یزدفردا: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: به دنبال خرید و فروش غیرقانونی زمین‌های واگذار شده به عده‌ای که با ادعای سرمایه‌گذاری اقدام به دریافت زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان کرده بودند، قراردادهای واگذاری آنها فسخ شد.

به گزارش یزدفردا: محمد دهقان در این باره تصریح کرد: به دنبال پیگیری‌های مجموعه حراست شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و دستور و حمایت‌های مجدانه دادستان یزد مبنی بر برخورد با دلالان زمین‌های صنعتی که در سایت های فروش املاک اقدام به درج آگهی و فروش غیرقانونی زمین های واگذار شده کردند، صبح سه شنبه جلسه رسیدگی و داوری این پرونده‌ها در محل واحد حقوقی و امور قراردادهای شهرک صنعتی یزد با حضور نماینده مدیریت حقوقی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ۲۰ پرونده و قرارداد که به تعهدات قراردادی خود عمل نکرده و زمین های دریافتی را با مبالغ هنگفت به صورت غیرقانونی و با هدف کسب سود نامشروع به فروش گذاشته اند، فسخ شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس مفاد دفترچه قرارداد واگذاری زمین‌های صنعتی تا زمان بهره‌برداری واحد صنعتی تنها در قالب حق انتفاع از امکانات زیربنایی شهرک است و سند مالکیت نیز بعد از انجام تعهدات قراردادی شامل بهره برداری و اخذ پایان کار واحد تنظیم می شود اما متاسفانه عده ای سودجو و در پی کسب منافع غیرقانونی و نامشروع، در مدت اخیر با قیمت گذاری های کذایی به خرید و فروش این زمین ها اقدام کرده اند که بدون هیچگونه ملاحظه ای با انها برخورد خواهد شد.

دهقان در پایان تاکید کرد: با عنایت به دستور قضایی دادستان یزد بررسی و پایش سایت های فروش املاک در دستور کار واحد حراست و حقوقی شرکت شهرکهای صنعتی قراردارد و با هرگونه تخلف و بر هم زدن نظم عمومی صنعت استان به صورت جدی و مستمر برخورد خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا