یزدفردا: رئیس دامپزشکی شهرستان میبد از توقیف خودروی حامل گوشت کشتار غیرمجاز در مسیر یزد به اردکان در حوزه شهرستان میبد خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سید امیر شاطرچی گفت: پس از توقیف خودرو توسط بازرسین نظارت بر بهداشت فراورده‌های خام دامی اداره دامپزشکی شهرستان میبد به دلیل حمل غیرمجاز گوشت گاو و گوسفند فاقد گواهی حمل بهداشتی، از این خودرو بیش از ۴۰۰ کیلوگرم گوشت کشتار کشف و پرونده جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه انتقال گوشت توسط خودرو‌های شخصی و یا عمومی که فاقد یخچال باشند ممنوع است، اظهارکرد: اداره دامپزشکی شهرستان میبد با جدیت محموله‌های فرآورده خام دامی واردشده به شهرستان را رهگیری و در صورت مغایرت با دستوالعمل‌های دامپزشکی با متخلفین برخورد قانونی خواهد کرد.

رئیس دامپزشکی شهرستان میبد گفت: خودرو‌های حامل لاشه‌های استحصالی از کشتارگاه‌های دام باید با همراه داشتن گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی و لزوما به مقصد واحد‌های عرضه در سطح شهرستان تردد کنند.

شاطرچی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک در زنجیره تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی با سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی تماس بگیرند و موارد را گزارش دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا