یزدفردا :دكتر جلال مجيبيان یکی از افراد متخصص تاثیر گذار در شهر یزد است که در سال 1304 در یزد متولد شدو توانست در سال 1334 از دانشگاه تهران در رشته زنان و زایمان فارغ التحصیل شود و بعد از گذراندن دوره‌هاي تخصصي ‌IVF و سونوگرافي در آمريكا و آلمان به یزد بازگشته و با همت خود توانست اولین بیمارستان خصوصی استان را که با نام خود ایشان شهرت یافته است ،بسازد و  با ارائه خدمت صادقانه به اقشار مختلف مردم یکی از خوشنامان دیار دارالعباده شود که کمتر کسی است که با شنیدن نامش به یاد کارهای ماندگار ش نیافتد.

متن زیر گفتگوی کوتاهی است که با دکتر پیرامون زندگی شخصی و همچنین همکاری با هلال احمر استان در طول سالها ی متمادی انجام شده است .

سلام  مختصری از   از خودتان  بگوئيد چند سال است كه با هلال احمر همكاري داريد ؟


سال 1304 در استان دارالعباده يزد به دنيا آمده ام ، سال 1334 تخصص زنان و زايمان را از دانشگاه تهران گرفتم و بعد از گذراندن دوره‌هاي تخصصي ‌IVF و سونوگرافي در آمريكا و آلمان براي خدمت به مردم كشورم به ايران بازگشته و مدت 15 سال است كه با هلال احمر همكاري دارم .


چند فرزند داريد ؟


دو فرزند دارم يك پسر و يك دختر


آيا آنها راه شما را ادامه داده‌اند ؟


آري ! پسرم پزشك متخصص راديولوژي در دانشگاه يل آمريكا مي‌باشد و دخترم نيز هم اكنون پزشك متخصص – زنان و زايمان در استان مي باشد .


تاكنون چند نوزاد در بيمارستان شما متولد شده‌اند ؟


از سال1342(تاريخ تاسيس بيمارستان مجيبيان) تاكنون حدودا بين 130000 تا 140000 گواهي ولادت در بيمارستان توسط خودم يا پزشكان همكار صادر گرديده .


در زمان زلزله بم همكاري با هلال احمر داشته‌ايد يا خير ؟


آري در زمينه كمكهاي مالي با هلال احمر همكاري داشته‌ام


از خاطرات خود ، مرتبط با شغلتان برايمان بگوئيد و از چه زماني با هلال احمر همكاري داشته‌ايد ؟


اولين مركز زايمان زنان در استان منزلي متعلق به مرحوم كوچك زاده بود با 10 تختخواب بدون يك پرستار كه توسط مرحوم خانم دكتر مرشد اداره مي‌شد و اگر مشكلي پيش مي‌آمدبعلت نبود امكانات لازم و عدم وجود نيروهاي متخصص ، مريض و نوزادش فوت مي‌شدند .


از همان اوايل كه به استان بازگشتم همكاري خود را با شيرخورشيد يزد آغاز نمودم بطوريكه هيچگونه امكاناتي از قبيل سرم و نخ بخيه در آن مركز وجود نداشت و حتي شير خشك براي استفاده نوزادان به صورت بشكه ‌هاي 200 كيلويي از خارج از كشور خريداري مي‌شد .


استفاده از تلفن نيز براي اولين بار بر بالين هر يك از بيماران در آن مركز صورت گرفت .


همچنين به خاطر دارم كه در سال 1334 در روستاهاي شهرستان تفت سيل بسيار زيادي آمد و من بهمراه مديرعامل وقت هلال احمر ( آقاي ولي رشتي ) براي كمك رساني به مردم عازم مناطق سيل زده شديم و توانستيم در آنجا خدمات لازم را انجام دهيم .


در حال حاضر عمل جراحي انجام مي دهيد ؟


مدت 15 سال است كه ديگر عمل جراحي انجام نمي دهم و در صورت لزوم با حضور در اطاق عمل مشاوره مي‌دهم .

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=39218_dr8.jpg


در ماه مبارك رمضان چه فعاليتي داشته‌ايد ؟


شناسايي دانش آموزان بي بضاعت چندين مدرسه در استان و كمك به آنها


آيا توصيه‌اي براي ارتقاء فعاليتهاي امداد و نجات در هلال احمر داريد ؟


آري ! از امدادگران عزيز تقاضا دارم براي نجات جان افراد دو چيز را در اولويت فعاليتهاي امدادي خود قرار دهند :


احياء بيماران


عدم وجود تشريفات در فعاليتهاي امدادي و استفاده از افراد محلي براي اجراي هر چه بيشتر خدمات


آقاي دكتر از فعاليتهاي جمعيت هلال احمر استان حضور افراد خير در روزهاي خاصي از هفته براي كمك به بيماران سرطاني مي‌باشد ! آيا در اين زمينه پيشنهادي داريد ؟


با توجه به تعدد موسسات خيريه در سطح استان بهتر است براي كمك به بيماران سرطاني اين موسسات تجميع گردند .


در پايان اگر مطلبي داريد بفرمائيد


در بحث آموزش و پژوهش ضرورت امر با پژوهش و تحقيق مي‌باشد و راه تمام پيشرفتها پژوهش و تحقيق در مورد موضوعي است كه بايد آموزش داده شود .


با توجه به اينكه هم اكنون بزرگترين مشكل در استان بحران خشكسالي مي‌باشد و از طرفي اين موضوع توجه بسياري از ادارات استان را در امر كمك رساني به خود جلب نموده از جمعيت هلال احمر تقاضا دارم در حل اين بحران تا سرحد توان براي مناطق روستايي يزد تمهيداتي در نظر بگيرد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا