رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: اسرا پناهی با افت شدید فشار به بیمارستان منتقل شد، اما در اثر وقفه قلبی و تنفسی از دنیا رفت
یزدفردا :رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جزئیات مراجعه و روند درمانی دو دختر دانش آموز به بیمارستان فاطمی اردبیل طی روزهای اخیر را تشریح کرد.
 در پی اعلام فوت دانش آموز دبیرستان شاهد اردبیل در رسانه های ماهواره ای به علت ضرب و شتم در مدرسه   رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همه مراحل درمانی دو دختر نوجوان را که یکی از آنها فوت کرده و دیگری پس از مداوا از بیمارستان مرخص شده است را تشریح کرد.

دکتر علی محمدیان اردی در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: برابر اسناد پزشکی موجود، وضعیت جسمی اسرا پناهی خانقاه فرزند احمد متولد سال ۱۴ اسفندماه ۱۳۸۵ در ساعت ۶ دقیقه و ۳۷ ثانیه بامداد روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه با شماره‌ تلفن همراهی که گویا متعلق به برادر وی بوده، به اورژانس گزارش شده و چند دقیقه بعد توسط اکیپ اورژانس به بیمارستان امام خمینی(ره) انتقال یافته و تحت مداوا قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اولین دستور دارویی برای این بیمار در دقیقه ۳۶ بامداد ۲۰ مهرماه بوده و علائم بدو ورود وی به اورژانس بیمارستان استفراغ و افت شدید فشار(فشار ۷) ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: در مراحل درمان، وضعیت بیمار رفته رفته بدتر شده و در ساعات ظهر روز چهارشنبه تحت دیالیز سفاقی قرار گرفته و با وخامت حال وی، ساعت حوالی ۱۴ و ۲۵ دقیقه به بخش آی.سی.یو منتقل شده و در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه در اثر وقفه قلبی و تنفسی از دنیا رفته است.

وی با اشاره به انتقال پرونده وی به پزشکی قانونی پس از فوت گفت: تمامی پرونده وی در بیمارستان موجود است و صدای تماس با اورژانس هم ثبت و ضبط شده و همه دستورات پزشکی مستمر در پرونده موجود است.

دکتر محمدیان اضافه کرد: اولین ورود بیمار به بیمارستان در دقایق اول روز چهارشنبه و حدود ۱۰ ساعت قبل از زمان ادعایی رسانه‌های معاند و قبل از حواشی اتفاقات روز چهارشنبه مدرسه شاهد بوده است و اصولا وضعیت پزشکی وی ربطی به محل تحصیل وی ندارد.

وی بیان کرد: مشکل اولیه وخامت حال بیمار هم توسط برادر وی به اورژانس اعلام شده و اکیپ اورژانس کمتر از پنج دقیقه در محل اعلامی حاضر شده و مداوا از نخستین دقایق آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به مداوای یک بیمار دیگر حدود ۱۶ ساله به نام خجسته همزمان با این رویداد گفت: این خانم نیز پس از تشنج توسط اکیپ اورژانس در روز چهارشنبه از مدرسه به بیمارستان فاطمی و از آنجا به بیمارستان علوی اردبیل منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفته است.

وی افزود: این دختر دانش آموز سابقه سه ساله تشنج داشته و در شهر تهران هم توسط پزشک متخصص ویزیت شده و داروی لاموتریژن مصرف می‌کرده و حملات مشکوک تشنج داشته است.

دکتر محمدیان اردی با رد شایعه فوت وی بیان کرد: این دختر نوجوان هم پس از انتقال به بیمارستان علوی که مرکز مغز و اعصاب است، تحت مداوا قرار گرفته و خود من آخرین بار پنجشنبه شب ویزیت کردم و روز شنبه نیز پس از مداوا از بیمارستان علوی مرخص شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا