فردا با حضور مجید نامجو وزیر نیرو، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و مصطفی محمد نجار وزیر کشور و همچنین استانداران اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری و نیز رؤسای مجامع نمایندگان این استان‌ها، تشکیل جلسه خواهیم داد."

رویش نیوز: جمعه گذشنه کشاورزان اصفهانی بعد از تحصنی حدوداً یک ماهه، با توجیه عدم تحقق خواسته هایشان، لوله آب انتقالی از اصفهان به یزد را شکستند. مسئله ای که باعث اختلال در تامین آب شرب استان یزد شد و واکنش های مختلفی را به همراه داشت. البته دولت پس از این اتفاق توانست کشاورزان اصفهانی را با قول پرداخت خسارت و باز کردن آب کشاورزی در اواخر فرودین آرام کند. اما از طرف دیگر نماینده و مسئولان استانی یزد در چند روز گذشته مصاحبه ها و اظهار نظرهایی را داشتند که بعضاً تند و باعث بروز اختلافاتی در بین مسئولین استان ها و همچنین دامن زدن به اختلافات مردم دو استان شده است.

حال و پس از گذشت یک ماه از تحصن کشاورزان اصفهانی، تاکیدات فراوان نمایندگان و مسئولان اصفهان بر پیگیری ملی قضیه آب اصفهان و پس از اقدام اخیر کشاورزان اصفهانی، مجلس تصمیم گرفته است که وارد عمل شود و راه حلی را برای این امر در نظر بگیرد.

حجت الاسلام ابوترابی، نائب رئیس اول مجلس، امروز در صحن علنی مجلس گفت: " بنده با توجه به دغدغه نمایندگان مجلس نسبت به حل این مشکل که مسئله‌ای جدی است، این موضوع را مورد توجه قرار دادم و ان‌شا‌‌ء‌الله فردا با حضور مجید نامجو وزیر نیرو، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و مصطفی محمد نجار وزیر کشور و همچنین استانداران اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری و نیز رؤسای مجامع نمایندگان این استان‌ها، تشکیل جلسه خواهیم داد."

نایب رئیس اول مجلس همچنین یادآور شد: "در این جلسه دغدغه دوستان و نقطه نظرات و دیدگاه‌هایشان مطرح خواهد شد و ان‌شاء‌الله نظام برای حل این معضل راه‌حلی خواهد یافت."

حال سوال اینجاست که چرا چنین جلساتی و در چنین سطحی قبل از به وجود آمدن اتفاقات تلخی مانند حادثه جمعه شکل نمی گیرد و راه حلی برای مشکل اندیشیده نمی شود. در چنین مواقعی این فکر به ذهن خطور می کند که مسئولین ایران تا مسئله ای به حادترین درجه ممکن نرسد، فکری به حال آن نخواهند کرد و کلاً گزاره "علاج وافعه قبل از وقوع" مسئله ای ناآشنا در ادبیات و اقدامات سیاسی مسئولین است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا