یزدفردا:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با گرامیداشت یاد شهدای بزرگوار فاجعه خونین ۱۷ شهریور ۵۷،اعلام کرد: اقدام فاجعه آمیز رژیم منحوس شاهنشاهی در جمعه خونین ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ میدان ژاله (شهدا) تهران نقطه عطفی در گسترش مخالفت‌های عمومی با حکومت پهلوی بود که در تقویم تاریخ ایران به نام روز شهدا و جمعه سیاه نامگذاری شده است.

دربخشی از این بیانیه آمده است: ۱۷ شهریور ۵۷، ۱۹ دی ۵۶ و اربعین شهدای انقلاب که سلسله‌وار در تاریخ کشور تابیده است همواره باید از سوی مسئولان مورد توجه جدی قرار گیرد.

۱۷ شهریور ماه سال ۵۷ را نقطه عطفی در تاریخ ایران است که رژیم سفاک پهلوی پس از دیدن سرعت انقلاب مردم، با ایجاد رعب و وحشت و کشتار وحشیانه مردم مظلوم ایران در جنایت ۱۷ شهریور، تصمیم داشت چند صباحی دیگر به حکومت منحوس خود ادامه دهد. زمانی که واقعه ۱۷ شهریور رخ داد برخی از عوامل رژیم پهلوی تصور می‌کردند ایجاد رعب در دل مردم باعث خواهد شد تا انقلاب به ثمر نرسد اما خون‌های مردم در این روز به روند پیشبرد انقلاب سرعت بخشید تا در ۲۲ بهمن همان سال انقلاب مردم نتیجه داد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  در پايان ضمن گراميداشت یاد و خاطره‌ی شهدای  انقلاب اسلامی بخصوص شهدای هفدهم شهریور، با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق نموده و موفقیت همگان را در بهره گیری از آرمانهاي  بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی (ره ) و در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب  از درگاه ایزد منان مسئلت نموده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا