محمد غفاری تنها معاون تغییر نیافته استاندار خراسان رضوی ‌طی یک ماه اخیر است

در خبر های امشب داشتیم "  استاندار خراسان رضوی برکنار شد
گفتنی است محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی به مدت 3سال و55 روز استاندار این استان بود و امروز از کار برکنار شد

 از علت برکناری و یا استعفای محمود صلاحی اطلاعی در دست نیست اما نکته ای که اهمیت دارد شایعات قبل از تغییر است و تکذیب هایی که با این تغییر عملا تکذیب شد و جا دارد که مسئولین قبل از تکذیب کردن به این نکته توجه کنند که بعضی وقت ها سکوت بهتر از تکذیبی است که عملا تاکذیب می شود!!!تا تکذیب کننده خود ......

پشت پرده ی عزل و نصب های مدیران در استانداری

شنيده ها حاكی از آن است كه صبح امروز معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري خراسان رضوي برکنار شد.

به گزارش خبرنگار مشهد خبر، يك منبع آگاه در اين باره گفت: رضا عبدالملكی برکنار و جاي خود را به جعفری، مديرکل ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به‌ شکايات استانداري داده است.

شايان ذكر است دركمتر از يك هفته استاندار خراسان رضوي اقدام به تغيير دو نفر از معاونان خود كرده است.

برخي اين تغييرات را به علت در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري ارزيابي مي‌ كنند.

 

آیا استاندار خراسان رضوی برکنار می شود؟

درحالی که برخی سایت ها و روزنامه از احتمال تغییر استاندار خراسان رضوی خبر می دهند ، یک منبع نزدیک به استاندار در گفت و گو با «انتخاب» ؛ خبر مذکور را رد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ این منبع می گوید: طی ماههای اخیر پیشنهادات زیادی به آقای صلاحی شده ، مانند وزارت کشور، معاون اولی و... اما آقای صلاحی ضمن رد این پیشنهادات ، گفته که علاقمند است در مشهد باقی بماند.

صلاحی که در حلقه نزدیکان محمود احمدی نژاد است ، پیش از نماینده احمدی نژاد در سازمان مناطق آزاد بوده است. وی در دوران شهرداری احمدی نژاد نیز، از مسئولان میانی این سازمان بوده است.

اما نمایندگان مجلس نسبت به این تغییرات احتمالی واکنشهای متفاوتی نشان دادند که در ادامه میخوانید:


***«شایعه» است


نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی می گوید او هم شایعاتی درباره تغییر استاندار خراسان رضوی را شنیده است.
امیر حسین قاضی زاده گفت: موضوع تغییر استاندار خرسان رضوی از زمان انتصاب وی مطرح بوده است و امروز هم «شایعه» جابجایی ایشان و حضور آقای [صولت]مرتضوی را برای استانداری خراسان رضوی شنیدم.
در حالی که در ماههای بعد از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره موضوع تغییر نجار وزیر کشور مطرح بوده است قاضی زاده می گوید ممکن است استاندار خراسان رضوی جایگزین وزیر کشور شود ولی این خبر هم در «حد شایعه» است.
***تغییر صلاحی به مصلحت نیست
درهمین راستا , رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی هم گفت: در شرایط کنونی تغییر استاندار خراسان رضوی را به‌ مصلحت نمی‌دانم و با این طرح کاملا مخالف هستم.
نصرالله پژمان‌فر ‌با اشاره به زمزمه‌های اخیر درباره احتمال تغییر استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: من نیز شایعاتی در این باره شنیده‌ام و البته با توجه به شرایط کنونی و اینکه از عمر دولت کنونی زمان زیادی باقی نمانده است‌ با این طرح کاملا مخالف هستم.
***تغییر استاندار خراسان رضوی ضروری است
درهمین حال یک نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لطمه به مشهد، آثار جبران‌ناپذیری دارد گفت: استاندار خراسان رضوی باید تغییر کند.
سیدهاشم بنی‌هاشمی اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب ، مشهد بعد از تهران دومین شهر کشور، به لحاظ شاخصه‌های توسعه بود، با تلاش مسئولان شهری و مساعدت نیروهای خارج از مشهد مشهد‌الرضا(ع) به جایگاه دوم ارتقا پیدا کرد و تا مدت‌ها نیز این جایگاه را حفظ کردیم.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با اقدامات صورت‌گرفته در سال‌های اخیر و با تصمیماتی که در ارتباط با مشهد اتخاذ شد و همچنین مدیریت‌های ناکارآمدی که در این شهر به حاکمیت خود ادامه دادند، اطمینان دارم که در حال حاضر، مشهد از جایگاه دومی خود در کشور نزول کرده است.
بنی‌هاشمی با انتقاد از مسئولان و مقامات شهری مشهد عنوان کرد: در استانی مانند آذربایجان شرقی، استاندار این استان، در همایش‌های مختلف اقتصادی، زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی را فراهم می‌کند، اما متاسفانه شاهد هستیم که خراسان رضوی، علی‌رغم، ظرفیت‌های بسیار زیادی که در امور اقتصادی و اجتماعی دارد، از این مزایا محروم است.
وی تاکید کرد: مشهد، یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی شرق کشور است و آقایان توجه ندارند که لطمه به مشهد، تنها دامن‌گیر این شهر نمی‌شود، بلکه کل شرق کشور را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر استاندار خراسان رضوی را یک ضرورت می‌دانم، زیرا حتی یک‌ماه نیز، برای مشهد یک‌ماه است و باید نیروهای شایسته در راس امور استان خراسان رضوی قرار بگیرند.

بنی‌هاشمی عنوان کرد: البته قصد نداریم که دولت را در این زمینه بیش از حد حساس کنیم، زیرا باید با آرامش در این باره از سوی دولت تصمیم‌گیری شود.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_13887.jpeg

 

  با حکم وزیر کشور؛
سرپرست استانداری خراسان رضوی منصوب شد
 

طی حکمی از سوی وزیر کشور, محمد غفاری, معاون سیاسی امنیتی استانداری به عنوان سرپرست استانداری خراسان رضوی منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی در حکم مصطفی محمد نجار آمده است:
"جناب آقای محمد غفاری, معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی
به موجب این حکم جنابعالی را با حفظ سمت به سرپرستی استانداری خراسان رضوی منصوب می نمایم.
توفیق شما را در انجام وظایف و امور محوله و تحقق سیاست ها و برنامه های دولت خدمت گزار از درگاه پروردگار متعال خواستارم

 

در اين خبر که روابط عمومي استانداري خراسان رضوي آن را منتشر کرده است، هيچ مطلبي از دليل جابه‌جايي محمود صلاحي بيان نشده است.

 

فارس در اين باره نوشت:مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی ‌که‌ از سال 88 تاکنون استاندار‌ این استان بود جای خود را به محمد غفاری داد. علیرضا سنجی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: محمود صلاحی عصر امروز جای خود را به محمد غفاری معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی داد.

 

وی اظهار داشت: محمد غفاری تنها معاون تغییر نیافته استاندار خراسان رضوی ‌طی یک ماه اخیر است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا