بنام خیرین و مردم و ورزش، بکام شهرداری یزد

محمد رضا شوق الشعراء

بنام خیرین و مردم و ورزش، بکام شهرداری یزد
شهری که بود رئیس شورای شهرش فقیه خراسانی و شهردارش میروکیلی، مانده ام که چرا مانده است ...!!!

پیام کاربران

نامه از مردم اینور شهر به شهردار ساکن اونور شهر!
آیا شهرداری حق دارد از سالن ورزشی که زمین و ساختمان آن توسط خیرین به شهرداری واگذار (هبه)شده، از مردم جهت استفاده کردن پول بگیرد؟
وقتی هزینه ورزش، بیش از هزینه اعتیاد و مواد مخدر می شود!
شهردار و اعضای شورای شهر یزد «ساکن صفائیه»! فکر می کنند، مناطق محروم شهر هم همچون صفائیه است!!؟

سالها پیش خیر نیکوکاری با خوش خیالی! تکه زمینی را در یکی از مناطق محروم شهر، به شهرداری یزد هدیه می کند، تا شهرداری در آن زمین برای جوانان محل سالن ورزشی بسازد و جوانان محل، اوقات فراغت خود را صرف ورزش کردن نمایند، و اما شهرداری یزد نیز کاری می کند کارستان و پس از چند سال و چند بار افتتاح سالن نیمه تمام ورزشی وحدت در محله کاج خیابان سید گلسرخ، سرانجام آن را برای کسب درآمد به بخش خصوصی اجاره می دهد و بخش خصوصی نیز برای کسب سود و منفعت، هزینه آن را از جوانان اهل ورزش محل می گیرد و این هنرنمایی شهرداری باعث می شود، تا علی اکبر حدادی، که سالها مدام پیگیر قضیه بوده است، دستی به قلم برده و با شهردار و شورای شهر سخنی بگوید، تا شاید که به رگ غیرتشان بر بخورد، و اما براستی! چرا یکنفر از اهالی مناطق محروم و بی امکانات و پرجمعیت حسن آباد و بلوار دهه فجر و سید گلسرخ و بلوار نواب صفوی، عضو شورای شهر نشده اند!؟ و چرا مردم این مناطق محروم نتوانسته اند یکی از جنس خود را به شورای شهر بفرستند!؟ فراموش نکنیم بیش از چهار عضو شورای سوم یزد ساکن صفائیه یزد هستند، و اصلا نتیجه نگیرید که (خدای ناکرده) شورای سوم یزد، نماد و نماینده طبقه مرفه یزد می باشد!
نامه حدادی به شهردار و شورای سوم یزد
آقای شهردار!
مشکل مالی شهرداری یزد با دریافت ماهیانه یک میلیون و دویست هزار تومان اجاره ورزشگاه وحدت (باغ کاج)ازمحل درآمد مستضعف ترین مردم شهر یزد بر طرف می گردد؟
آقای شهردار! آیا مشکل مالی شهرداری یزدکه شاید متجاوز از چند صد میلیارد می باشد با دریافت این اجاره بها که از مردم این منطقه می گیرند حل می شود؟
مبلغی که شهرداری ماهیانه حدود بیست و پنج میلیون ریال از بابت نصب دکل تقویت امواج مخابرات (که به گفته بعضی از متخصصین دارای امواج سرطان زا نیز می باشد) که در محل زمینهای باغ کاج می گیرد کجا هزینه می شود؟
آیا شهرداری حق دارد از سالن ورزشی که زمین و ساختمان آن توسط خیرین به شهرداری واگذار (هبه)شده از مردم جهت استفاده کردن پول بگیرد؟
آقای شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر یزد
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم ، مرحمت فرموده ما را مس کنید""
سرانجام شاید حدود ده سال دوندگی مردم منطقه، رفت و آمد از شهرداری به سازمان مسکن و شهر سازی؛ ازسازمان مسکن و شهر سازی به فرمانداری؛ از فرمانداری به مرکز بهداشت و بعد هم جلسه با شورای شهر و شهردار و..... سالن ورزشی باغ کاج که در سال 1386 بمناسبت هفته وحدت قرار بود راه اندازی شود به سالن ورزشی وحدت تغییر نام داد در مهر ماه سال 1388 افتتاح گردید( حال بماند که از چه موقع سالن آماده بهره برداری بود و بنا به چه مسائلی تا سال1386 طول کشید ودر ادامه چرا در سال 1388 که قرار بود با حضور مسئولین افتتاح گردد بدون حضور هیچ مسئولی از شهرداری و شورای شهرو فرمانداری و حتی مردم محل و...افتتاح گردید که اگر بخواهیم در این مورد بنویسیم شاید بشه صد تا کتاب)
سخنی با شهردار و فرماندار و اعضای محترم شورای شهرو....
واما
آقای شهردار! آیا مشکل مالی شهرداری با دریافت مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان که از بهره بردار سالن فوق میگیرید مرتفع میگردد تا او نیز برای هر سانس استفاده جوانان و مردم آن محل که زمین ورزشی آنان را گرفته اید و دیگرمحلی برای بازی و تمرین ورزشی ندارند مبلغ پانزده- شانزده هزار تومان بگیرد
آقای شهردار! این زمین، روزگاری نه چندان دور محل تمرین بزرگان فوتبال یزد و بازیکنان یزدی بزرگ کنونی چون سید محمد سادات زاده(اصغر سادات)ونصیریها و امیریها و قدرتیها و...بوده شاید بدلیل یزدی نبودن شما این اسامی برایتان تازگی داشته باشد ولی اینان روزگاری در همین زمین باغ کاج تمرین می کردند و برای فوتبال یزد و یزدی ها افتخار آفرینی میکردند
آقایان محترم که در شورای شهر یزد به عنوان نمایندگان مردم شهر بر صندلیهای خود که هر روز نوع و مدل آن را عوض می کنید تکه زده اید، چه شد قول ها و وعده های انتخاباتی که برای جذب رای مردم می دادید!؟ چه شد حمایت از مردم مستضعف و شهید داده!؟ کدام محله از یزد بیشتر از مردم این منطقه شهید داده است!؟ (افتخار می کنیم که در هر کوچه این منطقه حداقل یک شهید برای نظام و انقلاب تقدیم کرده ایم)
آقای شهردار! اگر بار مالی استفاده از این سالن ورزشی که بصورت رایگان تقدیم شهرداری شده(زمین و ساختمان آن خیری میباشد) برای آن مجموعه عریض و طویل شهرداری که ماهیانه ده ها میلیارد تومان هزینه می کند گران می آید، از پولی که بابت نصب دکل تقویت امواج مخابراتی که جنب این سالن ورزشی نصب شده و ماهیانه مبلغ بیست و پنج میلیون ریال دریافت می کنید و به گفته متخصصین سرطان زا نیز می باشد و برای مردم آن منطقه مضر هست تامین گردد
در پایان نکته ای را می خواهم در گوشی به آقای شهردار و اعضای شورای شهر بگویم که امیدوارم مسئولین تربیت بدنی یزد متوجه نشوند
آقای شهردار،اعضای محترم شورای شهر! در همین منطقه و در کوچه روبروی این سالن ورزشی وحدت، سالن ورزشی فهادان قرار دارد که ساختمان آن توسط تربیت بدنی ساخته شده هر سانس را به مبلغ شش تا هفت هزار تومان به مردم واگذار می کند ولی در کمال ناباوری این سالن که از هر نظر با سالن فهادان قابل مقایسه نیست (چه از نظر تجهیزات و سکو و رختکن و.....)و به شدت ضعیف تر از سالن فهادان می باشد هر سانس سالن را به قیمت پانزده تا شانزده هزار تومان از مردم آن منطقه میگیرد
امیدوارم روزی برسد که اعضاء شورای شهر بفهمند که کار آنها فقط جلسه و تصویب بودجه برای پل و خیابان و...نیست و بدانند که بعد از تصویب بودجه و تخصصیص آن وظیفه نظارتی هم دارند
تبصره اول: تبصره اول: شهرداری و شورای شهری که از باغ هدیه مرحوم صراف زاده به ملکه سابق نگذشته اند و از باغی که قبل از انقلاب، ملکه پهلوی به شهرداری یزد هدیه کرده «پول» و «نان» درمی آورند و قسمت های آن را با حیله و ترفندهای مختلف به بخش خصوصی اجاره داده و واگذار کرده اند، می خواهید از منفعت اجاره سالن ورزشی «خیری» صرف نظر کنند!؟
تبصره دوم: هر کس پول ندارد، ورزش نکند، شهرداری که متولی ورزش جوانان شهر نیست. هست!؟

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا