وکنش ندای یزدد به برخورد عضو شورای شهریزد با یک خبرنگار: اهانت چرا !؟ نمي‌توانيم نسبت به همكاران خود بي‌تفاوت باشيم

انعکاس مطبوعات دریزدفردا ":به نقل از نشریه ندای یزد شماره ۱۱۰۲ مورخ ۲۶ آبان:كوه ناهموار را هموار كردن سخت نيست حرف ناهموار را هموار كردن مشكلست . ارباب جرايد در اين روزها با سختي‌ها و ناملايمات و بايدها و نبايدهايي مواجه‌اند و در واقع، بارگراني را بر دوش دارند و نبايد با كلمات ناخوشايند، خاطرشان را آزرد.بعضي فراموش مي‌كنند كه صاحبان قلم در قبال مردم، وظايف سنگيني را بعهده دارند و اگر انتقادي مي‌نمايند، بخاطر جامعه، مردم و اصلاح امور آنها است.
همشهريان ما در كشور به متانت و محاسن نيكوي اخلاقي و ايمان شهرت دارند و از اين جهت است كه يزد را دارالعباده مي‌خوانند، بنابراين ما نمي‌خواهيم از افرادي كه بنام اين مردم خوب، در مجمعي، تكيه بر جاي گذشتگان زده‌اند، حرف‌هايي بشنويم كه نه به زبان آوردن آن را مناسب مي‌دانيم و نه شنيدنش را البته ما همواره سعي كرده و مي‌كنيم كه احترام همه را محفوظ بداريم و اگر انتقادي بعمل مي‌آوريم، هرگز نخواسته‌ايم كه دور از ادب و احترام باشد.
 اما اگر به همكاران ما بي مهري شود، نمي‌توانيم بي‌تفاوت باشيم.آقايان، اگر انتقادي بجاست، بايد رفع عيب شود و اگر شما نوشته يا انتقادي را نابجا مي‌دانيد، به روابط عمومي‌اتان دستور دهيد به آن پاسخ دهد و چنانچه روزنامه يا نشريه‌اي به شما اتهام زده، يا موضوعي را به شما نسبت داده كه عاري از حقيقت است، مي‌توانيد به قانون متوسل شويد ولي به هيچ وجه حق نداريد اهانت كنيد.
ارباب قلم اگر درست انجام وظيفه نمايند، نمايندگان افكار جامعه خواهند بود و اين مقام رفيعي است كه مردم به صاحبان آن احترام مي‌گذارند. پس اگر كاري درست انجام نشده و جريده نگاري به وضوح با تصاويري گويا مدلل داشته كه عيب كار در كجاست، نبايد ناخشنود باشيد بلكه بايد با ابراز امتنان، عيب و نقص يك كار عمومي را كه اگر مرتفع نشود، شايد فاجعه آفرين گردد، رفع فرمائيد.
آيا همكار گرامي ما مدير مسوول «بشارت‌نو» چيز خلاف يا عاري از حقيقتي را بقلم آورده است؟! و اگر در واقع جز اين بوده، به ما و مردم تفهيم نمائيد تا واقعيت به عرض عموم برسد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا