متاسفانه اطلاع يافتيم در تاريخ 4/12/91 عده اي افراد مغرض يا بي اطلاع در يكي از روستاهاي جنوب استان اصفهان به تاسيسات انتقال آب به يزد و شهرهاي مجاور با وضع تاسف باري حمله ور شدند. و موجب قطع آب و خسارت هنگفتي به اين تاسيسات شدند كه براي جبران خسارت بوجود آمده و برقراري مجدد انتقال آب به زمانی طولانی و تامين اعتباري بالغ بر سی ميليارد تومان نياز باشد كه معلوم نيست اين هزينه ها چگونه تامين گردد. یقیناً در اين مدت شهروندان صبور و نجيب يزدي و ساير شهرهاي در مسير با مشكلات جدي و بحران كم آبي مواجه خواهند شد، که قابل پیش بینی است. در اينجا اين سوال مطرح است كه آيا ساير استانها مواهب خداوندی و پتانسيل های استان را خود تماماً مصرف مي كنند يا در كشور توزيع مي شود و همه استانها به یاری هم می آیند یا خیر.

عليهذا بيم آن مي رود كه صبر مردم به سرآمده خداي ناخواسته مقابله به مثل صورت گيرد كه نتيجه آن به ضرر منافع مردم و كشور باشد لذا علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد.

شوراي اسلامي شهر يزد با اعتراض مجدد به آنچه اتفاق افتاده است و هشدار به عواقب سوء آن از مسئولين محترم اعم از مسئولين كشوري و مسئولين دو استان اصفهان و يزد مخصوصاً شوراهاي اسلامي شهرهاي مربوطه تقاضاي برخورد جدي با عاملين اينگونه حوادث را داريم تا درس عبرتي براي افراد خاطي باشد و امور بين دو استان همسايه و دوست ديرينه ، كمافي السابق با همكاري و تعامل بیشتر بطور عادلانه حل و فصل شود و بي جهت موجب فتنه انگيزي نگردد. ضمنا ضروری است از اين شبكه حياتي به نحو احسن مراقبت و محافظت گردد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا