مرگ مديرعامل شركت خريدار سهام مخابرات :

 3 گروه كارشناسي چگونگي مرگ خريدار سهام مخابرات را بررسي مي‌كنند



یزدفردا :اهميت بررسي درگذشت مرحوم مجيد سليماني‌پور به جايگاه مديريتي وي در كنسرسيوم پرحاشيه‌اي بازمي‌گردد كه در بزرگ‌ترين معامله تاريخ بورس نيمي از سهام شركت مخابرات ايران را از آن خود كرد.

  مديرعامل شركت توسعه اعتماد مبين، خريدار سهام شركت مخابرات كه از آن به عنوان بزرگ‌ترين معامله تاريخ بورس ايران ياد مي‌شود، به اتفاق همسرش در محل سكونت خود دچار گازگرفتگي شده و به طور ناگهاني جان باختند.
به گزارش ايلنا، محمدحسين شاملو بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي ضمن اشاره به اين خبر گفت: حوالي ظهر روز پنجشنبه ماموران انتظامي با گزارشي به دادسراي جنايي اعلام كردند زن و مردي كه دچار گازگرفتگي شده بودند پس از انتقال به بيمارستان شهيد چمران به فاصله يك ساعت از همديگر بر اثر شدت مسموميت جان خود را از دست داده‌اند.
پس از اين گزارش مشخص شد مرد فوت شده دكتر مجيد سليماني‌پور، مديرعامل و عضو هيات مديره شركت توسعه اعتماد مبين است كه از چندي پيش به عنوان خريدار سهام شركت مخابرات ايران معرفي شده است.
شاملو افزود: با اعزام تيم تشخيص هويت پليس آگاهي، بررسي‌هاي اوليه در محل نشان مي‌داد كه اين زوج به علت نشت گاز از موتورخانه دچار مسموميت شده و پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داده‌اند كه در اين ارتباط آزمايش اوليه پزشكي قانوني از روي پوست دكتر سليماني‌پور و همسرش، گازگرفتگي و وجود گاز2CO را تاييد كرده است.
وي ادامه داد: گزارش پليس حاكي از نشت گاز از موتورخانه به محل سكونت سليماني‌پور است و هيچ مورد جنايي و مشكوك در اين ارتباط به دست نيامده است؛ از نظر ما تا اين لحظه مرگ اين زوج تنها يك اتفاق بوده اما در كنار اين موضوع دستور سم‌شناسي و تحقيقات تكميلي نيز صادر شده است.
فخرالدين جعفرزاده، معاون دادستان و سرپرست دادسراي جنايي تهران نيز با اشاره به آخرين پيگيري‌هاي مربوط به مرگ دكتر سليماني و همسرش در محل سكونت‌شان گفت: شواهد و بررسي‌هاي اوليه كارشناسان حاكي از مرگ اين زوج بر اثر استنشاق گاز 2 Co است. هم‌اكنون نيز يك تيم از كارشناسان در بخش پليس آگاهي، پزشكي قانوني و ديگر عوامل در حال بررسي و تحقيق در ارتباط با اين موضوع هستند كه نتيجه بررسي كارشناسان اعلام خواهد شد.
سليماني‌پور كه بود؟
اهميت بررسي درگذشت مرحوم مجيد سليماني‌پور به جايگاه مديريتي وي در كنسرسيوم پرحاشيه‌اي بازمي‌گردد كه در بزرگ‌ترين معامله تاريخ بورس نيمي از سهام شركت مخابرات ايران را از آن خود كرد.
كنسرسيوم توسعه اعتماد مبين در جريان رقابتي كه حاشيه‌هاي زيادي داشت، موفق شد بزرگ‌ترين معامله تاريخ بورس را به نام خود رقم بزند و 50 درصد از سهام شركت مخابرات ايران را به ارزش 8 ميليارد دلار خريداري كند.
فروش اين ميزان سهام به كنسرسيوم توسعه اعتماد مبين با ابهام‌هاي زيادي روبه‌رو شد؛ به طوري كه پس از فروش سهام مخابرات به اين شركت، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، شوراي رقابت و بسياري از كارشناسان نسبت به غيررقابتي بودن اين معامله لب به سخن گشودند.
حتي شركت پيشگامان كوير يزد كه از رقباي اصلي خريد سهام مخابرات بود، به دنبال آن كه لحظاتي پيش از آغاز معامله از جريان رقابت كنار گذاشته شد، از سازمان خصوصي‌سازي طرح شكايت كرده است و مديران سازمان خصوصي‌سازي بايد بزودي براي ارائه توضيح در دادگاه حاضر شوند.به دنبال همه اين رخدادها، مديريت بازار اوراق بهادار از قطعي شدن اين معامله خبر داد. روابط عمومي شركت توسعه اعتماد مبين نيز اعلام كرد: 1564 ميليارد تومان معادل 20 درصد از مبلغ كل معامله به حساب شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار واريز شده است و به اين ترتيب اين معامله قطعي شد.
با اين حال در روزهاي اخير سازمان بازرسي كل كشور اعلام كرد كه از نظر اين سازمان معامله سهام مخابرات بايد ابطال شود و خواستار تشكيل جلسه شوراي رقابت و اعلام نظر در اين باره شده بود، حال آن كه شوراي رقابت هنوز ساختماني براي استقرار و تشكيل جلسه ندارد. پيش از آن نيز كميسيون ويژه نظارتي مجلس در اصل 44 ايراداتي را به اين معامله وارد كرده بود.
كنسرسيوم توسعه اعتماد مبين تركيبي از دو شركت سرمايه‌گذاري و يك شركت فعال در زمينه مخابراتي است، شركت‌هاي سرمايه‌گذاري توسعه اعتماد و شهريار مهستان به همراه شركت گسترش الكترونيك مبين ايران، سه شركتي هستند كه اعضاي اين كنسرسيوم را تشكيل مي‌دهند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا