برای ما جای سوال دارد که چرا این دعوتنامه را به نمایندگان ارسال می‌کنند؟

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

نماینده بناب: پس از طرح سوال ما به دیدار رییس جمهور می‌رویم

 یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،جلسه صمیمی رییس جمهور با نمایندگان در آستانه طرح سوال از احمدی نژاد را پرسش برانگیز می‌داند.

محمد باقری با انتقاد شدید از دعوت نامه ای که معاون پارلمانی رییس جمهور به طراحان سوال از رییس جمهور ارایه داده بود هدف از جلسه با نمایندگان مجلس را دور زدن قانون دانست و گفت: برای ما جای سوال دارد که چرا این دعوتنامه را به نمایندگان ارسال می‌کنند؟ وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری فریادگر با تاکید بر اینکه مطالب عنوان شده در دعوتنامه، تضعیف جایگاه مجلس و شان نمایندگان را به دنبال دارد گفت: مجلس روال خودش را دارد و اگر قرار است یک دعوتنامه رسمی باشد، باید دعوت از نمایندگان از طریق هیات رییسه اتفاق بیفتد. عضو کمیسیون فرهنگی با ذکر روایتی گفت:در روایات آمده که اگر می‌خواهید به محلی وارد شوید باید از در آن وارد شوید و هیات رییسه، در مجلس است.

 

وی این نشست صمیمی را سوال برانگیز دانست و گفت: ما در نشست صمیمی اشکالی نمی‌بینیم اما نگرانی ما این است که در این مقطع زمانی چه مطالبی قرار است در این نشست مطرح شود. وی با تاکید بر اینکه دعوت رییس جمهور از طراحان سوال یک راهکار دولت برای دور زدن سوال است گفت: من اعتقاد دارم که اینها می‌خواهند فرافکنی کنند و مسایل را به حاشیه ببرند.

 

نماینده بناب دعوتنامه دولت از طراحان سوال از رییس جمهور را اقدامی در راستای کم اثر کردن روح قانون دانست و گفت: نگرانی ما این است که این دیدار به یک سابقه منفی برای نمایندگان تبدیل شود به نوعی که روز سوال در مجلس، هر آنچه احمدی نژاد مطرح کند باید نمایندگان بپذیرند و هر کجا که رییس جمهور با اعتراض دیگران یا تعجب اذهان عمومی رو به رو شود، این را مطرح کند که ما در جلسه ای که با طراحان سوال داشتیم، صحبتهایی مطرح کرده ایم و توافقهایی بین دولت و امضا کنندگان سوال به عمل آمده است و نمایندگان نیز توجیهی برای این مساله ندارند.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم متوجه نمی‌شوند که واقعیت جلسه دولت با امضا کنندگان طرح سوال چه بوده است گفت: نگرانی ما این است که دولت هر چه را که تمایل دارد به نقل از آن جلسه بر زبان بیاورد. عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه بهتر است ابتدا رییس جمهور به مجلس بیاید و به سوالات مجلس پاسخ بدهد گفت: پس از آن هر چه می‌خواهد، بشود. برای امضاکنندگان سوال از رییس جمهور دیگر اهمیت ندارد که چه جلسه‌ای برگزار شود و میزبان چه کسی باشد. وی با اعلام اینکه پس از طرح سوال ما به دیدار رییس جمهور می‌رویم گفت:

 

این نشست صمیمی باید یک روز یا دو روز بعد از سوال برگزار شود و ما نیز حرفی نداریم که با رییس جمهور دیدار داشته باشیم. باقری با اعلام اینکه مدتهاست از رییس جمهور وقت می‌خواهیم تا به دیدار وی برویم و مشکلات حوزه انتخابیه را با دولت مطرح کنیم گفت: آیا تعجب ندارد که با این همه اصرار هنوز موفق نشده ایم مشکلات را با رییس جمهور مطرح کنیم و اکنون که موقع طرح سوال است، احمدی‌نژاد با ما نشست صمیمی داشته باشد؟ وی با تاکید بر اینکه سوال از رییس جمهور باید در قالب تعامل باشد گفت: اگر رییس جمهور، نظام را دوست دارد و پایبند به قانون اساسی و ارزش‌های دینی است باید به آرامی در مجلس حاضر شود و به سوالات پاسخ دهد. نماینده بناب با تاکید براینکه نحوه سوال از رییس جمهور مانند دوره قبل نخواهد بود گفت: قرار نیست رییس جمهور وارد خانه ملت شود و یک ماده قانونی را به سخره بگیرد. گمان ما این است که این دوره احمدی نژاد این گونه رفتار نخواهد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا