بررسي وضعيت علمي و فرهنگي دانش آموزان شهرستان بهاباد

 

بهاباد "حسین زینلی خبرنگاریزدفردا :سرپرست فرمانداري بهاباد: كسب رتبه هاي اول تا سوم در ساليان متمادي در مسابقات فرهنگي و هنري كشور نشان از توجه ويژه خانواده ها و مسئولين شهرستان به مقوله فرهنگ است.


به گزارش روابط عمومي فرمانداري بهاباد، وضعيت علمي و فرهنگي دانش آموزان شهرستان بهاباد در جلسه اي كه در محل فرمانداري و با حضور رئيس اداره آموزش و پرورش بهاباد تشكيل شد، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.


سرپرست فرمانداري بهاباد سرمايه گذاري در بخش فرهنگ و هنر را مهم برشمرد و اظهار داشت: در كنار توجه به مقوله علمي دانش آموزان، بايد توجه ويژه اي به رشد فرهنگي و معنوي آنها داشت.


"ابوالقاسم دهقان" خواستار تلاش مضاعف در جهت فراهم آوردن امكانات لازم جهت ماندگار شدن نخبگان در شهرستان شد.


رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يكي از مهمترين وظايف آموزش و پرورش را بسترسازي فعاليت نخبگان بومي و غيربومي در شهرستان عنوان كرد و بيان داشت: آموزش و پرورش بايد به عنوان رسالتي مهم، ضمن شناسايي نخبگان، زمينه و بستر كار متخصصان و نخبگان بومي و غيربومي در زمينه هاي مختلف به خصوص در زمينه فرهنگي و هنري را فراهم كند.


در ادامه جلسه رئيس اداره آموزش و پرورش بهاباد وضعيت فرهنگي دانش آموزان شهرستان را بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: دانش آموزان اين شهرستان در چند سال متوالي رتبه دوم و سوم كشوري رشته نهج البلاغه و رتبه سوم كشوري تفسير قرآن كريم در مسابقات قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان سراسر كشور را كسب كردند.


"حسن عبداله ئيان" كسب رتبه اول كشوري در رشته مطالعه و تحقيق و رتبه برتر كشوري در رشته احكام را از ديگر افتخارات دانش آموزان شهرستان بهاباد دانست.


وي افزود: در مسابقات فرهنگي و هنري استان يزد در سال جاري تعداد 27 نفر از دانش آموزان بهابادي برگزيده شدند و 6 نفر از آنها به مسابقات كشوري راه يافتند.


عبداله ئيان شركت قابل توجه دانش آموزان در سطوح بالاي آموزش قرآن كريم زير نظر اساتيد مطرح كشوري و استاني را يادآور شد و اظهار داشت: دارالقران كريم بهاباد كه تحت نظارت آموزش و پرورش فعاليت مي كند، به عنوان دارالقرآن برگزيده كشور معرفي شده است.


وي همچنين موزه علوم طبيعي بهاباد را جزو برترين موزه هاي علوم طبيعي كشور عنوان كرد و افزود: موزه علوم طبيعي بهاباد در بخش آبزيان رتبه دوم كشوري را دارد و از لحاظ سنگ و فسيل موزه برتر در كشور است.


رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان تصريح كرد: دانش آموزان بومي و همچنين دانش آموزان ديگر شهرستان هاي استان در دروس علوم تجربي و زيست شناسي با حضور در اين موزه و شركت در كارگاههاي آموزشي به صورت مستقيم و غيرمستقيم تعليم مي بينند.

در پايان جلسه سرپرست فرمانداري بهاباد ضمن تقدير از تلاش هاي ارزنده مجموعه آموزش و پرورش شهرستان خاطرنشان كرد: كسب رتبه هاي برتر در ساليان متمادي در مسابقات فرهنگي و هنري كشور نشان از توجه ويژه خانواده ها و مسئولين شهرستان به مقوله فرهنگ است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا