طبس- يزدفردا: نماينده مردم طبس در مجلس شوراي اسلامي در واكنش به انتشار برخي گفته‌ها مبني بر الحاق طبس به خراسان جنوبي، اين خبر را شايعه و كذب و در راستاي اهداف گروهي خاص دانست.

به تازگي برخي گفته‌ها در زمينه انتزاع شهرستان طبس از استان يزد و الحاق به استان خراسان جنوبي قوت يافته است.

پايگاه اطلاع‌رساني رسمي محمدكريم عابدي، نماينده مردم شهرستان‌هاي طبس، فردوس، بشرويه و سرايان در مجلس شوراي اسلامي با عنوان "يا علي، نسبت به اين گفته‌ها واكنش نشان داده و با انتشار مطلبي، تمام اين گفته‌ها را شايعه و كذب دانسته است.
محمدكريم عابدي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس نيز مطالب منتشر شده در سايت اينترنتي «يا علي» را مورد تاييد خود اعلام كرد و انتشار آن به نقل از خود را بلامانع دانست.
در پيامي كه به تازگي بر روي اين سايت قرار گرفته خطاب به شهروندان طبسي، عشق‌آبادي و ديهوكي آمده است: به تازگي گروه قليلي با دروغ‌گويي و شايعه‌پراكني بر الحاق شهرستان طبس به استان خراسان جنوبي پافشاري كرده و بر طبل نفاق و نارضايتي مردم مي‌كوبند.
در ادامه اين پيام با اشاره به آيه شش سوره حجرات كه مي‌فرمايد: «اگر شخص فاسقى خبرى براى شما بياورد، درباره آن تحقيق كنيد، مبادا به گروهى از روى نادانى آسيب برسانيد و از كرده خود پشيمان شويد» بيان مي‌دارد: اين گروه قليل هر روز با موضوعي جديد و بدون مدرك مستند و فقط بر پايه شنيده‌ها، شايعات را گسترش مي‌دهند و مردم شريف و متدين شهرستان طبس نيز بر روي اين مباحث تأمل كرده و نگران مي‌شوند، حال آنكه اين گروه قليل تفرقه‌افكن، به دنبال منافع آينده و حفظ و تداوم منافع و اقدامات گذشته خود هستند.
اين پيام به سخني از حضرت امام علي (ع) اشاره مي‌كند كه مي‌فرمايند: «هيچ بنده‌اي مزه ايمان را نمي‌چشد مگر اينكه دروغ را رها كند، خواه شوخي يا جدي» و عنوان مي‌كند: همواره خواست حداكثري و پيگيري‌هاي مردم صبور، ولايي و قانون‌مدار شهرستان طبس در طول 10 سال اخير و مكاتبات و مذاكرات متعدد نماينده مردم شهرستان طبس در مجلس شوراي اسلامي در سه سال گذشته، در مورد لغو مصوبه سال 1380 و بازگشت شهرستان طبس به استان خراسان رضوي بوده است.
بخش ديگري از اين پيام يادآور مي‌شود: در سفر اول رئيس جمهور به استان يزد و شهرستان طبس، صداي «رضوي، رضوي» مردم طبس از يك سو و صداي «يزد، يزد» برخي ديگر از مردم از سوي ديگر، براي رئيس جمهور بيانگر برخي اختلافات در اين زمينه بود كه بر همين اساس رئيس جمهور دستور بررسي بيشتر و دقيق‌تر اين موضوع را صادر كرد ‌كه بر اساس بررسي‌ها و تحقيقات ميداني، همواره بر خيل اكثريت طرفداران استان خراسان رضوي بيش از پيش افزوده شده است.
اين پيام مي‌افزايد: در سه سال اخير، تقدم امور نماينده مردم طبس در مجلس بر چهار اصل لغو مصوبه سال 1380 و بازگشت شهرستان طبس به استان خراسان رضوي، ارتقاي فرمانداري شهرستان طبس به فرمانداري ويژه، اختصاص كرسي مستقل نمايندگي مجلس براي طبس و تهيه طرح و نقشه تشكيل استان گلشن به مركزيت طبس و به همراه چند شهرستان و منطقه همجوار بوده است.
در ادامه اين پيام آمده است: وكيل شما در خانه ملت و مركز قانون‌گذاري كشور، بر تحقق شرايط و قانون‌مداري خواسته‌هاي بر حق مردم شهرستان طبس تاكيد داشته و دوباره اعلام مي‌دارد كه از تصميمات دولت كريمه دهم (از جمله فرمانداري ويژه كه تصويب و در مرحله ابلاغ هيئت دولت است) حمايت كرده و در زمينه تقسيمات كشوري هم از آنچه كه مورد نظر اكثريت مردم باشد دفاع كرده و پيگير آن خواهد بود.
اين پيام خاطرنشان مي‌كند: تمام مدارك، مستندات و مطالب مؤيد اين است كه شايعات الحاق شهرستان طبس به استان خراسان جنوبي هيچ پايه و اساسي نداشته و گروه قليل شايعه‌پراكن اهداف و آرزوهايشان را به صورت شايعه منتشر مي‌كنند تا از فضاي كه ايجاد مي‌كنند، استفاده كرده و به اهداف خود برسند.
به گزارش فارس؛ علاوه بر اين، به ‌تازگي محمدكريم عابدي نماينده مردم شهرستان‌هاي طبس، فردوس، بشرويه و سرايان در مجلس شوراي اسلامي، با ارسال نامه‌اي خطاب به مصطفي محمدنجار وزير كشور، سه درخواست اصلي مردم شهرستان طبس را لغو مصوبه سال 1380 و بازگشت شهرستان طبس به استان خراسان رضوي، تبديل فرمانداري طبس به فرمانداري ويژه و اختصاص يك كرسي مستقل نمايندگي مجلس براي شهرستان طبس اعلام داشته است.
متن كامل اين نامه به اين شرح است:
«برادر ارجمند جناب آقاي محمدنجار، وزير محترم كشور
سلام عليكم؛
احتراما، پيرو نامه شماره 39274 مورخ 25/02/90 معاونت هماهنگي و پيگيري نهاد رياست جمهوري در رابطه با درخواست اصلاح وضعيت تقسيمات طبس - براساس نامه شماره 1225-110 مورخ 16/01/90 اينجانب به رياست محترم جمهور - با توجه به پيگيري 9 ساله قاطبه مردم و مكاتبات مستمر اينجانب در اين سه سال اخير و مذاكرات متعدد اينجانب و معتمدان شهرستان با جنابعالي و معاونت سياسي آن وزارتخانه، در مورد تحقق خواسته بر حق اكثريت مردم شريف و متدين - به ‌ويژه خانواده معزز شهدا، ايثارگران، جانبازان، فرهيختگان و جوانان - شهرستان طبس، عنايت فرموده براي اتمام اين روند فرسايشي 9 ساله، نسبت به تحقق سه مورد ياد شده:

1- لغو مصوبه سال 1380 و بازگشت به خراسان رضوي

 2- فرمانداري‌ ويژه

 3- كرسي مستقل نمايندگي مجلس؛ دستورات و اعلام موافقت خود را براي تسريع در سير مراحل و ابلاغ آنها، با نظر مساعد اعلام فرماييد.



تسريع در تحقق و ابلاغ نهايي موارد فوق مزيد امتنان خواهد بود».
محمدكريم عابدي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و مؤسس فراكسيون مناطق محروم
به گزارش فارس، رونوشتي از اين نامه به معاون رئيس جمهور در امور مجلس، نيز ارسال شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا