به گزارش رویش معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان از تلاش برای رسیدن آب به زاینده رود برای کشت بهاره خبر داد.

محمد مهدی اسماعیلی در گفتگو با مهر افزود: بعد از تجمعات کشاورزان بلافاصله اصل موضوع که مسئله ای اجتماعی بود بررسی و حوزه انتظامی و تامین استان نیز وارد کار شدند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع پیامدهای منفی برای مجموعه به همراه نداشت و مشکل در این بود که اطلاع رسانی لازم در این خصوص کم بود تصریح کرد: در جلسه روز گذشته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردمی و نخبگان کشاورزی نیز در صحنه حاضر شدند و با مردم صحبت کردند که خوشبختانه مسئله جمع شد.

 

جبران بخشی از مشکلات کشاورزان در دستور کار است

معاون سیاسی استانداری اصفهان یادآور شد: در همه بخش ها تجمعات در آرامش است و علاوه بر آن اقدامات مدیریت استان در خصوص رسیدگی به وضعیت کشاورزان گسترده بوده و جبران بخشی از مشکلات کشاورزان در دستور کار بوده است.

 

تلاش برای رها سازی آب کشت بهاره را پیگیر هستیم

وی ادامه داد: در همین خصوص تلاش برای رها سازی کشت بهاره نیز دنبال شده و اکنون افق روشنی برای تامین آب کشت بهاره بوجود آمده که البته این نکته در جلسه روز چهارشنبه هفته جاری نیز اعلام شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در این حوزه محقق شده است مثبت ارزیابی می شود گفت: متاسفانه اطلاع رسانی لازم در این خصوص خوب نبوده و در هر صورت تلاش ما بر این است که زنده رود برای ایام آتی جاری شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: در هر صورت امید است تا با برگزاری جلساتی که در این خصوص طی روزهای آتی برگزار می شود، این مسئله به جمع بندی نهایی برسد.

 

صرفه جویی در بخش شرب و صنعت دنبال شده است

اسماعیلی گفت: اکنون با همه تمهیدات لازم و مشکلات، صرفه جویی قابل توجهی در بخش شرب با اعمال صرفه جویی محقق شده است و در بخش صنعت نیز ما صرفه جویی و کاهش مصرف قابل توجهی را شاهد بوده ایم.

 

آب اختصاص یافته به یزد کم می‌شود

وی همچنین در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار مهر بیان داشت: در جلسه شب گذشته استانداری اصفهان مسئولین استان یزد نیز حضور داشتند و با آنها نیز در این خصوص صحبت شد که یک میزان جدی نسبت به گذشته کسری اختصاص آب به آنها خواهیم داشت.

معاون سیاسی استاندار اصفهان در ادامه بیان کرد: با مسئولین استان چهار محال و بختیاری همکاری صمیمانه خواهیم داشت و  نیز جلساتی برای نظارت قوی تر بر روند مدیریت آب برگزار می شود.

وی همچنین یادآور شد: در تلاش هستیم تا بحث تونل سوم کوهرنگ نیز در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسد و در اوایل سال آتی بتوان از این طریق نیز تامین آب داشت.

اسماعیلی گفت: در صورت تحقق این مهم فضای خوبی برای همه شهروندان محقق خواهد شد.

 

خط لوله اصفهان – یزد در سریع ترین زمان تعمیر می شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان همچنین در خصوص شکسته شدن خط لوله انتقال آب اصفهان – یزد نیز به مهر گفت: دغدغه خاصی در این خصوص وجود ندارد و در زمان شکسته شدن این خط لوله مردم در صحنه حاضر شدند و در این خصوص حمایت خود را اعلام کردند و دغدغه خاصی برای آن نداریم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا