نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه يزد در همايش مديران روابط عمومي استان : ولايت مهمترين اصل اسلام ونگهبان توحيد،نبوت،عدالت و معاداست.

يزدفردا :رهبر معظم انقلاب درآستانه "عيدغديرخم"ميهمان مردم ولايتمدار يزد خواهندبود.

نماينده ولي‌فقيه دراستان: ولايت مهمترين اصل اسلام ونگهبان توحيد،نبوت،عدالت و معاداست.

نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه يزد، از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين استان در آستانه "عيد سعيد غدير خم" خبر داد و گفت: نظم، ترتيت و برنامه‌ريزي هيأت‌هاي مذهبي در اين سفر، چيزي جز عشق به "ولايت و امامت" نيست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدعلي صدوقي، در گردهمايي مديران روابط عمومي‌ها و هيات مذهبي استان يزد، اظهار داشت: "ولايت" مهمترين اصل در اسلام است، نگهبان توحيد، نبوت، عدالت و معاد است. ولايت از آن جهت مهم است كه حفظ اصول دين اسلام در سايه ولايت و امامت امكان‌پذير است.

وي افزود: امامت، نگهبان دين است كه از كج‌روي‌ها، انحرافات و از گرايش مردم به خرافات جلوگيري مي‌كند.

حجت‌الاسلام صدوقي گفت: توحيد داراي شرايطي است كه انسان با ايمان به آن از آتش و عذاب الهي در جهنم دور مي‌ماند. توحيد، عامل نجات است و زماني كه توحيد در كنار امامت قرار گيرد، سبب نجات انسان است و امامت و ولايت شرط توحيد است.

وي گفت: اهميت امامت و ولايت، همچنان كه در آيات غدير مي‌خوانيم، در اين است كه در روز "غدير خم"، حضرت علي(ع) به امامت و جانشيني نبي‌اكرم(ص)، منصوب شد و در اين مورد آمده است: دين شما را كامل و نعمت را بر شما تمام كرديم. اسلام بدون امامت و ولايت، اسلام كاملي نيست. همچنين در آيات غدير آمده است كه كفار با ولايت مايوس شدند.

نماينده ولي‌فقيه در استان يزد تصريح كرد: شيعيان در طول تاريخ رنج‌ها كشيدند تا راه شيعه، راه غدير و راه اسلام راستين گم نشود. تا حجت ظاهر داشتند از سخن و رفتار او اطاعت كردند و وقتي حجت در پشت پرده غيبت قرار گرفت، امام عصر(عج) در دوران غيبت صغري 4 نائب داشتند و پس از آن مسلمانان رها نشدند، بلكه ولي امر مسلمين است كه نقش مرجعيت و پاسداري از اسلام را ايفا مي‌كند.

وي افزود: دشمنان همواره سعي داشتند انقلاب را به شكست رسانده و اسلام را به بن بست بكشانند ولي اين اصل يعني "ولايت" در بحبوحه‌ها و بن‌بست‌هاي بسياري، اسلام را زنده نگهداشت.

امام جمعه يزد افزود: در ماه ذي‌الحجه، شاهد وقايعي از قبيل "روز عرفه"، "شهادت مسلم"، "عيد سعيد قربان"، "عيد ولايت يا عيد سعيد غدير خم" و "نزول آيه ولايت" هستيم. بسياري از اين حوادث به امر ولايت گره خورده و ارتباط پيدا كرده‌اند.

وي در پايان با بيان اينكه عرفه يكي از روزهاي بسيار بزرگ است، افزود: روز عرفه روز يوم‌الله و روز عبادت و نيايش است و خوشا به حال آنان‌كه عرفه را درك كرده‌اند. چرا كه پيامبر(ص) فرموده‌اند: گناهكارترين افراد كسي است كه عرفه را درك كند ولي فكر كند كه آمرزيده نشده است. چون گناهاني كه در شب قدر آمرزيده نشده است، اميد آمرزيده شدن آن در روز عرفه وجود دارد.

استاندار يزد نيز با اشاره به سفر قريب‌الوقوع مقام عظماي ولايت به استان يزد، گفت: ولايت جايگاهي بالا در اسلام و سنت نبوي دارد.

محمدرضا فلاح‌زاده، در گردهمايي مديران روابط‌ عمومي‌هاي ادارات كل و هيات مذهبي استان، با اشاره به اصل ولايت در اسلام، اظهار داشت: مجهد متجزي كسي است كه از آيات الهي، سنت نبوي(ص) و اهل بيت(ع)، احكام را صادر مي‌كند و در رتبه بالاتر، مفتي يا مجتهد مطلق قرار دارد و در مرتبه بعد مراجع تقليد هستند كه فقه استدلالي و غيراستدلالي را در اختيار مردم قرار مي‌دهند و بالاترين جايگاه ولي مطلقه حاكم مي‌باشد.

وي افزود: علما و فقهاي گذشته بر اين فتوا معتقدند كه در احكام حكومتي و اجتماعي از ولي حاكم اسلامي اطاعت كنند و تمام مجتهدين اين امر را اطاعت مي‌كنند ولي در احكام اسلام مطابق احكام عمليه عمل مي‌كنند.

استاندار يزد بر ضرورت توجيه هيات مذهبي و روابط عمومي‌هاي ادارات و سازمان‌هاي استان در آستانه سفر مقام معظم رهبري به يزد، تاكيد كرد و گفت: براي سهولت كار نيرو‌هاي انتظامي و رفع ترافيك، مردم به صورت خودجوش به استقبال بيايند و با نيروهاي انتظامي نهايت همكاري را داشته باشند تا مشكلي ايجاد نشود.

وي بيان داشت: هيات مذهبي آمادگي خود را براي استقرار مردم شهرستان‌هاي اطراف استان از جمله شهرستان‌هاي طبس، ابركوه و خاتم كه در فاصله زيادتري از مركز استان قرار دارند، اعلام داشته‌اند تا آنها را در تكايا و حسينيه‌ها اسكان دهند.

فلاح‌زاده در پايان اعلام كرد: برنامه‌هاي ويژه حضور مقام معظم رهبري در استان يزد، شامل ديدار با روحانيون، ايثارگران، نخبگان، دانشجويان و مسئولان ارگان‌هاي دولتي و انقلابي در مسجد حظيره برگزار خواهد شد. معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي استان يزد نيز در اين گردهمايي گفت: عيد قربان روز از خود گذشتگي و بريدن سر هواي نفس است و عيد غدير خم، عيد ولايت و امامت و اكمال دين و اتمام امامت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين كارگر با بيان اينكه عيد غدير خم از بزرگترين اعياد مسلمين است، افزود: غدير روزي است كه كفار و دشمنان از دين مايوس شدند چرا كه احساس مي‌كردند پيامبر دنباله‌رو ندارد ولي زماني كه عقبه پيامبر(ص) از جانب خدا معلوم شد، آن روز، روز ياس دشمنان بود.

وي يادآور شد: هيات‌هاي عزاداري و هيات امناي مساجد پتانسيل بسيار قوي در مناسبت‌هاي مذهبي دارند و عيد غدير نيز با پتانسيل هيات‌هاي مذهبي، مانند نيمه شعبان پررونق مي‌شود و انشاالله امتداد خط غدير را به حضور ولايت وصل كنيم.

گفتني است، اين گردهمايي با حضور مسئولان روابط عمومي‌هاي ادارات كل استان يزد، مسئولان هيات مذهبي و هيات امناي مساجد استان يزد برگزار شد.

اخبار مربوط به سفر رهبري در يزدفردا

يزدفردا




خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا