یزدفردا: طرح آبخیزداری با حضور وزیر جهاد کشاورزی و با هزینه ۷۰ میلیارد ریال در بخ، گاریزات و کهدوئیه شهرستان تفت افتتاح شد.

به گزارش یزدفردا: وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: طرح‌های مختلف بخش کشاورزی استان را مورد بررسی قرار دادیم و بر این اساس یک طرح آبخیزداری موثر در کاهش و کنترل سیل و تقویت قنوات موثر نیز به بهره‌برداری رسید.

سید جواد ساداتی نژاد افزود: یکی از مطالبات اصلی در این سفر موضوع قنوات بود. تقریباً بخش زیادی از قنوات کشور در استان یزد و در شهرستان تفت بوده و یکی از شاخصه‌های این استان قنوات آن است.

وی تصریح کرد: آبخیزداری به کنترل سیل و تقویت قنوات منجر می‌شود، بنابراین طرح‌های آماده اجرا را در برخی مناطق به بهره‌برداری رساندیم. در برخی دیگر بنا بوده که مطالعات در منابع طبیعی انجام گیرد تا در سال آینده اجرای آن انجام شود، برخی طرح ها نیز خسارت دیدند که مرمت خواهند شد.

وزیر جهاد کشاورزی با دعوت از سرمایه گذاران بخش حوزه صنایع تبدیلی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ادامه داد: تسهیلات برای این مهم از محل تبصره ۱۸ پرداخت می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی برای حفظ ارزش افزوده محصولات در منطقه حمایت می‌کند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا