأكيد كرد : معلمان جامعه نبايد هيچ گونه دغدغه مالي داشته باشند و بايد از همه جهت تأمين باشند .

دكتر " محمدصالح جوكار "  ، همچنين خواستار در نظر گرفتن مطالبات معنوي معلمان در جامعه شد و تصريح كرد : شأن و منزلت معلم در جامعه بايد بيش از فعالان ساير صنوف باشد و اين كار با بسيج همگاني براي مهيا كردن ساز و كارهاي اين فرهنگ‌سازي محقق خواهد شد .

وي ، با اشاره به بيلان منفي صندوق ذخيره فرهنگيان كشور ، بهره‌گيري از امكانات موجود در اين صندوق را مورد تأكيد قرار داد و گفت : يزد امروز از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي زيادي براي سرمايه‌گذاري صندوق برخوردار است .

دكتر " شهاب الدين غندالي " مدير عامل صندوق ذخيره فرهنگيان كشور هم در اين مراسم با اشاره به فلسفه وجودي اين صندوق كه به نوعي كمك به معيشت معلمان بوده است ، از گم شدن  اين هدف در مقاطعي از فعاليت 18 ساله اين صندوق اشاره كرد .

وي ، يكي از برنامه‌هاي در دستور كار صندوق را تعيين ارزش افزوده صندوق براي اعضاء اعلام و ابراز اميدواري كرد با تعيين ارزش افزوده صندوق تا شهريور ماه ، اين موضوع به اطلاع اعضا رسانده شود .

غندالي ، با اشاره به اصلاحاتي كه در اساسنامه صندوق در چند مديريت جديد اتفاق افتاده است ، تصريح كرد : مواردي همچون امكان ادامه عضويت در صندوق در صورت بازنشستگي و عضويت بازنشستگان فرهنگي در صندوق از جمله اين اصلاحات بوده است.

مدير عامل صندوق ذخيره فرهنگيان كشور ، افزود : با توجه به اين كه حق برداشت از صندوق ، پس از بازنشستگي با هدف ايجاد صندوق براي كمك در حين خدمت به معلمان ، در تضاد است در حال بررسي راهكار براي اصلاح موضوع ارائه خدمات صندوق در حين فعاليت معلمان هستيم .

غندالي ، از برنامه‌هاي صندوق براي ارائه خدمات رفاهي به اعضاء به طرح ايجاد شبكه فروشگاهي در سراسر كشور با وجود برخي سنگ‌اندازي‌ها و طراحي كارت اعتباري متوازن براي بهره‌مندي از خدمات رفاهي اين صندوق خبر داد .

وي ، يكي از اهداف راه‌اندازي نمايندگي‌هاي صندوق در استان‌ها را استفاده از ظرفيت‌هاي استاني براي توسعه فعاليت‌هاي صندوق و رفع معايب و نواقص موجود در استان‌ها با تشكيل ستادهاي استاني متشكل از نمايندگان صندوق ، بيمه معلم ، نماينده استانداري و غيره برشمرد .

همچنين در اين مراسم ، مدير كل آموزش و پرورش استان يزد ، اظهار داشت : هم‌اكنون 760 هزار نفر در كشور و قريب 13 هزار نفر يعني 76 درصد از فرهنگيان استان يزد در اين صندوق عضويت دارند .

" احمد شيرزاد " ، ورود صندوق ذخيره فرهنگيان به مباحثي همچون حوزه خدمات آموزشي فرهنگي ، مباحث بيمه‌اي به خصوص بيمه مسئوليت و بيماران صعب العلاج ، همچنين ورود در زمينه ارائه خدمات رفاهي و گردشگري را از انتظارت فرهنگيان نسبت به اين صندوق خواند.

اضافه مي نمايد ، مدير عامل صندوق ذخيره فرهنگيان كشور در پايان مراسم به سئوالات برخي از حاضران ، پاسخ داد و حكم انتصاب " احمد شهسواري " مدير كل اسبق آموزش و پرورش استان را به عنوان مدير عامل صندوق ذخيره فرهنگيان استان يزد به وي اعطاء كرد .

 

***

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا