با اعزام 20 تیم پزشکی به مناطق محروم و دور افتاده طبس، حدود دو هزار نفر از مردم این شهرستان از خدمات مختلف پزشکی به صورت رایگان بهره‌مند شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد 50 پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، پرستار، کارشناس آموزش بهداشت و تکنیسین دارویی را در قالب 20 تیم پزشکی و آموزشی به مناطق محروم و دور افتاده شهرستان طبس اعزام کرد.

 

14  تیم پزشکی تخصصی و عمومی، چهار تیم آموزشی و دو تیم کنترل قند خون به مناطق مختلف شهرستان طبس اعزام شدند که در این میان هفت تیم تخصصی متشکل از متخصصین اعصاب و روان، زنان و زایمان، اطفال، داخلی، گوش و حلق و بینی و جراحی عمومی، دو تیم دندانپزشکی و 5 تیم پزشک عمومی حضور داشتند.

 

ویزیت و مشاوره رایگان، پخش مواد بهداشتی و دارویی، کنترل قند خون و آموزش مسائل بهداشتی در مناطق مختلف شهرستان طبس از جمله اقدامات تیم‌های اعزامی بود.

 

در مدت اقامت یک روزه این تیم‌ها در مناطق مختلف شهرستان طبس حدود 2 هزار نفر از خدمات این تیم‌ها بهره‌مند شدند که 400 نفر از خدمات تخصصی و بقیه از سایر خدمات از قیبل ویزیت پزشک عمومی، دندانپزشک، کنترل قند خون، مشاوره و آموزش استفاده کردند.

 

بسیج جامعه پزشکی شهرستان طبس نیز در اعزام این تیم‌ها همکاری کرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا