آب گل آلود

دکتر محمد حسن نجفی

کار و کردار دور وبریهای رحیم باعث شده عده ای سر از پا نشناخته بی لنگ و قطیفه بپرند داخل استخر

میگویند پادشاهی دختری داشت که رخسارش رشک عالمیان بود و از چین و ماچین میآمدند برای خواستنش ! پادشاه که دید همه کار وبارش شده جواب کردن خواستگارها شرط و شروط گذاشت که داماد ما باید ال باشد وبل ، کریه منظری سلانه سلانه با لب و لوچه آویزان و چشمان ورقلمبیده در حالیکه شپشها تنش را جولانگاه کرده بودند آمد و اطرافیان که این چنین دیددند خواستند که جانش را بردارد و یک جورهائی جیم بزند و هی میگفتند الان پادشاه به خشم و غضب تو را خواهد راند و بدتر خونت را خواهد ریخت و کل زشت روی پررو آمد در پیش و پایتخت گفت آمده ام بگویم که دور ما را خط بکشید ما نیستیم

این عده ای که قبلا گفتیم حالا که میبینند در دل مردم جائی ندارند میگویند دور ما را خط بکشید که شاید ما نیستیم(1) اینها در وضعیتی که اسفندی آر درست کرده سر از پا نشناخته پریده اند داخل حوض و به خیالشان وقت بردن سهم است و امیدوارند که مردم یادشان رفته باشد که آن همه زخم بر پیکر نظام زدند

اینها حالا کبکشان خروس میخواند که دیدید ؟ ما هم که گفته بودیم ! پیش بینی های ما را حال کردید ؟ رمالی را ما خودمان گفتیم ! نه ببخشید اوسای ما گفت (2) ! چکار دارید که پشت پرده قند در دلمان آب میشود و سخنگوی بی زبان ما(3) میگوید همه آنها که ما میخواستیم این آدم دارد انجام میدهد

البته مفهوم آن لابد این نیست که اینها هم از ما هستند اینطور به قصه نگاه نکنید جوری ببینید که ما میگوئیم ما خیلی کارمان درست است اصلا اصول را ما داریم و اصلش ما هستیم ! این مائیم که قبلا خطر انحراف را گوشزد کردیم و شما نفهمیدید(4) ! ببینید حالا هم چقدر دم از اسلام میزنیم و امام زمان و پیر و پیغمبر و ولایت فقیه ! اصلا مگر نمیبینید انتخاب سبز ما چقدر تلاش کرد تا چهره منافقانه منحرفان مکتب ایرانی را با ریختن در خیابان و آتش زدن مسجدو ریختن خون جوانان این مرز و بوم ویاری گرفتن از اطراف و اکناف عالم از اوبامای باجناق تاجر همراه منحرفین گرفته تا قصاب صبرا و غزه ولبنان و ناسازگار و بنی صدر فیلتر شکن پناهندگان سبز به انواع و اقسام ایالتها(5) را به شما ملت غیور بفهمانیم ؟ واقعا که ! خیلی شما اهل ندانستن(6) و عوام هستید که این نکته باریکتر از مور ا نفهمیدید که منظورما (7)اینهائی بود که الان دارد اتفاق میافتد ! چرا آنوقت به حرفهای ما گوش ندادید و نیامدید کار حکومت را یکسره کنید ؟ مگر ما چه میخواستیم جز پرداختن به نفت و گاز به جای اتم ؟ مگر حرف ما جز این بود که آی مردم بیائید سبز باشید حتی اگر نمیخواهید مسلمان باشید ! ما اگر گفتیم تقلب شده منظورمان این بود که این اطرافیان بناست متقلب شوند نه اینکه در رای شما تقلبی رخ داده است ! حالا منظور ما را میفهمید ؟ حد اقل حالا بیائید سبز باشید (8)که رنگ رستگاری شماست ! به همه مقدساتی که شما قبول دارید کار نداشته باشید که ما اینهائی که گفته ایم و میگوئیم قبول داریم یا نه ! بیائید اینبار به ما رای بدهید ! به شما قول میدهیم یارانه ها را به شما بدهیم بدون آنکه برق قبضها شما را بگیرد ! اصلا ما مجانی گاز میدهیم و قول میدهیم دودش به چشم هیچ کس نرود ! اصلا اگر شما به ما رای بدهید کاری میکنیم که دیگر اسمی از مکتب ایرانی که سهل است از ایران هم نماند !

تو را به خدا به ما رای بدهید

(1)تابناک : کواکبیان حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده را منوط به اطمینان آنها نسبت به نحوه‌ برگزاری و نظارت بر انتخابات دانست و با برشمردن پنج مرحله‌ی راهبردی که در بحث انتخابات مجلس از سوی اصلاح‌طلبان در حال بررسی است افزود: در مرحله اول اصلاح‌طلبان یا به صورت فعال و با یک لیست سراسری در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و یا این‌که لیستی ارایه نکرده و سکوت خواهند کرد که البته این به معنای تحریم انتخابات نیست.

(2) وب نوشتهای یک همشهری: نخستین بار میرحسین موسوی اعلام کرد، دولت آقای احمدی نژاد، دولت رمالی است. اخیرا هم از طرق مختلف این دولت متهم به توسل به جن و امور غیر طبیعی و رمالی برای اداره امور کشور شده است که مصادیق آن را می توان در هشدارهای آیت ا... مصباح یزدی ـ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی و حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی پیگیری نمود. بنا بر قول معتبر، افرادی به نام محققی و غفاری که مدعیان ارتباط با جن هستند دارای اتاق و دفتر حوزه ریاست جمهوری بوده و ارتباط جن و گرفتن اخبار و اطلاعات از آینده را تبلیغ می نمایند.


(3) اخیرا آقای حجاریان در تحلیلی گفته است : اینها سکولاریسم را قویتر از ما اجرا میکنند ما در زمان خاتمی این حرفها را مطرح میکردیم و لی ... جرات اظهار این مطالب را نداشت اما حالا در دولت از پائین ترین سطح تا بالا ترین سطح اینها را مطرح میکنند

(4) : در بخش نظرات نوشته فخیمه جن و جن گیری مکرر این جملات درج شده که اینها را ما قبلا هم میگفتیم ( البته شاید حافظه ما یاری ندهد چرا که ما یادمان نیست )

(5) شنیده شده موج پناهندگی یاران سبز از طریق خاک عراق در حال انجام است و جالب است که صدور صلاحیت برای این افراد به دست بنی صدر ملعون است

(6)به گزارش جهان، روزنامه ابتکار در این یادداشت که به قلم کمالی پناه منتشر کرده، آورده است: چندي پيش داستاني مي‌خواندم به اين مضمون که يکي از قهرمانان در امريکا وصيت کرد که لحظه‌ي فرارسيدن مرگش او را به استاديوم ببرند تا مردم لحظه‌ي جان‌کندنش را ببينند. روز موعود فرا رسيد و همه‌ي بليت‌ها فروخته شد و استاديوم از انبوه تماشاگران و هواداران آن قهرمان مملو شد. جسد نيمه‌جان وي را بر بالاي سکو قرار دادند. پزشکان بر بالين او بودند و لحظه‌به‌لحظه حال او را گزارش مي‌کردند. هيجان‌ها به اوج رسيده بود که ناگهان پزشکان با بلندگو اعلام کردند حال قهرمان دارد بهبود مي‌يابد. ناگهان صداي اعتراض مردم حاضر در استاديوم به عرش رسيد. فرياد مي‌زدند که دروغ مي‌گوييد، دروغ مي‌گوييد. او بايد بميرد، ما بليت خريده‌ايم. آري مردم هيجان را دوست داشتند و تماشاي جان‌کندن قهرمان چه هيجاني دارد!

این روزنامه سپس برخی شعارهایی را که در شب ۱۴ خرداد هنگام سخنرانی رئیس جمهور علیه مشایی داده شده، به داستان مذکور ربط داده و در تحلیلی خیالی نوشته است: سخنراني جمعه‌شب گذشته‌ي رئيس‌جمهور محترم در ذهن نگارنده، حکايت مزبور را تداعي کرد ... ديگر آن خشم و خروش و شکوه هميشگي آقاي احمدي‌نژاد نبود که به سخنراني‌اش هيجان مي‌داد و او را در صدر اخبار مي‌نشاند و ديگر خبري از آن هواداران سينه‌چاکش نبود که در تأييد گفته‌هايش عاشقانه فرياد مي‌زدند و گوش تيز مي‌کردند تا کلام و حرف‌حرفش را از فضا بربايند و در گوش جان بنشانند. آري، آري اين‌بار، هيجان از نوع ديگر بود. همان هواداران ديروزي اين روز آمده بودند تا سخنش را بشکنند نه بشنوند. اين‌بار هلهله‌ها و شعارها در تأييد او و حرف‌هايش نبود، بلکه عليه او و اطرافيانش بود.

این روزنامه اصلاح در ادامه یادداشت خود با بی پروایی، توهین های تاسف برانگیزی را به مردم ایران اسلامی روا می دارد و هیچ توضیحی هم درباره علت قلم فرسایی افراطی نمی دهد.

این روزنامه نوشته است: با ريسمان نامطمئن آرا و تأييديه‌هاي آني عامه‌ي مردم نبايد خود را در چاهي انداخت که بيرون‌آمدن از آن ناممکن باشد. مگر همين مردم نبودند که يک روز مي‌گفتند بازرگان بازرگان نخست‌وزير ايران و فردايش شعار دادند که بازرگان بازرگان پير خرفت ايران؟

ابتکار البته با ارائه این تحلیل سطحی چشمان خود را بر آن روی سکه که هوشمندی مردم و بصیرت آنان نسبت به اشخاص و رویدادهاست بسته است. آن روی سکه، یعنی واقعیت، این است که مردم با هیچ فردی عقد اخوت نبسته و نمی بندند. ممکن است ملت ایران امروز به فردی و شعارهایش رای اعتماد بدهند اما کافیست آن فرد اندکی از مسیر اولیه که همان خط امام راحل و انقلاب است، فاصله بگیرد و منحرف شود، در آن صورت همان ملت وی را کنار خواهند زد یا در صورت نیاز به تذکر و هشدار، همین کار را خواهد کرد.

شخصیت های مختلفی که از ابتدای انقلاب اسلامی پس از ناکامی در تحقق آرمان های مردم متدین ایران و انقلاب اسلامی و انحراف از خط اصیل انقلاب، توسط ملت طرد شده و یا کنار زده شده اند؛ این نظارت مردمی اما در کمال تاسف از سوی جریانی که نمونه آن اکنون در روزنامه ابتکار خودنمایی کرده است مورد توهین و هتاکی قرار گرفته است.

نقطه پایانی ابتکار امروز هم این داستان است: مي‌گويند روزي درويشي از جلوي يک مغازه‌ي کبابي رد مي‌شد. ديد که شخصي تعدادي گنجشک را کشته و به سيخ کشيده و بر آتش کباب مي‌کند. درويش از آن شخص خواست که يکي از گنجشک‌هاي کباب‌شده را به او بدهد. آن فرد خودداري کرد. درويش «کيشي» کرد. ناگهان گنجشک‌ها زنده شدند و پريدند و رفتند. مردم شهر وقتي آن کرامت را از درويش ديدند، دور او جمع شدند و از او شفا و شفاعت خواستند. درويش بي‌اعتنا مي‌رفت و مردم هم به دنبال او مي‌رفتند. ناگهان درويش به‌سمت مردم برگشت و شلوارش را پايين کشيد و به‌سمت آنان ادرار کرد. مردم از او روي گردانيدند و او را ديوانه خواندند. درويش گفت: شما مردم به کيشي مي‌آييد و به جيشي مي‌رويد؛ پس شايسته‌ي اعتماد نيستيد.


(7)

http://www.yazdfarda.com/news/15387.html

http://www.yazdfarda.com/news/15391.html

http://www.yazdfarda.com/news/15509.html

http://www.yazdfarda.com/news/15654.html

(8)رجا نیوز : برای رهایی از فشار سایر جریان‌هاي ضدانقلاب بر خود و جریان داخلی فتنه که در ماه‌های اخیر به دلیل انفعال کامل و همراهي نكردن بدنه اجتماعي، دست به تهدید جمهوری اسلامی ایران زده و با تشویق تهییج آشوبگران به از سرگیری اغتشاشات خیابانی و آسیب رساندن به اموال عمومی، گفته است: راهپیمایی‌های بعد از 22 خرداد دیگر راهپیمایی سکوت نخواهد بود!


این اظهارات در حالی بیان شده که چندی پیش سخنگوی این گروهک مدعی شده بود که اپوزیسیون داخلی خواهان مصالحه با نظام است؛ مساله‌ای که در همان زمان با واکنش‌های تندی از سوی فتنه‌گران روبرو شد.


رجبعلی مزروعي که چند ماه پس از آشوب‌های خیابانی پس از انتخابات به همراه پسر خود به اروپا گريخت و در بروكسل اقامت دارد، از همان جا خود را سخنگوي "سازمان مجاهدين انقلاب شاخه خارج كشور" معرفي كرد و براي چندماه اظهارات تندي را در برخي محافل ابراز كرد. او مدتي نيز سعي كرد خود را سخنگوي "شوراي هماهنگي راه سبز" معرفي كند و حتي مصاحبه اي هم با چند خبرنگار در پاريس ترتيب داد كه طي آن منتقدان شورا را نادان و جاهل خطاب كرد اما اکنون كه شوراي هماهنگي (به رياست اميرارجمند) خواستار راهپيمايي و اغتشاش است، مزروعي به مصاحبه با شبكه دولتي انگليس (بي بي سي) پرداخته و خواستار مصالحه با حاكميت شده است.


--- تابناک : ارجمند و مجتبی واحدی مشاوران میرحسین موسوی و مهدی کروبی این هفته برای سخنرانی به آمریکا خواهند رفت.گفته می شود این دو قراراست شنبه آینده در دانشگاه جورج واشنگتن با موضوع «نگاهی به تحولات پیش روی جنبش سبز» سخنرانی کنند.

-----راستی رجبعلی مزروعی را میشناسید ؟ ایشان در دوران اصلاحات و به دعوت انجمن اسلامی یک دانشکده یکبار آمده بود یزد در یک دانشگاه صحبت کند آنجا در مناظره با حجت السلام موسی قربانی به صراحت اقدام مولای متقیان علی (ع) را در ذم مرتد به رسول خدا نفی کرد و نپذیرفت نگارنده هم رفتم به متولی اعتراض کردم راه به جائی نبرد آب هم از آب تکان نخورد


رفتم وب نوشتهای همشهری گرانقدری را خواندم شما هم بخوانید

....................................................

متاسفانه آنچه در دولت احمدی نژاد نمود پیدا کرده و به سطح جامعه آمده خطر بزرگی است که اندیشه و احساس مردمان را هدف قرار داده است .

...................................................................

حقیر مدعی هستم بحث انتظار و ظهور هم که سردمداران فعلی دولت، از آن دم می زنند خدای ناکرده بستری برای قدرت طلبی ـ بر مسند قدرت بودن وسوءاستفاده از ایمان مردم و کسب مال نامشروع باشد و بر روحانیت معظم و اساتید دانشگاه و مبلغان دینی و علمی فرض است با این پدیده مشکوک برخورد نمایند و نشود گونه ای که دولت انتظار ـ دولت اجنه نامیده شود و شما خواننده عزیز مطمئن باشید آن کسانی که مستند ظهور را ساخته اند دل صاحب شریعت (عج) را به درد آورده و هرگز روی آرامش نخواهنددید

..................................


انشا ا... این مدعیان دروغین در بین مردم مفتضح شده و عدالت واقعی برای اصلاح جامعه و نجات انسان اعلام ظهور نماید


وب نوشت های میرزا محمد کاظمینی :

درباره رخدادهای اخیر که معروف شده است به جریان انحرافی و موج حملاتی که به سوی آقای دکتر احمدی نژاد سرازیر است یادم از کتابی آمد که دو سال پیش خوانده بودم درباره حالات چنگیز خان مغول، عنوان کتاب امپراتوری چنگیز خان نوشته تامس استریسگات ترجمه منوچهر پزشک است که توسط انتشارات ققنوس در سال 1388 منتشر شده است.خواندن این کتاب را به دوستان و علاقمندان تاریخ پیشنهاد می نمایم و البته قصدم آن نیست که بگویم آقای احمدی نژاد مثل چنگیز خان است که مقایسه بی جائی است اما منظورم آن است که عموما جز موارد قلیل، حاکمان در طول تاریخ اسیر اوهام بوده و اینکه تا چه اندازه این وهمیات با واقعیت سازگاری دارد باید گفت وا... الاَعلم

.............................................................................................................

در نماز جمعه تهران مورخ 90/3/6 آقای زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در هنگام صحبت با برخی نمازگزاران از سوی خانمی (از خانواده شهدا )مورد حمله قرار گرفت که ظاهرا پس از مختصر کتکی از محل فرار می کند البته معمولا زریبافان بدون محافظ است و با ماشین شخصی خود به محل کار یا بازدید می رود و این در حالی است که سه راننده بیکار در محل دفترش روزی سپری می نمایند،از موضوع فاصله گرفتم منظورم از بیان مطالب فوق تحلیلی است که مقامات اجرایی در شرایط سیاسی فعلی مورد اقبال و استقبال مردم نمی باشند و دور از ذهن نخواهد بود که دولتمردان به دلیل عدم تمکین رئیس جمهور در مورد جریان انحرافی و عزل نکردن بقائی و مشایی، تنشهایی را در مردم شاهد باشند یحتمل حضور این افراد در ملاء عام باعث درگیری مردمی و حداقل نزاع لفظی خواهد شد و خدای ناکرده کتک ها استمرار یابد.

..........................................

ضمنا آیت ا...مصباح یزدی اعلام فرمودند: دین در خطر است،پس در یکی دو ماه آینده بی اغراق باید شاهد برخوردهای تندی با دولت بود و عدم کفایت سیاسی دکتر احمدی نژاد از سوی مجلس از قرائن موجود است.

........................................

آیا کار احمدی نژاد تمام است؟

مهمترین اصل قانون اساسی که مبنا اولیه آن فتوا، و نظر فقهی حضرت امام خمینی (ره) بود اصل ولایت فقیه است و مردم نیز بر آن مهر صحت زده اند.

در ماههای اخیر معلوم شده ساختار دفتر ریاست جمهوری بنا به قول آقای رسایی، نماینده اصول گرایی تهران که از طرفداران پَرو پاقرص احمدی نژاد است، به خصوص آقای رحیم مشائی تئوریسن احمدی نژاد قصد محدود کردن ولایت فقیه را دارند و آقای رسایی می گوید: «مشائی باید دستگیر شود». تجربه نشان داده احمدی نژاد در مقابل این نظرات کوتاه نیامده و از سازمان اداری دفترش و تفکرات آنان حمایت می نماید و این حمایت یعنی تمام شدن.

.....................................................

جبهه اصول گرا دچار یک شوک بزرگی شده است و هرگز احتمال نمی داد با این همه سرمایه گذاری روی احمدی نژاد ، چنین منتقد دستگاه ولایی کشورشود.

علی ایحال آنچه نگاشته شد تحلیلی است بر اساس رخدادهای جدید اجتماعی و امیدوارم آقای احمدی نژاد در چهارچوب قانون اساسی عمل نموده و کیان مملکت را از تشویش ایجاد شده، رها نماید.

اکنون این سوال مطرح است که آیا احمدی نژاد احکام حکومتی را تمکین خواهد نمود ؟ا

اگر پاسخ منفی باشد که مصادیق آن را باید در خانه نشینی یازده روزه و عزل برخی وزراء و عدم برخورد با اطرافیان نهاد ریاست جمهوری دانست.

لذا این پرسش عینیت می یابد که آیا کار احمدی نژاد تمام است؟! ودر آینده ای نزدیک مثلا سه ماه دیگر شاهد تنش تند مجلس ونهادهای مردمی با وی خواهیم بود؟

......................................

کاتب این سطور معتقد است اگر آقای احمدی نژاد در آینده نه چندان دور سیاست های خود را در راستای قانون اساسی قرار ندهند و با سایر قوا هماهنگ نباشند خدای ناکرده کشور دچار یک بحران جدی خواهد شد و باید توجه کرد در کشورهای همسایه چه بحرانهایی وجود دارد ! وقتی ما از اوضاع فعلی جهان و به خصوص کشورهای اسلامی می توانیم بیشترین بهره برداری فرهنگی و سیاسی را بنمائیم چرا غفلت نموده و به مباحثی مشخص و محرز دامن می زنیم یقین دارم اتاق فکر سیاست های انقلاب، چنین روندی را هرگز بر نمی تابد و در آینده نزدیک رخداد مهمی مبنی بر حذف سیاست های خود محوری در دولت ایجاد می گردد و امیدوارم فدائی این رخداد آقای احمدی نژاد نباشند هر چند که بر اساس آخرین نظر سنجیها محبوبیت وی در جامعه روحانیت به حداقل خود رسیده است و آیا مستند ظهور می تواند نفرینی را در عالم معنا، برای برخی دولتمردان رقم زده باشد.


..................................

آقای دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در روز دو شنبه در دانشگاه تهران عنوان نموده است با 90درصد از نماینگان صحبت کردم و همه موافق طرح سوال از رئیس جمهور، دکتر محمود احمدی نژاد می باشند ولی می گویند: ما از طرح سوال می ترسیم و می گویند شما جلو برو ما پشت سر شما هستیم. اما امضا نمی کنیم ، چون وضعیت شهرستان ما به هم می ریزد.طرح های عمرانی قطع می شود. به من می گویند تو جلو برو ،چون پسر شهید مطهری هستی، اما پدر ما را در می آورند.

..........................

تابناک : ارجمند و مجتبی واحدی مشاوران میرحسین موسوی و مهدی کروبی این هفته برای سخنرانی به آمریکا خواهند رفت.گفته می شود این دو قراراست شنبه آینده در دانشگاه جورج واشنگتن با موضوع «نگاهی به تحولات پیش روی جنبش سبز» سخنرانی کنند.

(1)تابناک : کواکبیان حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده را منوط به اطمینان آنها نسبت به نحوه‌ برگزاری و نظارت بر انتخابات دانست و با برشمردن پنج مرحله‌ی راهبردی که در بحث انتخابات مجلس از سوی اصلاح‌طلبان در حال بررسی است افزود: در مرحله اول اصلاح‌طلبان یا به صورت فعال و با یک لیست سراسری در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و یا این‌که لیستی ارایه نکرده و سکوت خواهند کرد که البته این به معنای تحریم انتخابات نیست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا