استاندار یزد با تاکید بر فرهنگ سازی نسخه 02پزشک خانواده خواستار همکاری صداوسیما و تمامی رسانه ها برای فرهنگسازی این طرح ملی شد

یزدفردا، منیره ز ارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان/ استاندار یزد و رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری استان یزد در نشست ستاد راهبردی پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری یزد بر فرهنگ سازی این طرح برای شهروندان تاکید کرد و خواستار همکاری صدردصدی رایگان سازمان صداوسیما جهت شفاف سازی این طرح برای شهروندان شد

به گزارش خبرنگار یزدفردا، محمدرضا فلاح زاده در این نشست اظهارداشت: پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری طرحی ملی است که در دراز مدت به نفع شهروندان و مملکت است.

وی با اشاره به ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران در این طرح عظیم گفت: صرفه جویی در وقت، زمان، هزینه و همچنین تشخیص به موقع به منظور پیشگیری از بروز بیماریها از ویژگی های مهم این طرح ملی است.

فلاح زاده ادامه داد: پیشنهاد می شود  در این طرح مردم موظف شوند هر چند وقت یکبار حتی درشرایط سلامت ظاهری به منظور تشخیص زودرس بیماریهاو پیشگیری از بیماری  به پزشک خود مراجعه کنند.

رئیس ستاد راهبردی پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری استان یزد درمان به موقع بیماری ها را از دیگر مزیت های این طرح دانست و افزود: با اجرای این مهم از بحرانی شدن بیماری در افراد پیشگیری می شود.

وی صرفه جویی و کاهش مراجعات غیر ضروری و متعدد بیماران  به متخصصین و امور پاراکلینیکی و کاهش هزینه های پنهان را از دیگر محاسن طرح ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری برشمرد و تصریح کرد: با اجرای این طرح معاینات بیماران به استانداردهای علمی نزدیک تر می شود.

فلاح زاده به توجیه پزشکان عمومی همچنین اجرای صحیح ارجاع به متخصصین و آموزش بیماران در این طرح تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری یک طرحی با اراده ملی است  اظهارامیدواری کرد: با اجرای صحیح این طرح از نتایج بسیار خوب آن برای نظام سلامت و شهروندان بهره مند  شویم.

استاندار یزد و رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری استان یزد بر فرهنگ سازی این طرح برای شهروندان تاکید کرد و خواستار همکاری صدردصدی  سازمان صداوسیما جهت فر هنگسازی این طرح برای شهروندان شد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا