کارشناس بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت استان یزد گفت: با توجه به اینکه وارنیش فلوراید یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها است بنابراین خانواده‌ها جهت اجرای هرچه بهتر این طرح همکاری بیشتری با مجریان طرح داشته باشند

دکتر حسن فتوحی ضمن بیان مطلب فوق عنوان داشت: هر ساله عمل وارنیش فلوراید برای کودکان مقاطع ابتدایی و مهد کودک انجام می‌شود.

وی افزود: در این مقاطع وارنیش فلوراید در دو مرحله انجام می‌شود چراکه برای تاثیر گذاری بهتر حداقل سالی دو بار وارنیش فلوراید دندان‌ها لازم است.

وی اظهار داشت: کودکان اول دبستان همزمان با آغاز طرح سنجش سلامت که در اوایل خرداد ماه برگزار می شود، وضعیت دهان و دندان کودکان معاینه شده و وارنیش فلوراید را دریافت می کنند.

این کارشناس با اشاره به این که در سالجاری موفق شدیم به ۱۵ هزار دانش آموز در استان وارنیش فلوراید را ارائه دهیم عنوان داشت: مرحله دوم این طرح اسفند ماه با فاصله حداکثر شش ماه اجرایی می گردد.

دکتر فتوحی یادآورشد: اجرای مرحله اول وارنیش فلوراید برای مهد کودکی ها آبان ماه و مرحله دوم آن در اردیبهشت ماه سال آینده انجام می‌شود.

وی با اشاره به استقبال خانواده‌ها در اجرای اخیر این طرح گفت: اجرای اخیر طرح وارنیش فلوراید با استقبال بیشتری از مردم مواجه بود در عین حال لازم است برای بهتر برگزار شدن طرح خانواده‌ها همکاری بیشتری را در مراحل دوم طرح داشته باشند.

این دندانپزشک به والدین توصیه کرد: والدین توجه داشته باشند برای دریافت وارنیش فلوراید کودک، هر شش ماه یکبار همراه با کودک خود به مراکز درمانی مراجعه کنند.

کارشناس بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت استان یزد افزود: کودک باید قبل از دریافت وارنیش فلوراید دندانی عاری از پلاک میکروبی داشته باشد و تا تاثیر بهتری از این اقدام دریافت کند بنابراین کودک قبل از مراجعه برای وارنیش فلوراید باید مسواک بزند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا