فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد گفت: ۳۴ گروه جهادی به ظرفیت ۵۱۰ جهادگر در رزمایش جهادگران فاطمی ۲ در سطح شهرستان به فعالیت جهادی مشغول هستند.

سرگرد پاسدار «محمدرضا قاسمی بهابادی» در مراسم آغاز دومین رزمایش جهادگران فاطمی بسیجیان جهادگر شهرستان بهاباد که با حضور مسئولین و بسیجیان شهرستان در مسجد فاطمیه محمدآباد بهاباد برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: به کوری چشم دشمنان انقلاب،  بسیج با روحیه و همت قوی‌تر در خدمت به کشور درچهل و چهارمین سالگرد تأسیس بسیج محکم‌تر و استوارتر در راه حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب ایستاده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد با بیان اینکه این رزمایش در ۱۲ عرصه فرهنگی، آموزشی، خدمات رسانی، کمک مومنانه، مسکن محرومین و غیره فعالیت دارند، گفت: از این گروهها تعداد ۱۵۰ بسیجی در محله محمد اباد و  ۳۶۰ جهادگر دیگر در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: در اجرای این رزمایش تعداد ۵۰ بسته کمک معیشتی توسط خیران تهیه شده که با همت گروههای جهادی بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر و افرادی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نباشند، توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این رزمایش، خدمات متعدد بهداشتی و درمانی، فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و کمک‌های مومنانه در مناطق محروم توسط گروه‌های جهادی ارائه می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد با بیان اینکه در این رزمایش دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان نیز با گروه‌های جهادی هم‌افزایی و همکاری می‌کنند، تصریح کرد: رزمایش جهادگران فاطمی به‌دنبال گفتمان‌سازی جهادی، خدمات‌رسانی به محرومان و نمایش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گروه‌های جهادی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: رزمایش جهادگران فاطمی ۲ متمرکز در منطقه محمد آباد بهاباد که ارائه امورات فرهنگی، ورزشی، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، حضور تیم پزشکی ، برگزاری کارگاه‌های مشاوره تغذیه، توزیع بسته‌های معیشتی، مرمت و بازسازی برخی از منازل مسکونی افراد نیازمند معرفی شده، در دستور کار قرار دارد.

وی گروه‌های جهادی را رویش انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: این گروهها با حضور خود در مناطق مختلف بدون هیچ چشم داشتی موجب افزایش روحیه و امید مردم شده و از سویی دیگر مسیر توسعه و پیشرفت را با ترویج فرهنگ جهادی افزایش می دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در ادامه این مراسم با بیان این که بسیجیان و گروه‌های جهادی و قرارگاه های جهادی باید از نیابت مردم، مطالبه‌گری کنند و با همدیگر کار کردن را به دیگران آموزش بدهند تا از این طریق عقب‌ماندگی‌ها برطرف شود، افزود: آنچه خیلی اهمیت دارد با هم کار کردن است که باعث موفقیت در کارهای و حل مشکلات مردم می‌شود و این مشارکت و همدلی دستگاه‌های اجرایی باعث اجرای موفق طرح‌ها می‌شود.

حجت الاسلام «علی اکبر ابراهیمی بشکانی» امام جمعه بهاباد هم در این مراسم ضمن تبریک هفته مبارک بسیج به بسیجیان قهرمان و دلاور، اضافه کرد: خدمت به محرومان از ماموریتهای مهم گروه‌های جهادی و فعالان عرصه احسان و نیکوکاری است.

وی با بیان این که خدمت جهادگران آثار بسیاری در جامعه دارد از این نظر جهادگران بسترهای کار خیر را برای رسیدگی به همه نیازمندان در جامعه فراهم کرده‌اند، افزود: خدمت به مردم نیازمند از ویژگی فعالیت گروه‌های جهادی است که نزد پروردگار از جایگاه و منزلت بسیار ارزشمندی برخوردار است.

امام جمعه بهاباد اظهار کرد: خوشحالی، تبسم و لبخند مردم از به ثمررسیدن پروژه ها و برطرف شدن مشکلات، درمیان جهادگران شیرینی و حلاوت خاصی ایجاد کرده است و به یقین آنها را که در رفع حوایج و مشکلات مردم برآمده اند سرپاتر، با نشاط تر و با انگیزه تر از گذشته می کند.

ابراهیمی بشکانی با تاکید بر اینکه مسئولین نه تنها باید از گروه های جهادی حمایت کنند بلکه خودشان هم بخشی از گروه‌های جهادی شوند با اشاره به فواید و برکات حضور گروه های جهادی بر ضرورت حمایت از این گروه ها توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد تصریح کرد: امروز وظیفه جوانان بسیجی و جهادگر بر این است  که قدرت ایمان، اراده، بصیرت، آگاهی، علم و خودسازی خود را تقویت کنند و قدم‌های بزرگ ‌تری برای تعالی کشور عزیزمان بردارند.

انتهای پیام

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا