محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر که جمعی از مدیران نهادها و دستگاههای استان نیز وی را همراهی می کردند در مسجد جامع زارچ و در جمع مردم این منطقه حضور یافت. 

خبرنگار یزد فردا ==== اعظم السادات میرجلیلی ====جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم زارچ در پیروزی انقلاب اسلامی نقش انکار ناپذیری داشتند و این منطقه دارای شخصیت های بزرگی بوده و هست.

محمد صالح جوکار در جمع مردم زارچ که درمسجد جامع این شهربا حضور جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاههای دولتی  برگزار شد، افزود: شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس از این منطقه تقدیم اسلام و انقلاب شدند  زبانزد خاص و عام است و زارچ دارای مردمی زحمتکش است که در عرصه های کشاورزی ، دامداری و صنعت پیشتاز هستند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اصل مهم قبول مسئولیت در نظام اسلامی خدمت به مردم است ، گفت: مسئولیت در سطح روستا، شهر ، استان و حتی کشور هیچ تفاوتی ندارد و هرکسی بنا به وسعت مسئولیت خود پاسخگو است.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: در راس این نظام اسلامی ولایت قرار دارد و اصل مهم این نظام حضور مردم در تمام عرصه ها است.

جوکار افزود: قبل از انقلاب مستشاران خارجی و بویژه آمریکایی اموال ایران را غارت می کردند و به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا این انقلاب پیروز شد و با قدرت به حرکت خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: دشمنان به دلیل وحشت از قدرت جمهوری اسلامی انواع توطئه ها را همچون جریان های تکفیری و شیعه کشی راه انداختند ولی امروز ایران اسلامی روزبروز بر عزتش افزوده می شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد و فرهنگ باید برنامه ریزی اصولی انجام شود و کلید اقتصاد دولت نباید به گونه ای باشد که ویژه خواران اطراف آن جمع شوند.

وی ادامه داد: باید همدیگر را درک کنیم و شفاف با مردم سخن بگوییم و اگر پولی در کشور است باید بصورت عادلانه توزیع شود و اینکه یک منطقه رشد کند و منطقه دیگر رکود داشته باشد بدترین عملکرد است .

جوکار ادامه داد: بحث عدالت اجتماعی باید  سرلوحه کارها باشد و پیشرفت همراه با عدالت در دستور کار باشد چراکه پیشرفت منهای عدالت مردود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقاتی که اخیرا در زارچ و ربودن یکی از اهالی این منطقه توسط یکی از اتباع بیگانه صورت گرفته ،گفت: این قبیل اتفاقات براحساس امنیت مردم بسیار اثرگذار است و اینجانب مرتب در مورد اتباع بیگانه تذکر می دهم اما در کشور و استان گوش شنوایی نیست و در دولت دهم و یازدهم بارها گوشزد کرده ایم.

جوکار ادامه داد: نزدیک به سه هفته است که طی مکاتبه ای آمار تخلف اتباع خارجی را از مراجع مطلع خواسته ام که هنوز پاسخی نداده اند و اینکه در دل یزد چنین کارهایی توسط اتباع خارجی صورت گیرد قابل قبول نیست و باید پیشگیری شود.

وی افزود: متاسفانه دستگاههای مطلع ، آمار و نظارت ندارند و می شود که محلی را آماده کرد و برای اتباع خدمات داد و کسانی که می گویند این اقدام ممکن نیست آماده مناظره با آنها هستم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ورودی شهر یزد از طرف زارچ مطلوب نیست و این ورودی دارالعباده و دارالعلم به صورت خراب آباد است و باید برای آن برنامه ریزی شده و اولویت یک کارها باشد و اینکه برخی از جاده ها که باعث تصادفات مداوم شده و می شود اصلاح گردد.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: 68 سالن ورزشی بصورت نیمه کاره در سراسر استان وجود دارد که از 30 تا 80 درصد کار شده و با توجه به اینکه در دو سال اخیر فقط 17 تا 20 درصد بودجه عمرانی تخصیص یافت لذا نیمه تمام رها شده است.

جوکار در بخش دیگری از سخنان ضمن اشاره به گلایه شدید مردم زارچ و شاهدیه از تصفیه خانه فاضلاب یزد گفت: این طرح برای سال 1360 بوده و برای اجرا باید بیشتر در عمق قرار می گرفته و وجود پشه و حیوانات موزی را نمی توان تکذیب کرد و لذا باید از طرف مسئولان برای رفع این مشکل اقدام شود.

وی باشاره به اینکه ماندگاری پساب در تصفیه خانه فاضلاب یزد باعث رشد پشه و دیگر حیوانات شده ،افزود: استفاده از آب حاصل از تصفیه فاضلاب باید در طرح کمربند سبز استفاده شود که متاسفانه علی رغم آلودگی های شدید زیست محیطی که در یزد داریم و با توجه به اینکه جلسات مختلفی هم برگزار شده هنوز برای کمربند سبز یزد هیچ اقدامی نشده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید برای پروژه ها و برنامه های عمرانی اولویت بندی شود، گفت: در اجرای طرح ها همه بخش ها و روستاها در نظر گرفته شوند و اگر توزیع عادلانه صورت گرفت هیچکس اعتراض نخواهد کرد.

در ادامه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در پاسخ به سوال در مورد مسکن مهر زارچ گفت: چون تکمیل پرونده تا پایان سال گذشته طول کشید لذا بانک مسکن هنوز برای سال جاری اقدامی نکرده و لذا زمین به صورت خودمالکی به افراد داده شده و سعی داریم این 322 نفر را از طریق تسهیلات بنیاد مسکن کمک کنیم.

عليرضا قربانيان افزود: در این طرح 25 نفر بیش از 80 درصد پیشرفت کار دارند ولی هنوز زیرساخت های لازم فراهم نیست و درخواست داریم شرکت های آب ، برق و گاز در این امر تسریع داشته باشند.

وی در پاسخ به درخواست فضل الله کمالی رییس شورای شهر محمدآباد زارچ، گفت: جاده سازی محمدآباد و اله آباد که دو روستای پیوسته با زارچ است در صورتی امکان پذیر است که محدوده این دو روستا جدا شود و اگر مطالعات طرح هادی این دو روستا آنجام شود می توان برای آنها اعتبار گرفت .

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست و در پاسخ به درخواست مردم جهت احداث سالن ورزشی جدید گفت: دو زمین چمن بسیار خوب در زارچ وجود  دارد و سالن جدیدی نیز در حال ساخت است و 350 تا 400 میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز دارد که تقاضا داریم ارگان ها کمک کنند که با اختصاص این مبلغ سالن 17 شهریور تا پایان سال تکمیل شود.

اصغر حسینی افزود: سالن دیگری نیز در ورزشگاه شهید کریمی در مرحله فنداسیون است که چون اعتبار ملی دارد تاکنون مبلغی اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: استخر شنا نیز در زارچ از طرف یک خیر در دست اقدام است که زمین آن خریداری شده و 650 میلیون تومان نیز از طرف این خیر اهدا شده اما برای تکمیل شدن به دو میلیارد تومان نیاز دارد و اگر بخش های خیری کمک کنند ما نیز سعی می کنیم برای اختصاص مبالغ دولتی اقدام کنیم.

حسینی در پاسخ به اهالی روستای محمدآباد زارچ برای ایجاد سالن ورزشی در این منطقه گفت: فاصله روستای محمدآبادزارچ تا دو ورزشگاه موجود فقط سه کیلومتر است و درخواست داریم اجازه دهید پروژه های نیمه تمام تکمیل شود و سپس برای پروژه جدید اقدام گردد.

قائم مقام و جانشين مديرعامل آبفاي استان يزد  نیز در این نشست گفت: آب مسکن مهر زارچ با مکاتبات انجام شده برآورد هزینه گردیده و پیگیر هستیم در سال جاری اعتبارات مورد نیاز تامین گردد .

کاظم دهقان ضمن تشکر از خویشتنداری مردم در طرح فاضلاب یزد گفت: نگرانی مردم با شروع فصل گرما و مزاحمت پشه بجاست و با افتتاح تصفیه خانه فاضلاب این مشکل رفع شده و قول می دهیم این مشکل وجود نداشته باشد .

وی با اشاره به اینکه منشا پشه پساب فاضلاب است ،گفت: با پیگیری های دیگر دستگاهها از جمله آب منطقه ای نسبت به انتقال پساب اقدام خواهد شد و این مشکل رفع می گردد.

سید وحید غلمان رئيس تصفيه خانه فاضلاب شهريزد  نیز در این نشست ،گفت: منشا پشه تجمع آب است و باید جلوی این منشا گرفته شود لذا باید آب به محلهای مورد نیاز منتقل شود که وظیفه ما نیست و 200 هکتار سطح آب موجود این مشکلات را به وجود آورده است ، اما اقدامات زیادی از جمله سم پاشی مداوم انجام شده و می شود.

دراین نشست که با حضور حجت الاسلام محمود دهقان نیری امام جمعه زارچ ، ابوالفضل خوشنویس بخشدار ،شاکری شمسی فرماندار ، دهبیدی پور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد ، شریفی مدیر حج و زیارت استان ، سلیمانی نماینده محیط زیست، صمدیانی معاون میراث فرهنگی ، شریفی معاون کانون های مساجد ، موسوی نماینده نیروی انتظامی  و جمعی از نمایندگان دستگا ههای مختلف برگزار شد ،درخواست هایی از جمله بلاتکلیف رها شدن ده ساله مسکن جوانان زارچ ، تاسیس تعاونی دامداران ، رفع مشکل فاضلاب و تعطیلی طرح تا انجام اقدامات لازم ، تجهیز کلانتری زارچ و استقرار کیوسک انتظامی در ایستگاه های اله آباد و محمدآباد ، شناسایی و ترد اتباع خارجی ، تقاضای شروع فاز دوم مسکن جوانان زارچ ، پیگیری آماده سازی زیبا شهر زارچ و تکمیل بلوار اصلی زارچ که بیش از 20 سال است نیمه تمام رها شده  ، پیگیری خسارت بازماندگان حادثه تصادف دلخراش دو اتوبوس در مسیر اتوبان تهران - قم  و اینکه تا کنون هیچ کاری برای بازماندگان نشده و ... بود.

در این نشست هیچ نماینده ای از جهاد کشاورزی استان حضورنداشت و دیگر مسئولان حاضر به درخواست های مردم پاسخ دادند.

عکس:=== خبرنگار یزد فردا  == مسعود میرجلیلی ===

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا