به گزارش خبرنگار یزد فردا " محمد جواد قاسمیان در حاشیه نشست برخی از رؤسای صنوف و صاحبان مشاغل ضمن بررسی دغدغه ها و مشکلات مالیاتی و بیمه ای در حرف، از تعامل سازنده و استفاده از خدمات حرفه ای با توجه به ظرفیتهای وسیع قانونی انجمن صنفی حسابداران و حسابرسان استقبال کرد و مقرر شد در جهت همکاریهای بیشتر، هماهنگیهای لازم انجام شود. 

رئیس انجمن حسابداران و حسابرسان استان یزد تاکید کرد قبل از انجام تکلیف مالیاتی حتما یکبار دستورالعمل تفاهم نامه تبصره ماده 100 را مطالعه و با آگاهی کامل اقدام نمایند .

قاسمبان تاكيد کرد صاحبان مشاغلی که حسب جزء 2 بند ز تبصره 6 قانون بودجه سال 1401 کل کشور مکلف به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی بوده و با توجه به اطلاعات دریافتی نسبت به نصب آن اقدام ننموده و همچنین مواردی که بر اساس اطلاعات واصله از سامانه سوت زنی مالیاتی نسبت به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی اقدام ننموده‌اند مشمول استفاده از تبصره ماده 100 نمیباشند .

وی در ادامه تاکید نمود مشاغلی که مجموع فروش کالا یا خدماتشان بیش از 67.200.000.000ریال بوده و یا مشاغلی همچون وکالت ، پزشکی ، پیراپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی و ... مشمول نیستند . 

وی از کلیه صاحبان مشاغل خواست تکلیف خود را به روزهای پایانی خرداد ماه موکول نکنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا