تهران تعطیل است یا ایران؟!

زلزله 9 ریشتری هم تهران را خلوت نمی کند !

یزدفردا :رضا بردستانی :در دو هفته ی اخیر، صرف نظر از تعطیلات تقویمی و مناسبتی، چند روزی نیز پایتخت، تعطیلی اجباری برای کاهش مضرات آلودگی هوا که این بار بد جور گلوی تهران نشینان را فشرده است را تجربه نمود. از دیر باز تهران به عنوان قطب بازار تجاری-اداری ایران و نیز وجود مناسبت های فراوان از جمله اداری به دلیل وجود تمامی وزارتخانه در این شهر پٌر دود و دم مورد توجه تمامی نقاط ایران بوده است و این ارتباط به حدی نزدیک و تأثیر گذار است که تحولات تهران به تمامی استان ها به نوعی تسری پیدا می کند.
با توجه به مقدمه ی بالا و نیز تعطیلی آخر هفته می بینیم که از کار افتادگی سیستم اداری و دولتی در این اًبًر کلان شهر، تمامی نقاط ایران را به تعطیلی خفیف دچار ساخته است . ضمن اظهار همدردی با ساکنین یکی از آلوده ترین شهرهای تمام جهان امیدواریم دولت محترم و ستاد بحران آب و هوایی استان تهران چاره هایی به غیر از تعطیل نمودن اتخاذ نمایند چرا که تعطیلی تهران خواسته یا ناخواسته تأثیر خود را بر تمام فعالیت های تجاری، فرهنگی، اقتصادی و سیستم اداری خواهد گذاشت و این تأثیر، دست کمی از تعطیل سراسری و رسمی ندارد.
صرف هزینه های هنگفت در کاهش بار ترافیکی، آلودگی تقریبا خطرناک این شهر، جمعیت سیل آسا و هجوم مهاجرین به این شهر همه و همه این مهم را در ذهن تداعی می نماید تا تصمیم سازان پایتخت نشین حداقل برای حفاظت از جان و سلامت نگاه داشتن خانواده خود چاره ای بیاندیشند و بدون درگیر شدن در دام احساسات و تصمیمات زودگذر و انجام ناشدنی به راهکارهایی منطقی، قابل اجرا و بلند مدت نیز بیاندیشند.
امروز از خود می پرسیدم به راستی تنها تهران تعطیل است یا تمام ایران؟ چرا که تعطیلات تهران تأثیر خود را در شهرهای دیگر نیز نشان داده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا