یزدفردا: رئیس جمهور: همه مشکلات به لطف خدا و صبوری مردم و خدمتگزاری دولت و تلاش و حرکت جهادی خدمتگزاران حل می‌شوند.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم شهرستان خاتم با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) گفت: استقبال باشکوه شما به معنای تجلیل از شهدا و اعلام آمادگی برای حضور در صحنه انقلاب است. مردم خاتم از ابتدای انقلاب تاکنون پای انقلاب و نظام ایستاده و ولایتمدار بوده و خواهند بود.

وی افزود: پیام این حضور به دشمنان این است که دچار اشتباه محاسباتی زیادی شده اید و مردم انقلابی در سراسر کشور و استان یزد و شهرستان خاتم با وجود مشکلات هیچگاه در حمایت از انقلاب و ارزش‌ها سست نشده اند.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم بار‌ها اعلام کرده اند با همه وجود از انقلاب و نظام و ارزش‌ها دفاع می‌کنند. این حضور یک پیام یاس به دشمنان انقلاب اسلامی و کسانی است که نمی‌خواهد شکوه و عظمت انقلاب اسلامی را ببینند.

وی پیشرفت‌های کنونی را نتیجه توکل بر خدا، اعتماد به نفس و استفاده از ظرفیت‌های کشور عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن فکر می‌کرد با تهدید و تحریم و فشار حداکثری می‌تواند مردم را متوقف کند، اما مردم مصمم و با اراده ایران اسلامی متوقف نخواهند شد.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور را در دست توانایی مردم و جوانان می‌بینیم، خاطرنشان ساخت: یقین دارم با پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی، هیچ مشکلی در کشور بدون حل نخواهد ماند و همه مشکلات به لطف خدا و صبوری مردم و خدمتگزاری دولت و تلاش و حرکت جهادی خدمتگزاران حل می‌شوند.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد که مردم مصمم هستند برای احیای ظرفیت‌های بسیار زیاد کنونی در کشور با دولت همکاری و همراهی کنند.

وی مهمترین سرمایه کشور را نیروی کارآمد جوان، مبتکر و خلاق خواند و گفت: ما ذخایر بسیاری داریم که حل مشکلات کشور در گرو استفاده بهینه از این ذخایر است. کمبود‌های کنونی ناشی از اینست که زیرساخت این ذخایر نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی، آب، برق و گاز در سال‌های اخیر به خوبی مورد توجه قرار نگرفته بود.

رئیسی توجه به رهنمود‌های امام و رهبری را عامل موفقیت و نگاه به بیگانگان را عامل ناکامی توصیف کرد و افزود: آمریکا و غرب هر جا پا گذاشته اند فقط مشکل آفرینی کرده و هیچ گرهی را از این کشور‌ها باز نکرده اند که نمونه این ادعا را می‌توان در کشور‌های آفریقایی مشاهده کرد که ذخایر و معادن بزرگی دارند، اما در فقر بسر می‌برند.

وی ادامه داد: آمریکا و کشور‌های غربی قبلا به بهانه و شعار آزادی، حقوق بشر، آبادی و عمران به کشور‌ها لشکرکشی می‌کردند، اما هم اکنون که دستشان رو شده است، به صراحت می‌گویند به دنبال منافعشان هستند. آنان ثروت این کشور‌ها را غارت می‌برند، اما بدترین توهین‌ها و اهانت را به این کشور‌ها روا می‌دارند.

رئیس جمهور، هویت ملی و دینی را از سرمایه‌های بزرگ کشور دانست و تصریح کرد: شهدا که از بزرگترین سرمایه‌های ما به شمار می‌آیند، به ما یاد دادند که راه مقاومت در ایستادگی، توکل به خدا و اعتماد به داشته هاست.

وی خاطرنشان ساخت: دولت مصمم است به ظرفیت‌ها و ذخایر و معادن موجود در کشور توجه کند و زندگی مردم را با نیروی انسانی کارآمد متحول سازد. کشور به تحول نیاز دارد و مدیران باید نگاه تحولی داشته باشند. نگاه مدیران باید مبتنی بر عدالت و رفاه اجتماعی و باز کردن گره‌ها از مردم باشد و مردم حس کنند گره زندگی آنان باز می‌شود.

رئیسی با اشاره به اقدامات مناسب صورت گرفته در خاتم گفت: این منطقه همچنان با مشکلات فراوانی مواجه است که یکی از موارد مسکن به شمار می‌آید. این مشکل نیز اولویت دولت است و با دست توانای مردم و خدمتگزاری دولت حل خواهد شد.

وی اشتغال جوانان را هم از دغدغه‌های دولت برشمرد و افزود: ما در کنار مردم خواهیم بود تا مشکلات آنان حل شود و تا رفع مشکلات مردم از پا نخواهیم نشست.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: مردم شهرستان خاتم دغدغه بیمارستان دارند که البته از مصوبات سفر قبلی است و باید به سرعت به نتیجه برسد تا شاهد رفع این مشکل باشیم. برخی راه‌های ارتباطی شهرستان هم به اصلاح نیاز دارد چرا که برخی حوادث به شدت نگران کننده بوده و اصلاح جاده‌های حادثه خیز باید از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی باشد.

وی درباره مشکل کارخانه پتروشیمی خاتم گفت: مردم این شهرستان بیش از ۱۳ سال است که منتظر این کارخانه هستند. این کارخانه با مشکل تامین گاز روبرو بوده که از وزارت نفت می‌خواهیم گاز را بدون ایجاد فشار به سایر صنایع فراهم سازد تا وعده این کارخانه محقق شود.

رئیسی از بازپرداخت تسهیلات به عنوان دغدغه کشاورزان یاد کرد و بیان داشت: کشاورزان باید این وام را بازپرداخت می‌کردند، اما به دلیل اینکه با سرمازدگی مواجه شدند، توانایی پرداخت این تسهیلات را نداشته و به بانک‌ها برای استمهلال وام‌ها تأکید می‌کنم.

وی با اشاره به مشکلات کشور در زمان تصدی پست ریاست جمهوری گفت: بسیاری می‌گفتند که چگونه می‌توانید در شرایط کنونی به اداره کشور بپردازید، اما کشوری که چنین مردم و رهبری و امکاناتی دارد، هیچگاه دچار مشکل نمی‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ما با مسائلی نظیر رتبه بندی معلمان، بازنشستگان و تعرفه گذاری خدمات پرستاری که به هزینه‌های سنگینی نیاز دارد، روبرو بودیم، اما کار‌ها به لطف خدا پیگیری شده و می‌شود.

وی با تأکید بر اهتمام دولت به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و کاهش تورم بیان داشت: دشمن به دنبال مشکل آفرینی است و البته برخی کمبود‌ها وجود دارد، ولی تلاش می‌کنیم در این دوره هر آنچه به عهده ماست را دنبال کنیم و یقین می‌دانیم مشکلات با صبوری و تلاش مردم و خدمتگزاری کارکنان و دست اندرکاران حل می‌شود.

رئیسی هرگونه فساد، پارتی بازی و روابط ناسالم در ادارات و دستگاه‌ها را خط قرمز دولت برشمرد و گفت: مردم ممکن است با کمبود‌ها بسازند، اما تبعیض را به هیچ وجه قبول ندارند و بنده به عنوان طلبه خدمتگزار مردم می‌گویم وظیفه اجرای عدالت را برعهده دارم و هیچ گونه فساد و روابط ناسالم و پارتی بازی در این دولت پذیرفتنی نیست.

وی مردم را به گزارش هرگونه فساد و پارتی بازی فراخواند و افزود: سکوت در برابر این روابط جایز نیست و البته بنده هم به فریاد‌های رانت خواران هیچ اهمیتی نمی‌دهم چرا که خواست عموم مردم برای ما مهم است نه خواست خواصی که به دنبال جایگاه خاصی هستند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا