ابوالفضل کارگر

سر دبیر دوهفته نامه 15دی ابرکوه - ابوالفضل کارگر""15 دی ماه 86شهرستان ابرکوه شاهد حضور مرجع عالیقدر و رهبر معظم انقلاب اسلامی ، حضرت آیت الله العظمی   خامنه ای بود و روزی بود که تاریخ این شهر کهن رقم خورد .

 قال رسول الله ( صی الله علیه و اله ): اِنّ لِربّکُم فی ایّامِ وَ هرِکُم نَفَحات ، الا فَتَعرِضوا لَها
به درستی که در ایام زندگی شما گاه نسیم های الهی می وزد ، مواظب باشید از آنها استفاده کنید.
در تاریخ امتها و کشورها و حتی شهر ها برخی از روزها خاطره دار حوادث مهمی است که می تواند جزو شعائر آنها به حساب آید و از آن عبرت گیرند یا به آن افتخار کنند. و در حرکت تکاملی آنان چراغ راه باشد . 15 دیماه از جمله آن ایام است که دیار ما مفتخر به حضور مرجع عالیقدر و رهبر معظم انقلاب اسلامی ، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دام ظله شده است . شاید این شهر بسیار کهن در تاریخ طولانی خود چنین حضور و حماسه ای را ندیده باشد. و در سده های اخیر هرگز مرجع تقلیدی به این شهر پای ننهاده ، تا چه رسد به شخصیت والامقامی که علاوه بر زعامت دینی ، رهبری امّت اسلامی را نیز بر عهده دارد و شاید انتخاب این شهر در تمام استان ( بجز مرکز استان ) برای سفر و بازدید نیز می تواند مزید بر افتخار و حاکی از حسن توجه و علاقه ایشان به این دیار باشد. هرچند آثار و برکات این سفر را می توان از زوایای مختلف مورد توجه قرار داد و درباره آن سخن گفت یا مطلب نگاشت و از جهات گوناگون نیز حائز اهمیت و در خور گرامیداشت است . و اینها همه ممکن است از جهاتی مطلوب و مرجوح باشد اما مهمتر از همه ، وظیفه ما درقبال چنین حوادثی است، که چگونه از آن بهره بجوییم و از رایحه الهی و عطر دل انگیز آن به درستی استفاده کنیم. هرچند گرامیداشت آن روز فی نفسه امری مطلوب است ، اما هدف نهایی نیست و از فایده کامل برخوردار نمی باشد؛ لذا از باب وظیفه و جهت راهنمایی همشهریان ده دستورالعمل را متذکر می شویم ،شاید که با عمل به انها شکرگزار این نعمت باشیم:
1- بجاست که هر سال فرازهایی از سخنان آن رهبر فرزانه در قطع و قالبی جذاب و مناسب - به دور از هرگونه اسراف- ، چاپ شود و در اختیار شهروندان قرارگیرد، تا با یادآوری، زمینه عمل به آنها نیز فراهم آید.
2- عالمان دینی در سالروز حضور ایشان (15 دی) در سخنرانی ها و مجامع مردمی مخاطبان را به نعمت بزرگ رهبری دینی و اهمیت ولایتمداری توجه دهند و پیرامون اصل مترقی ولایت فقیه و آثار و برکات آن سخنرانی کنند.
3- اساتید دانشگاه و مربیان و معلّمان دبستان و دبیرستان ها و مراکز آموزشی ، دانش آموزان و دانش پژوهان را نسبت به این امر مهم توجه دهند.
4- موضوع انشاء دانش آموزان در این ایام ، به اصل سفر معظم له یا فرازهایی از سخنان ایشان یا موضوعاتی نظیر نقش رهبری در اداره جامعه یا جایگاه ولایت فقیه در فرهنگ دینی یا انقلاب اسلامی و آثار و برکات آن یا دشمن شناسی و راههای مبارزه با آن اختصاص یابد.
5- در بین دانش آموزان و دانش پژوهان یا عموم مردم مسابقه های خاطره نویسی و مقاله نویسی ، در مورد سفر ایشان برگزار و به برندگان جوایزی اهداء  شود.
6- جلسه شب شعر شاعران گرانمایه شهرمان در این ایام به شعر سرایی و شعر خوانی درمورد سفر و سخنان ایشان و حماسه حضور مردمی اهالی ابرکوه در استقبال از رهبر معظم انقلاب و تاریخ انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اختصاص یابد.
7- مسابقه عکاسی و نقاشی از سفر ایشان و وفاداری مردم انقلابی برگزار و به برندگان جوایزی اهداء شود.
8- نمایشگاهی از تصاویر ، نقاشی ها ، خطاطی ها ، نرم افزارها و مطالب مربوط به سفر ایشان برگزار و در معرض بازدید عموم قرار گیرد.
9-به شکرانه حضور ایشان در آن روز بطور داوطلبانه برخی از خدمات عمومی از سوی علاقه مندان ( نه از بیت المال) به صورت رایگان به مردم ارائه شود.در مراسم مختلف به طور ویژه برای حفظ نظام اسلامی و اعتلای کشور و توفیق امّت اسلام به ویژه رهبری فرزانه انقلاب دعا کنند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا