درپی دست اندازی تعدادی از اهالی روستاهای شرق استان اصفهان به خط لوله انتقال آب زاینده رود به یزد، حجت الاسلام والمسلمین یحیی زاده در گفتگو با خبرنگار "میبدما" به بیان نکاتی درباره این حادثه تلخ پرداخت. بخش اول این گفتگو پیش روی شماست.

نماینده میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی در این گفتگو با بیان اینکه حادثه مذکور در اثر تحریک عده ای از افراد مغرض به وقوع پیوسته، اعلام کرد: در چند منطقه به خاطر تخریب و به آتش کشیدن پمپ و لوله و سایر تجهیزات انتقال آب آسیبهای گسترده ای وارد شده که در برآوردهای اولیه رقم این خسارت، حدود 30 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی افزود: پمپ هایی که در این حملات نابود شده از آلمان خریداری شده بود و متاسفانه در این شرایط تحریم خیلی بعید است که بشود در یک فرصت مناسب و زود آن را تهیه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یحیی زاده ضمن جدا دانستن حساب مردم ایثارگر و فداکار اصفهان با اخلالگران افزود: شکل دهندگان این حادثه اولا افرادی بودند که مردم را تحریک کردند و حتما بایستی شناسایی و مجازات شوند چرا که نقش اصلی را در این ماجرا داشتند و در وهله بعد تعدادی از مردم غافلی بودند که دسته اول از جهل آنان سوء استفاده کرده و آنان را به این صحنه آورده و این اتفاقات را صورت دادند.

وی گفت: مثلا این افراد مغرض به مردم می گفته اند که یزدی ها به هیچ وجه آب برای آشامیدن نیاز ندارند و این آب فقط برای کشت گلخانه ای به آنجا منتقل می شود! و آن هم صرف کشت خیارسبز می شود!! که داخل کشور هم توزیع نمی شود و صادرات می شود و این گونه جوسازیها و شایعات و دروغ هایی باعث شده که عده ای هم فریب بخورند و در این دام قرار بگیرند.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات نمایندگان و مسئولین استان درباره این حادثه خاطرنشان ساخت: امام جمعه یزد، نمایندگان، مسئولین استانی از جمله استاندار محترم، چندین ساعت جلسه گذاشتند و هیاتی را به اصفهان اعزام کردند. همچنین نمایندگان استان نامه هایی را برای روسای هر سه قوه و وزیر نیرو و وزیر کشور نوشتند و تذکر دسته جمعی دادیم که امروز در مجلس قرائت شد و بعضی از دوستان تذکر شفاهی هم دادند.

عضو فراکسیون اقتصادی مجلس افزود: منتها باید در نظر داشته باشیم که اگر این مسئله چند روزی به درازا بیانجامد ما در آستانه نوروز به هیچ وجه در این 9 شهرستان و 17 شهر آب برای خوردن نداریم و در واقع دچار یک نوع جیره بندی بسیار بدی خواهیم شد.

وی با اشاره به این که اگرچه ما پیگیری می کنیم که هرچه زودتر این خرابی ها مرمت شود و این موضوع بیشتر ادامه پیدا نکند اما عجالتا از مردم درخواست می کنیم که فعلا صرفه جویی کنند وبعضی از شستشوهای نوروزی را به تاخیر بیاندازند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا