همایش دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد پیشگام توسعه با منابع پایدار و تجليل از چهره ماندگار معماري ايران

بهاباد "حسین زینلی  خبرنگار یزدفر دا:همایش دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد پیشگام توسعه با منابع پایدار و تجليل از چهره ماندگار معماري ايران، با حضور شخصیتهای علمی، فرهنگی و سیاسی کشور در بهاباد برگزار شد.


به گزارش روابط عمومي فرمانداري بهاباد، همایش دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد پیشگام توسعه با منابع پایدار؛ با حضور شخصیتهای علمی، فرهنگی و سیاسی کشور در مجتمع فرهنگی هنری ملاعبدالله بهابادي برگزار شد.


در این مراسم دکتر آل طاها دبیر منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامي، اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد در زمینه ترویج بهره برداری عمومی از انرژی های تجدید پذیر به ویژه انرژی خورشیدی و تعریف رشته های جدید دانشگاهی مربوطه را قابل ستایش دانست.


سپس دکتر محمدصادق مهدوی معاونت هماهنگي سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، اساس توسعه را نيروي انساني متخصص دانست و ضمن تشریح فعالیتهای دفتر فن آوریهای نو دانشگاه؛ آمادگی این دفتر را برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد اعلام كرد و افزود: مرکز بهاباد ظرفیتهای لازم برای تبدیل به یک واحد دانشگاهی مستقل را دارد و در آینده اي نزدیک دانشگاه بهاباد از مرکز به واحد ارتقاء خواهد یافت.


در این همایش پرفسور محمد منصور فلامکی چهره ماندگار معماری ایران، بهاباد را یکی از مناطق مهم و مستعد برای تبدیل به یک شهرستان خورشیدی دانست و گفت: با این اقدامات، بهاباد به جایگاه شایسته خود خواهد رسید و دانشجویان، اساتید و محققین از سراسر کشور و حتی دیگر نقاط دنیا برای بازدید این دستاوردها به این شهرستان خواهند آمد.


فرهمند نماینده مردم بهاباد در مجلس شوراي اسلامي هم با قدردانی از دست اندرکاران این همایش و میهمانان، توسعه این شهرستان را با منابع پایدار مدیون خدمات دانشگاه آزاد و پیگیری مستمر مسئولان برای توسعه دانست و آمادگی خود را برای همکاری در پیشرفت منطقه اعلام کرد.


مهندس دريه معاونت هماهنگي و نظارت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نيز بهاباد را شهري سرشار از مواد معدني غني دانست و گفت بزودي مطالعاتي در خصوص كشف معادن جديد در اين شهرستان آغاز خواهد شد.


فرماندار بهاباد در ابتداي اين همايش ضمن خيرمقدم به مدعوين، ابراز اميدواري كرد اين همايش باعث خير و بركت براي شهرستان بهاباد باشد و اين شهرستان به عنوان پايلوت انرژي هاي تجديدپذير و پيشرو در تحقق الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت مدنظر قرار گيرد.


"احمد قاسمي" همچنين تعليم و تربيت و امنيت جامعه را زيرساخت هر جامعه اي براي توسعه و پيشرفت دانست.


دراین همایش از کتاب ارزشمند "گلخانه های خورشیدی غيرفعال براي مناطق روستايي" كه توسط دکتر حمید شاهین پور و مصطفي بي غم از بنیاد ملی نخبگان ترجمه و تدوين شده و به نام دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد منتشر شده است، توسط امام جمعه بهاباد و با حضور مؤلفان رونمائی گردید.


در پایان از یک عمر خدمات علمی و پژوهشی پرفسور فلامکی چهره ماندگار معماری ایران و همکار افتخاری این دانشگاه با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

دكتر عاصي استاندار سابق يزد، اسبغي مقدم مديركل دفتر معاونت هماهنگي سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، مهاجري مشاور بنياد شهيد و امور ايثارگران، كاشاني راد كارشناس سازمان انرژي هاي نو (سانا)، نقوي از مديران سازمان صدا و سيما، دكتر صالحي مشاور بنياد ملي نخبگان و تعدادي از مديران مجتمع صنعتي- معدني چادرملو از حاضران در اين همايش بودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا