علی جعفری

یزدفردا:علی جعفری- انتخابات اخیر ریاست جمهوری که به پیروزی «دولت امید و تدبیر» انجامید، روزنه¬های امید را در دل اکثریت ملت ایران ایجاد کرد. امید مردم بیش از هرچیز به باز شدن پنجره¬ای بود که انتخاب مدیران لایق و شایسته در سطوح مختلف را نوید می¬داد. اگرچه روند انتخاب مدیران پس از استقرار دولت حجت الاسلام روحانی آغاز گردید (که حسن انتخاب آنها را باید در آینده در معرض آزمایش گذاشت) اما تاخیر در انتخاب برخی مسئولین ملی و محلی، کمی بیش از حد متعارف به طول انجامید.
در استان یزد پس از انتخاب مهندس میرمحمدی به عنوان استاندار که امید است کارنامه خوبی از خود بر جای بگذارد، روند انتخاب فرمانداران شهرستان¬های مختلف استان یزد آغاز شد و اگرچه با کمی تاخیر اما تاکنون تمام شهرستان¬ها به جز یکی دو شهرستان فرماندار خود را شناخته اند. با این حال سرنوشت فرماندار ابرکوه که انتظار می¬رفت تاکنون مشخص شود، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. در این باب، لازم است توجه استاندار محترم استان یزد و معاون محترم سیاسی و امنیتی استان را به مسائل ذیل جلب نمایم.
ابرکوه شهری باستانی و تاریخی است که فرهنگ و ادب مردمش نیز عمری به درازای تاریخ آن دارد. این شهرستان با تقدیم صدها شهید و جانباز و ایثارگر، دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده است و آنچنان که مقام معظم رهبری فرمودند «اگرچه شهر شهر قدیمی است اما فکر مردم این شهر، فکر نو و جوان است». لذا انتظار می¬رود در دوران مسئولیت خود با مردم ابرکوه بر اساس تاریخ، فرهنگ، پیشینه و ظرفیت¬های آشکار و نهان این شهرستان - که البته مردم کل استان را نیز شامل می شود- رفتار شود که امیدواریم چنین منش و روشی در آینده به اثبات برسد. اما اصل مطلب؛
تاخیر در انتخاب فرماندار ابرکوه به مصلحت مردم این شهرستان و مجموعه نماینده عالی دولت در استان یزد نیست. مردم ابرکوه مردمی با شمّ سیاسی، فرهنگی و با بینش انسانی هستند که تاخیر در انتخاب فرماندار را به صلاح خود و شما نمی دانند. سوال اساسی این است که چرا باید انتخاب فرماندار یک شهرستان به یک معضل برای استانداری تبدیل شود؟ آنچه مسلم است تاخیر بیش از حد در انتخاب نماینده عالی شهرستان، با شعار «تدبیر» دولت یازدهم منطبق نیست؛ چرا که گفته اند تدبیر باید پیشه کرد و امید.
فرماندار بازوی اجرایی دولت در شهرستان و موتور محرک پیشرفت هر شهر است. آنچه مسلم است انتخاب فرماندار جدید روند پیشرفت امور را سرعت خواهد بخشید و ابرکوه را از حالت نیمه تعطیلی خارج خواهد کرد. فراموش نکنیم که از دست دادن زمان یعنی لطمه زدن به پیشرفت و تعالی ابرکوه. لذا آب از دست رفته هرگز به جوی باز نمی گردد.
مبادا تحت تاثیر هیاهوی عده ای قرار گیرید که استاندار پیشین یزد را به توجه ویژه به زادگاه خود متهم کردند و تمایل داشتند استاندار را از متن به حاشیه برانند. آنها کسانی هستند که حتی مراعات نماینده دولت تدبیر در استان یزد را هم نخواهند کرد. لذا عملکرد شما در قبال مردم ابرکوه از ابتدا به گونه ای نباشد که تصور کوتاهی و قصور در قبال مردم آگاه این خطه را ایجاد نماید.
انتخاب فرماندار بومی یکی از مهمترین خواسته¬های مردم ابرکوه است. گفته می¬شود همچنان تمایل دارید گزینه غیر بومی را مدنظر قرار داده و به رغم وجود انسان های فرهیخته و مدیر در سطح شهرستان، نیم نگاهی به افراد ناشناخته دارید. خواست مردم ابرکوه و منافع این عزیزان در گروه مدیر بومی است. کافی است با نگاهی به مسئولان آزمون پس داده ابرکوه و ارزیابی میزان محبوبیت آنها در میان مردم، انتخاب فرماندار را تسریع کنید.
لازم به ذکر است گوشزد کردن این مسائل به معنای برتر دانستن ابرکوه از سایر شهرهای استان و نادیده انگاشتن حقوق سایر شهرستان¬ها نیست؛ امری که در گذشته برخی با بی انصافی به دنبال القای آن در استان بودند. لذا تمام شهرستان ها از حقوق یکسان برخوردار هستند و با توجه به این مسئله، مسئولان محترم نگاه عادلانه را الگوی مدیریت خود در استان قرار دهند.
در پایان ضمن آرزوی توفیق برای استاندار محترم و مجموعه استانداری، امیدواریم با تدبیر لازم و در سریع ترین زمان ممکن فرماندار ابرکوه  که برخوردار از سابقه درخشان، حسن شهرت، دلسوز، متعهد، آشنا به مبانی مدیریتی باشد، انتخاب گردد تا علاوه بر پاسخگویی انتظارات به حق مردم دارالسعاده، با پیش گرفتن راه تدبیرعرصه ای برای حاکمیت شایستگان بر شایستگان فراهم آید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا