در اقدامی کم نظیر در یزد عمل جراحی آسیب نخاع گردن با موفقیت انجام شد.

منیره زارع زاده، خبرنگار بهداشت درمان یزدفردا/ زهرا عربی بیماری که با 4 اندام فلج به پزشک مراجعه کرد و پس ازگذشت چند روز پس از عمل به روی پاهای خودش ایستاد به خبرنگار یزد فردا اینگونه اظهار داشت: یک ماه پیش در اثر فلج شدن عضلات دست‌ها و پا‌ها به دکتر حمید حبوباتی جراح مغز و اعصاب ارجاع و نهایتاً با عمل جراحی بسیار خوبی که پزشک معالج انجام داد توانستم به زندگی خود ادامه بدهم.
وی ضمن تشکر از زحمات پزشک خود از انجام این عمل جراحی، گفت: «قبل از انجام عمل جراحی هیچگونه حسی در اندام‌ها نداشتم که این مهم موجب شده بود از ادامه زندگی قطع امید کنم و با این عمل جراحی توانستم به زندگی ادامه دهم.
دکتر حمید حبوباتی جراح مغز و اعصاب یزدی اظهار داشت: این بیمار ۲۸ ساله یک‌ماه پیش به صورت تدریجی و ظرف مدت ۴ روز دچار فلج کامل شده بود که پس از انجام مطالعات تصویربرداری روی گردن با تشخیص فتق شدید دیسک گردنی و به دنبال آن آسیب نخاع گردنی، تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه نخاع گردنی حساس‌ترین منطقه طناب نخاعی است، احتمال برگشت ضایعات نخاعی در این ناحیه بسیار ناچیز است و در عین حال بیمار ممکن است در صورت ورم بیشتر در این ناحیه،دچار مشکلات تنفسی نیز بشود.
دکتر حبوباتی اظهار داشت: با اینکه بیمار بنا به دلایلی ۷۲ساعت از زمان طلایی را از دست داده بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از انجام این عمل جراحی سنگین که به مدت ۴ ساعت به طول انجامید، مراقبت‌های ویژه از بیمار به عمل آمد.
وی تصریح کرد:خوشبختانه، به فضل خدا و در کمال ناباوری پس از عمل روند صعودی بیمار به گونه‌ای بود که ظرف مدت ۲۰ روز بیمار قادر به راه رفتن بدون کمک شد و در حال حاضر نیز تمامی فعالیت‌های روزمره خود را انجام می‌دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا